Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسیدگی دیوان محاسبات به حقوق‌های نجومی ناتمام مانده است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه رسالت با اشاره به مورجه دادستان دیوان محاسبات با روزنامه شرق نوشت: رسیدگی در دیوان محاسبات بر اساس ترمینولوژی حقوقی حاکم بر آن که همانا ۱۴۰ ماده از قانون محاسبات عمومی و ۴۷ ماده از قانون دیوان محاسبات می‌باشد، به گونه‌ای است که هر تخلف مالی که منجر به احراز تخلف یا اعلام برائت می‌گردد، باید با صدور رأی رکن صاحب رأی بدوی یعنی هیئت‌های مستشاری و رکن صاحب رأی قطعی یعنی حاکم شرع دیوان محاسبات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به عبارتی هر نوع مصالحه یا رفع و رجوع تخلف بدون صدور دادخواست و بدون صدور رأی بدوی و قطعی و معلوم شدن مجازات متخلف و تقویم و تسجیل میزان تخلف خارج از اختیار رکن صاحب رأی، مخل اختیارات این رکن خواهد بود که در برخی از پرونده‌های حقوق‌های نجومی شاهد بودیم، بدون آنکه رکنی از ارکان رأی دیوان را دور زده و با تنظیم یک صورتجلسه اختیار مستشار و حاکم شرع را مال خود کرده و در مقام رفع و رجوع پرونده حقوق نجومی برآمده‌اند.
کدام ماده از مواد قانون دیوان محاسبات به دادستان یا دادیار یا معاون دیوان و یا یک حسابرس کل اجازه رفع و رجوع یک پرونده تخلف بخوانید صدور رأی در مورد یک پرونده کوچک را می‌دهد که در مانحن فیه در مورد تخلف نجومی‌بگیری مدیران نفتی داده شده است؟
آیا رئیس، دادستان، مستشاران و حاکم شرع دیوان از مفاد صورتجلسه مروخ ۹۴/۹/۹ در مورد حقوق‌های نجوی مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت‌های تابعه اصلی و فرعی آن ممضی به امضای ۳ نفر از ۸ نفری که نامشان در ذیل صورتجلسه آمده، آگاهند؟
گیریم که حقوق‌های نجومی که مقام معظم رهبری آن را حرام شرعی نامیدند را به امان خدا رها کنیم، در کدام نظام حقوقی امضای ۳ نفر اقلیت در یک نشست ۸ نفره معتبر است که در مورد حقوق‌های نجومی شرکت‌های تابعه وزارت نفت معتبر تلقی شود؟ آیا مستشاران و حاکم شرع صاحب رأی در دیوان، صورتجلسه مورخ ۹۵/۹/۹ را بدون صدور یک فقره دادخواست، بدون صدور رأی رد و استرداد یک ریال وجه و بدون اعمال یک مجازات ساده اداری تایید کرده‌اند؟
این سه نفر از آن ۸ نفری که نامشان در صورتجلسه ۹۵/۹/۹ آمده، بر اساس کدام معیار و اختیار قانونی میزان حقوق و مزایای بالای ۲۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان را قانونی و مبالغ مازاد بر این سقف را قابل استرداد دانسته‌اند؟
وجود مازاد دریافتی از چه مقطع زمانی و کدام سال مالی محاسبه شده؟ و به چه حسابی باید واریز می‌شد؟ مگر سال مالی ۹۴ شرکت نفت در بازه زمانی ۹۵/۹/۹ پایان نیافته بود؟ مگر حساب‌های شرکت نفت در این تاریخ بسته نشده بود؟ پس چرا اسمی از خزانه و لزوم واریز وجه اضافه به حساب درآمد عمومی در صورتجلسه تنظیمی نیست؟ چرا؟ مگر خزانه واضح‌ترین مصداق بیت‌المال نیست؟ مگر دیوان، حافظ و پاسدار بیت‌المال نیست؟ آیا یک ریال از آن بیست و چند میلیاردی که در متن صورتجلسه مورخ ۹۵/۹/۹ نفتی‌ها آمده صرف‌نظر از محل تامین آن که خود یک مسئله است، به خزانه واریز شده؟
دادستان محترم دیوان می‌گوید با برخی از دستگاه‌ها بر سر صلاحیت‌های دیوان اختلاف‌نظر داریم، اما آیا بر سر عملکرد مالی دیوان محاسبات هم با رئیس محترم دیوان سر صلاحیت دیوان اختلاف‌نظر دارید؟ اگر ندارید، آیا به تخلف کمک ۳ میلیون تومانی بن خرید اهدایی دیوان به اعضای کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس که به رسانه‌ها توسط دیده‌بان شفافیت کشیده شد هم به بهانه عدم صلاحیت رسیدگی نکرده و نسبت به رد و استرداد وجه اقدام نکرده‌اید؟
سخن در مورد عملکرد عالی‌ترین محکمه مالی و محاسباتی کشور که در دولت یازدهم و دوازدهم به یک اداره از اداره‌جات دولتی تبدیل و شأن پاسداری از بیت‌المال آن فروکاهیده شد، بسیار است. جا دارد اعضای مجلس آتی دهم با انتخاب ارکانی مسئول و کاربلد که از توان تجربی و بضاعت علمی و اهلیت در حوزه مالیه و محاسباتی برخودار باشند، به این کالبد فشل شده نظارت، خون جدید تزریق نمایند و با گزینش رئیس، دادستان و مستشاران کاربلد، مالیه‌چی و محاسباتی، کار دیوان را روی ریل نظارت صحیح باز گردانند. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیش های نجومی حقوق های نجومی نجومی بگیران وزارت نفت حقوق های نجومی دیوان محاسبات حاکم شرع رفع و رجوع بدون صدور وزارت نفت بیت المال صدور رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو

سران تل آویو با برگزاری جلسه‌ای ویژه موضوع اقدام احتمالی دیوان لاهه درباره قرار دستگیری نتانیاهو، گالانت و هالیوی تا پایان ماه جاری میلادی به اتهام جنایت جنگی را بررسی کردند.

به گزارش مهر، پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که کانال «۱۲» عبری فاش ساخت که تل آویو به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد که دیوان لاهه ممکن است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به صدور قرار دستگیری بازداشت مقامات ارشد این رژیم شامل نتانیاهو به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اقدام کند.

در همین ارتباط، کانال «۱۳» عبری گزارش داد که شورای امنیت داخلی این رژیم سناریو‌های مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران سیاسی و نظامی این رژیم را مخفیانه بررسی کرده است.

این کانال عبری اعلام کرد که سناریو‌های صدور قرار بازداشت بین المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش از انتشار خبر توسل نتانیاهو به متحدان غربی‌اش گزارش داده بودند که اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) ممکن است در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

دیگر خبرها

  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود