Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:15:06 GMT

کرونا،روند رکود اقتصاد ژاپن را تسریع می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۹۴۷۴

کرونا،روند رکود اقتصاد ژاپن را تسریع می کند

روزنامه ژاپن تایمز در مطلب روز شنبه خود نوشت،اقتصاد ژاپن حتی پیش از شیوع این بیماری هم وضعیت مطلوبی نداشت و بسختی خود را به پیش می برد.

این نشریه تصریح کرد که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که اقتصاد ژاپن با بدترین رکود از سال ۲۰۱۴ میلادی مواجه خواهد شد ولی شیوع کرونا تحقق این پدیده را تسریع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش حاکی است که آسیب پذیری چین و ژاپن به دلیل شیوع کرونا موجب خواهد شد تا اقتصاد ژاپن بدترین شرایط و رکود را در مقایسه با ۵ سال قبل تجربه کند.

پیشتر تحلیلگران امور اقتصادی پیش بینی کرده اند که کرونا ممکن است رشد اقتصادی چین را در نیمه اول سال جاری میلادی به ۴ درصد کاهش دهد که پایین ترین رقم از سال ۱۹۹۰ خواهد بود.

رشد اقتصادی ژاپن در سال ۲۰۱۴ میلادی زمانی که اجرای برنامه مالیاتی در دستور کار دولت قرار گرفت تا مرز ۷/۴درصد کاهش یافت و کرونا می تواند این رشد را تا پایان سال جاری میلادی ۳/۸ درصد کاهش دهد .

گزارش روزنامه حاکی است که روزنه هایی از امید برای بهبود شرایط اقتصادی ژاپن در سال ۲۰۲۰ میلادی وجود داشت اما کرونا امیدها را به یاس تبدیل کرد و این احتمال که اقتصاد این کشور به طور کامل از ریل رشد سالم خارج شود ، منتفی نیست.

هیروشی میازاکی اقتصاددان شرکت میتسوبیشی سکیوریتی مورگان می گوید که اقتصاد ژاپن مستحکم نبوده است و کرونا مشکلاتش را افزایش داده است. 

او حتی پیش بینی ها را به مراتب بدتر از این دانست و گفت که علایم منفی در حال نمایان شدن است و ممکن است رشد اقتصادی ژاپن تا ۷/۵ درصد کاهش یابد که از شرایط سال ۲۰۱۴ میلادی هم بدتر خواهد بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به ۶۷ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است که ۲۵۹ نفر از آنها در ژاپن هستند. این کشور بیشترین شمار مبتلایان در خارج از چین را در اختیار دارد و دو ژاپنی نیز تاکنون براثر ابتلا به آن فوت کرده اند.

منبع: ژاپن تایمز برچسب‌ها ویروس کرونا ژاپن تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ژاپن تجارت ویروس کرونا ژاپن تجارت سال ۲۰۱۴ میلادی اقتصادی ژاپن رشد اقتصادی اقتصاد ژاپن درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۱۳۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۴۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۸۳ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۳۲۲ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت