Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@10:30:21 GMT

مورد عجیب قشم!

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۰۱۱۹

مورد عجیب قشم!

ماراتن ۳۰ کیلومتر ژئوپارک قشم، با تغییر برنامه‌ای عجیب و بعد از تفکیک جنسیتی روز پنجشنبه برگزار شد.

در حالی که مردان ساعت ۷ مسابقه خود را شروع کردند، زنان باید تا ساعت ۹:۳۰ منتظر شروع مسابقه می‌ماندند. همین شروع دیرتر برای زنان باعث شد که ساعات بیشتری از مسابقه خود را زیر نور آفتاب باشند، اما جالب اینکه تعدادی از زنان حتی توانستند مسابقه خود را زودتر از مردان به پایان برسانند و رکورد‌های خود را به طور قابل توجهی جابه‌جا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا تعدادی از نفرات که با این رویداد مشکل داشتند، تصاویری را تهیه می‌کنند و به امام جمعه قشم می‌رسانند که این تصاویر باعث ایجاد حساسیت و در نهایت تصمیم برای تفکیک جنسیتی رویداد می‌شود. این حساسیت‌ها نه تنها باعث لغو شدن ماراتن ۷۰ کیلومتر و مراسم شام شب قبل می‌شود، بلکه مراسم اهدای جوایز را هم لغو می‌کند.

رویدادی که از هر قشری در آن شرکت کرده بودند تا در کنار یکدیگر، جلوه‌ای از ورزش همگانی را احیا کنند و همزمان از جذابیت‌های مسیر که از روستای سلخ قشم شروع می‌شد و از میان کوه‌ها و تنگه‌ها می‌گذشت، لذت ببرند. شرکت‌کننده‌هایی بودند که به صورت خانوادگی در این ماراتن شرکت کرده بودند که در نهایت نتوانستند در کنار یکدیگر در این مسابقه شرکت کنند و تعدادی از افراد توان‌یاب هم در این رویداد حاضر بودند که شکار دوربین‌ها شدند.

این برای اولین بار نبود که ماراتن ژئوپارک تریل در قشم برگزار می‌شد. حالا چند سالی می‌شود که این رویداد به صورت کاملاً شخصی و بدون وابستگی به فدراسیون یا نهادی این، ورزشکاران و علاقه‌مندان را به جنوب ایران می‎کشاند. بعد از ماجرای احداث حوضچه‌های پرورش میگو در ژئوپارک جهانی قشم که با واکنش فعالان محیط زیست متوقف شد، لزوم شناساندن این ژئوپارک از یک طرف و علاقه برای شناختن آن از طرف دیگر، به رویداد ماراتن ژئوپارک قشم معنا و مفهوم دیگری بخشیده بود.
قرار بر این بود که مارتن در دو بخش ۳۰ کیلومتر (در ۵ ساعت) و ۷۰ کیلومتر (در ۱۰ ساعت) برگزار شود. حدود هزار نفر در ماراتن ۳۰ کیلومتر ثبت‌نام کردند که باید در مدت زمان ۵ ساعت به پایان می‌رسید و ۲۵۰ نفر هم تقاضای حضور در ماراتن ۷۰ کیلومتر را داشتند که شرکت‌کنندگان باید در مدت زمان ۱۰ ساعت مسیر مشخص شده را طی می‌کردند.

همه چیز برای برگزاری یک رویداد جدید و منحصربه‌فرد فراهم بود که ناگهان شب پیش از برگزاری، انتشار پیامی در استوری صفحه اینستاگرام این رویداد، همه برنامه‌ها را به هم ریخت. برنامه‌ها باید طوری تغییر می‌کرد که زنان و مردان در هیچ نقطه از مسیر، با یکدیگر برخورد نمی‌کردند و هم‌مسیر نمی‌شدند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد که از ماه‌ها قبل به صورت سخت و فشرده برای حضور در ماراتن ۷۰ کیلومتر تمرین کرده بودند، بعد از لغو آن می‌گفت: «سال گذشته در ماراتن ۳۰ کیلومتر شرکت کردم و دوست داشتم که امسال خودم را در بخش ۷۰ کیلومتر محک بزنم. در ماه‌های گذشته هر روز ساعت‌ها سخت تمرین کردم تا خودم را برای حضور در ماراتن ۷۰ کیلومتر آماده کنم، اما به یکباره لغو شد.»

با اینکه خیلی از شرکت‌کنندگان دیگر هم بابت این تغییرات نارضایتی داشتند، اما مسئولان برگزاری رویداد حاضر نیستند درباره مشکلات صحبتی کنند.

داود شیرخانی که به صورت شخصی این رویداد را برگزار می‌کند، هنوز تصمیمی برای رسانه‌ای کردن این اتفاقات نگرفته است، اما تعدادی از شرکت‌کنندگان که بعد از ماه‌ها تمرین سخت، می‌خواستند خود را در ماراتن ۷۰ کیلومتر بیازمایند، حسابی از لغو این رویداد شاکی هستند. با این تصمیم معلوم نیست رویدادی که به صورت مستقل توانسته بود علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند، به حیات خود ادامه دهد یا نه؟

 

منبع: روزنامه ایران

منبع: فرارو

کلیدواژه: ژئوپارک قشم ماراتن قشم شرکت کنندگان مسابقه خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در دو سطح ملی و استانی در هفت محور خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان خبر داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: اعطای جایزه ویژه جوانی جمعیت در محورهای تأثیرگذار و با دو حالت تقاضامحور و کشف محور در راستای تحقق اهداف قانون و اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزند آوری در جامعه در سطح ملی توسط ستاد ملی جمعیت و در سطح استانی توسط ستاد جوانی جمعیت استان انجام خواهد شد.

زنگنه نژاد خاطر نشان کرد: از جمله اهداف اهدای جایزه جوانی جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی و برنامه ریزی برای ظرفیت‌های موجود و خلق فرصت‌های جدید برای رسیدن به موالید و ازدواج مطلوب در جامعه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر اهمیت نقش مؤثر رسانه‌ها در آفرینش تولیدات رسانه‌ای و هنری افزود: در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در بخش رسانه، اولویت معرفی رسانه‌های بومی و محلی فعال در عرصه جوانی جمعیت است.

زنگنه نژاد با اشاره به امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی یادآور شد: مهلت ثبت‌نام در سطح ملی تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی اعلام شده در این رویداد شرکت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و دبیر ستاد جوانی جمعیت مهلت شرکت در رویداد جایزه جوانی جمعیت در سطح استانی را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: متقاضیان عرصه‌های مختلف از طریق پیام رسان و با مراجعه یا تماس با دبیرخانه استانی می‌توانند در رویداد استانی شرکت کنند.

کد خبر 6094798

دیگر خبرها

  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • مس رفسنجان - گل گهر سیرجان؛ در انتظار دربی ال کرمانو | پیش بازی
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد