Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عیسی منصوری اظهار کرد: از پایان سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان اقتصادی مناطق روستایی و عشایری درنظر گرفته شده و ۱۲۲ هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی هدفگذاری و تعهد ایجاد شغل در ازای تسهیلات پرداختی در این طرح را ۲۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۹۷ هزار شغل جدید و خالص در راستای طرح اشتغال روستایی ایجاد شده و طی سالهای ۱۳۹۷ و  ۱۳۹۸ سهم اشتغال روستاها افزایش و نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیابی به اشتغال فراگیر هدف طرح اشتغال روستایی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار مهمترین هدف ایجاد اشتغال در طرح اشتغال روستایی را دستیابی به رشد اشتغال فراگیر عنوان کرد و گفت: جهت‌گیری ما در برنامه اشتغال روستایی و عشایری به سمت اولویتهای هر استان است به این نحو که در این طرح اولویت‌های هر استان را مشخص و  رسته‌هایی که زمینه ایجاد شغل داشتند را شناسایی کردیم. این رسته‌ها شامل صنایع دستی،  اصلاح نژاد دام، فرآوری محصولات کشاورزی و مواد معدنی، آی تی و خدمات است.

منصوری تصریح کرد: برای ایجاد شغل می‌توان یک کارخانه تاسیس کرد و هزار شغل به وجود آورد ولی در قالب طرح اشتغال روستایی و عشایری به دنبال ایجاد یک جریان اشتغال فراگیر همراه با رشد در گسترده جغرافیایی هستیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار تصریح کرد: در جریان برنامه اشتغال روستایی و عشایری ایجاد مشاغل پایدار را دنبال می‌کنیم. یکی از شاخصهای دستیابی به اشتغال پایدار، بهره مندی از پوشش بیمه‌ای است و درصدد هستیم تا کسانی را که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، در قالب بیمه تامین اجتماعی یا بیمه روستاییان تحت پوشش قرار بدهیم.

بهره‌مندی شاغلان طرح اشتغال روستایی از مزایای بیمه

به گفته وی سال گذشته، بیش از ۷۰ درصد افراد شاغل در طرح اشتغال روستایی فاقد پوشش بیمه‌ای بودند که بر این اساس مقرر شد تا در قالب ایجاد یک نظام بیمه‌ای،  افرادی که در گذشته شاغل شدند و همچنین شاغلان جدید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

منصوری در پایان با بیان اینکه برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی به زودی رونمایی می‌شود، اظهار کرد:در قالب اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری ۳۱ رسته کسب و کار مشخص شده که این رسته‌ها به ایجاد اشتغال پایدار منجر خواهد شد. ما امیدواریم تا پایان امسال ۱۰۰ هزار نفر در قالب اجرای برنامه اشتغال روستایی از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

 طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی برای جوانان جویای کار و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری می‌شود. بر اساس آمارها تا بهمن ماه امسال بیش از ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از طرف بانکهای عامل به طرح اشتغال روستایی تخصیص داده شده که از این میزان ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه اشتغال فراگیر معاون وزیر کار شاغلان روستایی برنامه اشتغال روستایی و عشایری طرح اشتغال روستایی دستیابی به اشتغال اشتغال فراگیر میلیارد تومان پوشش بیمه ایجاد شغل هزار نفر تحت پوشش بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است