Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@20:30:59 GMT

خطرات استفاده چندباره از ژیلت یکبار مصرف

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۹۷۳۲

خطرات استفاده چندباره از ژیلت یکبار مصرف

ایران اکونومیست-متخصص پوست و مو گفت: اگر هر روز برای اصلاح از تیغ استفاده می‌کنید، باید تیغ را هفته‌ای یک‌بار تعویض کنید.

امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو امروزه بسیاری از افراد برای اصلاح کردن مو‌های زائد خود از تیغ‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنند. همان طور که از اسمش پیدا است، فرد باید بعد از مصرف آن را دور بیندازد، زیرا می‌تواند میکروب‌های مختلفی را به بدن منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر هر روز برای اصلاح از تیغ استفاده می‌کنید، باید تیغ را هفته‌ای یکبار تعویض کنید. تیغه‌های کند موجب سوزش و شکاف بدن خواهند شد.

او گفت: تیغه‌های قدیمی می‌توانند شرایط را برای تجمع باکتری‌ها فراهم کرده و موجب عفونت شوند. حتما افراد به تعداد روز‌هایی که از تیغ استفاده می‌کنند، توجه کنند.

عوارض ژیلت یکبار مصرف

متخصص پوست و مو تصریح کرد: اگر افراد احساس می‌کنند که تیغ، پوست یا موی آن‌ها را می‌کشد، آن را دور بیندازند چرا که مثل یک بمب ساعتی عمل می‌کند و عاملی برای تحریک پوست است.

او بیان کرد: ژیلت‌ها معمولا دو تا پنج تیغه دارند و اغلب فاصله آن‌ها به یکدیگر خیلی نزدیک است، به همین دلیل نباید بیش از یک‌باراستفاده شوند چراکه مو‌های تراشیده شده و پوسته‌های مرده بدن در میان این تیغه‌ها گیر کرده و تقریبا شست‌وشوی آن‌ها از لابه‌لای این تیغه‌ها ناممکن است.

متخصص پوست و مو تصریح کرد: ژیلت‌ پس از هر بار مصرف باید دور انداخته شوند زیرا نه‌ تنها باعث ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شوند بلکه می‌توانند محیط حمام را آلوده به بسیاری از قارچ‌ها و باکتری‌ها کنند.

او اشاره کرد: در بازار تیغ‌های چندبار مصرفی که داخل دستگاه خودتراش قرار دارند، هم موجود است. درخصوص بهداشت آن‌ها نیز باید تدابیری به کار رود تا بار میکروبی‌شان پس از هر بار مصرف به حداقل برسد.

احسانی افزود: در این روش پس از هر بار اصلاح، باید صفحه فلزی دستگاه از پایه و تیغه جدا شود و از لابه‌لای تیغه‌ها بقایای مو و پوسته‌ها جدا شده و در نهایت قطعات با آب، صابون شسته و در مجاورت با نور خورشید، خارج از محیط مرطوب حمام خشک شوند.

اوگفت: تیغ وسیله‌ای شخصی است و باید برای هر قسمت از بدن، از یک تیغ یا ژیلت جداگانه استفاده شود تا به انتقال آلودگی‌ها به قسمت‌های حساس بدن منجر نشود.

متخصص پوست و مو اظهار کرد: باید افراد دقت کنند که ارزان قیمت بودن برخی ژیلت‌ها دلیل بر خوب بودن آن‌ها نیست. طبق آزمایش‌های مختلف انجام شده، در تولید برخی تیغ‌ها از بی‌کیفیت‌ترین پلاستیک‌های ضایعاتی که می‌تواند حساسیت‌های پوستی، آلرژی ایجاد کند استفاده می‌شود.

او تصریح کرد: تیغه این ژیلت‌ها به جای فلز مرغوب استیل از فلزات نامرغوبی تهیه شده که در مجاورت با رطوبت حمام زنگ‌زده و میکروب‌ها را به خود جذب می‌کنند. در نتیجه تیغه این ژیلت‌ها بعد از یک بار مصرف و هنگام تماس با آب به سرعت زنگ زده و آلودگی‌های شیمیایی، میکروبی روی آن تجمع پیدا می‌کنند و در صورت استفاده مجدد موجب ورود این آلودگی‌ها به بدن و ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود.

متخصص پوست در پایان تاکید کرد: توصیه می‌شود که ژیلت‌های استاندارد و باکیفیت را از داروخانه‌های سطح شهرو مطمئن خریداری کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیغ استفاده متخصص پوست و مو پس از هر بار برای اصلاح یکبار مصرف آلودگی ها بار مصرف تیغه ها تیغ ها یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به عادت قرار دادن پا روی داشبورد گفت: متاسفانه این عادت خطرناک علاوه بر سرنشین کنار راننده، بین خود رانندگان نیز مشاهده می‌شود که موجب کاهش توجه و تمرکز آنان از مسئولیت‌های رانندگی به ویژه در شرایط اضطراری می‌شود.

رضا معمارزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی عادت دارند هنگام نشستن در خودرو پای خود را روی داشبورد بگذارند، اظهار کرد: قرار دادن پا روی داشبورد می‌تواند در صورت فعال شدن کیسه هوا خودرو (ایربگ)، به شدت و میزان صدمه آن بیفزاید.

وی افزود: کیسه هوا برای سرنشینان خودرو البته در صورتی که درست نشسته باشند، طراحی شده است، در غیراین صورت نه تنها کیسه هوا از فرد یا افراد محافظت نمی‌کند، بلکه منجر به ایجاد صدمات جدی‌تری می‌شود. اگر پاها روی داشبور خودرو باشند و تصادفی رخ دهد، فشار ناشی از باز شدن کیسه هوا موجب می‌شود پاها به سمت بالا یا شیشه جلو پرتاب شوند در نتیجه آسیب جدی یا شاید غیرقابل‌جبرانی وارد شود.

معمارزاده با بیان اینکه پرتاب شدن پاها می‌تواند منجر به ایجاد شکستگی در ناحیه صورت و بینی نیز شود، گفت: اگر شدت تصادف زیاد باشد، کیسه هوا ممکن است با سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت هم باز شود. در چنین شرایطی اگر سرنشینان به طرز صحیحی در خودرو نشسته باشند فشار ناشی از چنین سرعتی آسیب جزیی وارد می‌کند اما کیسه هوا از ایجاد صدمات بزرگ‌تر جلوگیری می‌کند.

وی افزود: باید توجه شود که کیسه هوا در شرایطی غیر از تصادف و بر اثر نقص فنی هم ممکن است باز شود یا احتمال دارد فرد به طور ناگهانی خیلی محکم به داشبورد ضربه بزند و زمینه باز شدن کیسه هوا را فراهم کند، بنابراین همیشه باید احتیاط شود و از قراردادن پاها روی داشبور پرهیز کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: هر چند کمربند ایمنی برای محافظت از جان سرنشینان طراحی شده است اما سرنشین خودرو باید درست بنشیند تا کمربند ایمنی بدون آسیب زدن به اندام‌های حیاتی از او محافظت کند. با قراردادن پاها روی داشبورد، وضعیت نشستن تغییر می‌کند و کمربند ایمنی به درستی روی بدن فرد قرار نمی‌گیرد و دچار آسیب می شود.

معمارزاده گفت: اگر سرنشین خودرو درست روی صندلی ننشیند و خودرو واژگون شود، هیچ چیزی برای محافظت از او وجود نخواهد داشت زیرا در صورت واژگونی خودرو، کیسه هوا وظیفه محافظت از قسمت‌های پایینی بدن را دارد و اگر پاها روی داشبور باشند، کیسه هوا نمی‌تواند کار خود را درست انجام دهد و از زانو یا سینه محافظت کند.

وی افزود: بنابراین تجهیزات ایمنی خودرو زمانی می‌توانند کار خود را درست انجام دهند که درست از آن‌ها استفاده شود.

وی به خطرناک بودن این عادت در موارد غیر تصادفی اشاره کرد و افزود: قرار دادن پا روی داشبورد حتی وقتی که ترمز ناگهانی گرفته می‌شود نیز بسیار خطرناک است، زیرا در این شرایط، فاصله بین پا و داشبورد به سرعت کاهش می‌یابد و پاها قفل می‌شوند و ممکن است فرد از روی صندلی به سمت پایین سُر بخورد.

معمارزاده با اشاره به رواج این عادت خطرناک بین سرنشینان گفت: متاسفانه این عادت خطرناک علاوه بر سرنشین کنار راننده، بین خود رانندگان نیز مشاهده می‌شود که موجب کاهش توجه و تمرکز آنان از مسئولیت‌های رانندگی به ویژه در شرایط اضطراری می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول بیان کرد: این کار حتی در سرعت پایین بسیار خطرناک است بنابراین بهترین راه حل این است که همیشه از قرار دادن پاهابر روی داشبورد پرهیز شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه