Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم داریوش امان کی و متهمان دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. تاریخ انتشار: 10:42 - 26 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۴۶۴

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم داریوش امان کی و متهمان دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام مواد ۱۹۳، ۱۹۴ و ۱۹۵ قانون آ‌یین دادرسی کیفری را قرائت و تفهیم کرد و سپس قهرمانی نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست در جایگاه حاضر شد و گفت: در جلسه گذشته وکیل متهم داریوش امان کی اعلام کرد که بنده از محکومیت موکل ایشان خوشحال شدم در اینجا باید بگویم آقای وکیل اگر شما از اجرای عدالت خوشحال نمی‌شوید ما خیلی خوشحال می‌شویم.

وی افزود: وکیل متهم داریوش امان کی اعلام نمود که بنده متهم را تحقیر کرده‌ام و گفته‌ام وی نمایشنامه نویسی کرده است این در حالی است که بنده از ذوق هنری موکل تمجید کرده‌ام، خانم کلاهدوزان را از پای دم کردن برنج به محضر آورده‌اند و از وی امضا گرفته‌اند و وقتی خواستند وثیقه معتبر را از بانک خارج کنند نامه‌ای را تنظیم کردند که بیشتر شبیه نمایشنامه است. چرا که خانم کلاهدوزان اطلاعی از ماوقع نداشته است.

قهرمانی افزود: وکیل در اظهارات خود مطرح کرده است که کیفرخواست مغرضانه، با سوء نیت و کینه توزی بوده است، در اینجا باید گفت که شما اولا معنای منع تعقیب را بدانید و عمل خود را بسنجید و بعد سخن بگویید. امیدوارم اقای وکیل مطالعه عمیق در مورد جرم اقتصادی داشته باشند چرا که بدون ر عایت تشریفات تسهیلات داده شده و ۶۵ میلیارد تومان پول مفت کشور به شرکتی داده شده که سندیت ندارد.

نماینده دادستان گفت: متهم داریوش امان کی نامه‌ای آورده‌ مبنی بر اینکه ملک آبشار تراکم تجاری داشته است در حالی که این ملک در زمان تهاتر فاقد کاربری و خارج از محدوده اعلام شده است، آقایان ادعا دارند ۱۷۰ هکتار برای مجموعه بانک‌ها تراکم گرفته‌اندکه این سخن کاملا خنده دار است. ملک فاقد تراکم تجاری بوده و در آن تاریخ نامه‌ای به شرکت توسعه ساختمان زده شده است مبنی بر اینکه شورای برنامه ریزی ساختمان مصوبه‌ای در مورد ملک ندارد.

وی افزود: ملک مذکور در سال ۹۱، ۱۰ میلیارد خریداری شده است این درحالی است که کارشناس بانک اعلام کرده ملک در برهوت می‌باشد. در سال ۹۷ نیز اتفاقاتی می‌افتد و شورای برنامه ریزی استان مصوبه‌ای برای زمین تصویب می‌کند که یک طبقه آن تجاری شود.

قهرمانی اظهار کرد: شگرد متهمان این پرونده که بنده نام پرونده مخوف را بر آن می‌گذارم، این بوده است که آقایان تسهیلات ۶۵ میلیاردی می‌گیرند و در مرحله تهاتر آنقدر گران نمایی می‌کنند که بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در مرحله تسویه تحصیل مجرمانه می‌کنند و این شگرد جدیدی است، متهمان ملک‌های مرغوب بانک را در ازای دادن برهوت گرفته‌اند.

نماینده دادستان گفت: نکته جالب‌تر که نشان از تبانی دارد این است که آقایان بدهی شان ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است و کارشناس متخلف زمین‌های برهوت را ۱۵۳ میلیارد تومان کارشناسی می‌کند و آقایان از بانک طلبکار نیز می‌شوند و همان روز که چک را از بانک می‌گیرند ۳ ملک را نیز از بانک می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: مشروح اولین جلسه دادگاه داریوش امان کی مشروح دومین جلسه دادگاه داریوش امان کی

خبردر حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یک دو متهم داریوش امان کی قاضی مسعودی مقام نماینده دادستان میلیارد تومان جلسه دادگاه نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری با حضور سرپرست، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی