Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرمخابرات منطقه کردستان از وجود حدود ۵۰۰ کیلومتر زیرساخت فیبرنوری، برای توسعه سرویس‌های مخابراتی در شهرستان‌های مریوان و سروآباد خبر داد.

آزاد حکمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه توسعه زیر ساخت‌ها و ارتقاء خدمات و سرویس‌های مخابراتی در شهرستان‌های مرزی استان یکی از استراتژی‌های دارای اولویت منطقه است، اظهار کرد: به همین منظور اقدامات مطلوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در این دو شهرستان صورت گرفته است که کابلکشی ۴۹۲/۲۶۲ کیلومتر فیبرنوری بیانگر این مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه و بهبود خدمات مخابراتی در مناطق مرزی را در جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی استانموثر دانست و افزود: مخابرات منطقه در همین راستا در دو شهرستان مریوان و سروآباد با سرمایه‌گذاری 37 میلیارد و 773 میلیون ریال فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است.

وی، ضمن اعلام تعداد 142 هزار و 835 مشترک همراه اول، در شهرستان‌های مریوان و سروآباد با ضریب نفوذ تجمیع شده 7.183 درصد گفت: با هدف ارائه خدمات با کیفیت و در خور شهروندان در دو شهرستان یادشده تعداد 71 سایت BTS نصب و راه‌اندازی شده است که تعداد 84 سایت آن دارای تکنولوژی 2G ،39 سایت دارای تکنولوژی 3G و تعداد 56 سایت دیگر نیز مجهز به تکنولوژی 4G هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بهره‌مندی مشتریان از اینترنت پرسرعت در انجام کارهای ادارای به صورت غیرحضوری بر این بستر، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف و غیره را تشریح کرد و اظهارداشت: در راستای ایفای مسوولیت‌های کاری و پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و مخابراتی مشتریان، زیرساخت‌های لازم در حوزه دیتا در شهرستان‌های مریوان و سروآباد ارتقاء و توسعه یافته‌اند؛ که در پی این مهم شرایط ارائه سرویس‌های ADSL ,VDSL  و فن‌آوری FTTH برای شهروندان فراهم شده است.

حکمت، با اشاره به اینکه تعداد 19 هزار و 616 پورت ADSL منصوبه در شهرستان مریوان و تعداد چهار هزار و 736 پورت ADSL منصوبه در شهرستان سروآباد ظرفیت‌سازی شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 14 هزار و 573 پورت آن به شهروندان مریوانی و سه هزار و 482پورت آن به مشتریان شهرستان سروآباد واگذار شده است.

وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در شهرستان مریوان 7.25 درصد و در شهرستان سروآباد 4.26 درصد است.

وی در ادامه خدمات‌رسانی و ارائه سرویس‌های مخابراتی به مشتریان(کلان) .G را یادآور شد و عنوان کرد: 163 مشترک .G در مریوان و تعداد 70 مشترک .G در شهرستان سروآباد از مزایا و خدمات مخابراتی بهره می‌گیرند.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه تعداد 212 مشترکFTTH و 31 مشترکVDSL در شهرستان مریوان از سرویس‌ها و فناوری‌های مخابرات استفاده می‌کنند، یادآور شد: شرایط واگذاری این خدمات در شهرستان سروآباد نیز فراهم شده است.

حکمت گفت: مخابرات منطقه کردستان آمادگی خود را نسبت به واگذاری سرویس‌ها و فناوری‌های مخابراتی به متقاضیان جدید اعلام می‌دارد.

وی خدمات و سرویس‌های حوزه تلفن ثابت در شهرستان‌های سروآباد و مریوان را تشریح کرد و اظهارداشت: همزمان با رشد تکنولوژی و فناوری‌های مخابراتی، تلفن ثابت به عنوان اولین محصول مخابراتی همواره مورد استقبال مردم قرار گرفته است که تعداد 61 هزار و 723 شماره منصوبه شهری و روستایی در شهرستان مریوان وجود دارد.

وی افزود: از تعداد شماره‌های منصوبه تعداد49 هزار و 998 شماره آن به مشتریان شهری، روستایی SIP PHONE واگذار شده که با ضریب نفوذ 74.24 درصد مشغول بکار هستند.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه تعداد 18هزار و 953 شماره تلفن ثابت در شهرستان سروآباد دایر شده است گفت: تعداد دو هزار و 736 شماره آن به مشتریان شهری و 11 هزار و 561 شماره دیگر به مشتریان ساکن در روستاها با ضریب نفوذ 54.32 درصد واگذار و فعال هستند.

حکمت به تشریح توسعه و ارتقاء خدمات مخابراتی و زیرساخت‌های آن در روستاها پرداخت و یادآورشد: در حال حاضر تعداد 73 روستا در شهرستان سروآباد و تعداد 144 روستا در شهرستان مریوان دارای ارتباط مخابراتی هستند. 

وی در پایان تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت مخابرات، در سروآباد را 29 روستا و در شهرستان مریوان 49 روستا اعلام کرد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان توسعه اینترنت سروآباد شهرستان های مریوان و سروآباد مخابرات منطقه کردستان فناوری های مخابرات شهرستان سروآباد سرویس های مخابراتی شهرستان مریوان شهرستان مریوان خدمات مخابراتی اینترنت پرسرعت آن به مشتریان ضریب نفوذ زیرساخت ها دو شهرستان تلفن ثابت سرویس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبرنوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر به طول بیش از ۲۵ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری و در مراسم کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری شهر قره‌ضیاءالدین اظهار کرد: ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از اقدامات مهم و ارزشمندی بوده که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق‌های اجرای این پروژه افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ملی فیبرنوری در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به متراژ بیش از ۲۵ کیلومتر وارد فاز اجرایی شد.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده است ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان روی اینترنت ثابت بوده که ناشی از توجه نکردن به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.

در این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر قره‌ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت