Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه اومافیلم، تولید فصل اول مستند-مسابقه «بوم‌گرد» به کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری و تهیه‌کنندگی تورج کلانتری برپایه سه سرفصل «گردشگری»، «اشتغال و کسب و کار روستایی» و «هویت بخشی روستایی» در استان گیلان به پایان رسید.

ایده و طرح اولیه این مستند مسابقه اسفندماه سال ۱۳۹۷ با هدف توجه و تمرکز بر مساله مهم بوم گردی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوم گردی یکی از شاخه‌های مهم توسعه گردشگری و فرهنگی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود و مستند-مسابقه «بوم‌گرد» با توجه به این مقوله که بوم گردی به زیست بوم منطقه آسیب نرساند و در عین حال منجر به رونق اشتغالزایی شود، به تولید رسیده است.

مستند-مسابقه «بوم گرد» برپایه سه سر فصل مهم گردشگری با محوریت بوم گردی و در نظر گرفتن اقتضاعات فرهنگی هر منطقه، اشتغال و کسب و کار روستایی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مغفول و در نهایت ارزش بخشی به سنت ها و آداب و رسوم هر منطقه و هویت بخشی به هر بوم و قومیت تولید شده است.

بسیاری از مشکلات جوامع روستایی از اینجا آغاز می‌شود که بسیاری از روستائیان سعی می‌کنند خود را با ارزش‌های یک توریست وفق دهند در حالی که در مستند-مسابقه «بوم‌گرد» بر حفظ ارزش ها و آداب و رسوم هر روستا تاکید فراوان شده است و گروه‌های شرکت کننده چالش‌های بومی را براساس سرفصل‌های کلی ساخت برنامه پشت سر می‌گذارند.

در هر فصل از مستند-مسابقه «بوم‌گرد» سه خانواده در قالب رقابت براساس آیتم‌هایی متناسب با زیست بوم انتخاب شده در ۱۱ قسمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. تصویربرداری فصل نخست در مدت زمانی حدود ۲ ماه در منطقه قاسم آباد و ییلاق جواهر دشت در حوالی لنگرود صورت گرفته است.

مستند-مسابقه «بوم گرد» تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با پایان مراحل فنی از رسانه ملی پخش خواهد شد.

کد خبر 4853070 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هنری رسانه ای اوج سینمای مستند فیلم مستند استان گیلان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر موسیقی ایرانی جشنواره موسیقی فجر فیلم سینمایی شبکه یک سیما کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر موسیقی پاپ فیلم روز صفر بازیگر سینما شبکه پنج سیما مستند مسابقه بوم گردی بوم گرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود