Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانک تجارت در اطلاعیه ای از رفع توقیف سهام بورسی این بانک در روز 28 دی ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این تاریخ پیش از این و به اشتباه، روز 28 بهمن ماه امسال اعلام شده بود.
بر اساس این گزارش، بانک بورسی تجارت که با سرمایه 223.926 میلیارد و 127 میلیون ریال و با نماد وتجارت در بازار سرمایه کشور فعال است، در پاسخ به نامه به شماره پیگیری 607465 درخصوص افشای اطلاعات با‌اهمیت، با ارائه گزارش از عملکرد این بانک در سهام شرکت لیزینگ ایران طی سال 1398، در زمینه واگذاری بخشی از سهام شركت لیزینگ ایران، توضیحاتی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام بانک تجارت، این بانک در ابتدای سال 1398 مالک تعداد 242.684.082 سهم شرکت لیزینگ ایران (ولیز) معادل 40.44 درصد کل سهام آن شرکت بوده که با‌ توجه به فعالیت سفته‌بازان بر سهام موصوف و افزایش حبابی قیمت، به کنترل قیمت سهم در مقاطع مختلف اقدام کرده است.
بر این اساس، در پی توقیف سهام پورتفوی بورسی بانک در مهرماه سال جاری از سوی سازمان امور مالیاتی کشور که بدون هرگونه اطلاع قبلی صورت پذیرفته، عملاً این بانک هیچ گونه کنترلی بر سهام مذکور نداشته و فعالیت سفته‌بازان نیز با علم به این موضوع تشدید شده است، به طوری که با تبلیغات واهی در گروه‌های مجازی، موجبات افزایش بی‌رویه و حبابی سهم را فراهم کرده اند.
در عین حال، با رفع توقیف این پورتفوی بورسی، بانک تجارت با هدف مدیریت و کنترل قیمت سهم و پیشگیری از متضرر شدن سهامداران خرد، نسبت به عرضه سهام اقدام کرده است بنابراین با توجه به موارد یادشده، این بانک در سال جاری تا تاریخ 19 بهمن ماه 1398، تعداد 141.139.747 سهم معادل 23.52 درصد از کل سهام شرکت لیزینگ ایران را واگذار کرده است و در پایان تاریخ معاملاتی یادشده، مالک تعداد 101.544.335 سهم معادل 16.92 درصد کل سهام شرکت مذکور بوده است.
این گزارش حاکی است، سهام شرکت لیزینگ ایران در شرایط کنونی در قیمت‌هایی بسیار بالاتر از ارزش ذاتی آن در حال معامله است که با ادامه روند رشد حبابی قیمت سهم و رسیدن به اهداف قیمتی مدنظر سفته‌بازان، طبیعتاً خروج سفته بازان پس از کسب انتفاع مورد نظر و انتقال سهام در قیمت‌های بالاتر از ارزش ذاتی به سهامداران خرد که به امید کسب سود اقدام به خرید سهام موصوف کرده اند محتمل است و این امر صرفاً منجر به ضرر و زیان آن ها خواهد شد.
بانک تجارت ‏‏در خصوص نامه شماره 1412993‏‏/98‏‏/18 روز 15 دی ماه 98 نیز اعلام کرد که نامه مذکور درخواست رفع توقیف سهام پورتفوی متعلق به این بانک از معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده ولیکن، هدف از ارسال رونوشت به رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مطلع کردن وی از وضعیت حبابی قیمت سهام شرکت لیزینگ ایران و عدم توانایی این بانک در کنترل قیمت به واسطه توقیف سهام موصوف بوده است. ضمن اینکه اعلام شود در صورت رفع توقیف سهام یادشده، به منظور کنترل قیمت سهم نسبت به عرضه آن اقدام خواهد شد.
طبق اعلام بانک تجارت، نکته حائز اهمیت دیگر این است که شرکت لیزینگ ایران یکی از شرکت های ابزاری این بانک بوده و این بانک هیچ گونه الزام و برنامه از پیش تعیین شده‌ای برای واگذاری آن نداشته است، بنابراین افشای آن در گزارش تفسیری بانک موضوعیت ندارد. ضمن این که حجم عرضه‌ در روزهای مختلف با هدف کنترل قیمت و متناسب با حجم تقاضای بازار در هر روز صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، با ادامه رشد بی‌ضابطه قیمت سهم در بازار، عرضه‌ سهام مذکور صرفاً با هدف مدیریت سهم در دستور کار بانک تجارت قرار دارد.
بانک تجارت تاکید کرده است که توقیف همه سهام پورتفوی بورسی این بانک بدون هرگونه اطلاع قبلی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صورت پذیرفته که تاریخ تقریبی آن مهرماه سال جاری بوده و رفع توقیف سهام نیز بدون اطلاع‌رسانی قبلی سازمان مذکور در روز 28 دی ماه امسال صورت گرفته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سهام شرکت لیزینگ ایران کنترل قیمت سهم روز 28 دی ماه سهام پورتفوی ماه سال جاری بانک تجارت حبابی قیمت سفته بازان کل سهام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این کنسرسیوم بانکی متشکل از شش بانک است که در مجموع 85 درصد سهام این باشگاه بزرگ را در اختیار گرفته اند. شایان ذکر است، ۳۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ شهر، 20 درصد به بانک ملت، 20 درصد به بانک تجارت، ۵ درصد به بانک صادرات، ۵ درصد به بانک رفاه و 5 درصد به بانک اقتصاد نوین انتقال یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • عبور از دژاووی بورسی
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است