Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه اسرائیلی نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر اقتصاد آن از دولت انگلیس خواسته‌اند کرانه باختری، قدس و جولان را در توافقنامه تجاری دو طرف قرار دهد.

به گزارش ایسنا، نسخه انگلیسی روزنامه "یسرائیل هیوم" نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ایلی کوهن، وزیر اقتصاد این رژیم از لندن خواستند کرانه باختری، قدس و جولان را در توافقنامه تجارت آزاد برنامه‌ریزی شده میان دو طرف که طبق اعلام رسانه‌های عبری زبان قرار است از سال ۲۰۲۱ اجرایی شود، لحاظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه نزدیک به نتانیاهو، پیش‌نویس این توافقنامه تجاری که مدت‌ها پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) حاصل شد، حاکی از آن است که توافقنامه دوجانبه جدید شامل همان شروط توافقنامه تجارت آزاد میان اسرائیل و اتحادیه اروپا خواهد بود، در آن توافقنامه بروکسل خواستار خروج کرانه باختری، قدس و ارتفاعات جولان از بندهای توافقنامه بود و اسرائیل برای تغییر این وضعیت تلاش می‌کرد.

به نوشته یسرائیل هیوم، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با کانر برنز، همتای اقتصادی خود با درخواست بازنگری او در این توافقنامه در حال رایزنی است.

همچنین گفته می‌شود نتانیاهو این موضوع را با بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود مورد بحث و بررسی قرار داده است.

توافقنامه یاد شده میان انگلیس و اسرائیل در فوریه ۲۰۱۹ یعنی پیش از خروج لندن از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ ژانویه گذشته به امضا رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل انگليس توافقنامه تجاری رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا کرانه باختری وزیر اقتصاد قدس و جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز