Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:31:19 GMT

انجام بیش از 30 طرح مناسب سازی در محلات مرکزی پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۲۴۱۷

انجام بیش از 30 طرح مناسب سازی در محلات مرکزی پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 تهران گفت: بیش از 30 طرح مناسب سازی در محلات مرکزی پایتخت انجام شد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 تهران اظهارداشت: بیش از 30 طرح مناسب سازی در محلات مرکزی پایتخت انجام گرفته و دعوت از نمایندگان انجمن‌های معلولین به خصوص نابینایان برای سنجش استانداردهای این پروژه‌ها در محله های مرکزی پایتخت صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه حسینی با بیان این که تهران شهری برای همه است، عنوان داشت: معلولین و افراد کم توان نیز به مثابه سایر شهروندان از حقوق شهروندی برخوردار هستند و باید شرایط رفاه و حضورشان در جامعه را مهیا کرد.

وی افزود: با توجه به این نکات، اجرای طرح های مناسب سازی با در نظر گرفتن وضعیت معلولین شامل نابینایان و افراد کم توان که با ویلچر در سطح شهر تردد دارند؛ اجرا شد و 2 پروژه مناسب سازی سرای محله سلامت و بوستان مهر درحال تکمیل است که پیشرفت 80درصدی داشته و تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه11 در ادامه با اشاره به اهمیت مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس  BRT در سطح شهر گفت: 26 ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه مناسب سازی شده است که از این تعداد، 18 ایستگاه در خط 7 شامل ایستگاه های انقلاب اسلامی، مختاری، جمهوری اسلامی، جامی و 7 ایستگاه در خط 2 شامل ایستگاه های وحدت اسلامی در خطوط رفت و برگشت، تقاطع ولی عصر(عج) و مولوی در مسیر رفت و برگشت، هلال احمر و عباسی در مسیر رفت و برگشت و یک ایستگاه در خط4 در مسیر رباط کریم است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده توسط در زمینه مناسب سازی پروژه های پایلوت ویژه معلولین و افراد کم توان در محله های مرکزی پایتخت خاطر نشان کرد: در طرح مناسب سازی می‌توان به مناسب سازی کلید راهنمای آسانسور ساختمان های اداری منطقه و برخی سراهای محلات17گانه به صورت نوشته های بریل، نصب بالابر، نصب رمپ معلولین، مناسب سازی سرویس های بهداشتی، نصب میله های دستگرد و تایل های سکه ای در ایستگاه های اتوبوس اشاره کرد.

شاه حسینی گفت: در حال حاضر طرح مناسب سازی بوستان مهر به نشانی خیابان ژیان پناه نبش کوچه فرتاش در حال اجرا است که پیشرفت 80 درصدی داشته است و در پروژه پایلوت مناسب سازی سرای محله نیز پیشرفت 20درصدی داشته ایم که این دو طرح نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و شهروندان کم توان و معلول می توانند به راحتی از این خدمات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت و هدف طرح مناسب سازی در منطقه 11 گفت: هدف اصلی ما در اجرای این طرح بهره مندی شهروندان معلول و کم توان از حقوق شهروندی بوده است که برای سنجش استاندارد طرح و بهره برداری معلولین از برخی انجمن ها و افراد معلول و کم توان دعوت به عمل آمد تا با حضور در محل های مناسب سازی شده، استاندارد پروژه ها را مورد سنجش قرار دهند و برای رفع نواقص احتمالی، یاری رسان منطقه باشند.

وی افزود: بر همین اساس در هفته گذشته از انجمن نابینایان دعوت به عمل آمد تا در هشتمین نشست تخصصی کمیته مناسب سازی منطقه11 که با حضور مدیران و متخصصین معاونت فنی و عمرانی منطقه11 برگزار شد، حضور به عمل آورند.

 معاون شهردار منطقه 11تهران خاطر نشان کرد: در این نشست نماینده انجمن نابینایان حاضر شد و پس از بررسی نکات، ارائه پیشنهادات و کسب نکته نظرات نماینده انجمن برای اصلاح و یا ادامه روند مناسب سازی به بازدید از پروژه های پایلوت مناسب سازی منطقه11 پرداخته شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مناسب سازی حقوق شهروندی تهران معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه افراد کم توان رفت و برگشت شاه حسینی منطقه 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

ایسنا/مرکزی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

وی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟