Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با نادیده گرفتن درخواست ویلیام بار، دادستان کل این کشور از او برای مداخله نکردن در پرونده‌های جنایی گفت برای این کار دارای حق قانونی است.

اخبار بین الملل- رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری بدون اعتنا به درخواست ویلیام بار از او برای اظهارنظر نکردن درباره پرونده‌های جنایی به تشریح گستره اختیارات قانونی خود پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ صبح روز جمعه در پیامی توئیتری نوشت: رئیس جمهور هرگز از من نخواسته تا در یک پرونده جنایی کاری انجام دهم. دادستان کل ویلیام بار این بدان معنا نیست که من به عنوان رئیس‌جمهور حق قانونی برای این کار را ندارم بلکه تا به امروز نخواستم این کار را بکنم!

پیشتر دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواسته بود از اظهارنظر و توییت کردن درباره پرونده‌های جنایی دست بکشد. ویلیام بار در مصاحبه‌ای بی‌سابقه، با بیان اینکه این کار ترامپ نقش اساسی وی را به عنوان مجری ارشد قانون در کشور کمرنگ می‌کند، تاکید کرد: «من فکر می‌کنم زمان آن رسیده که توئیت کردن در مورد پرونده‌های جنایی وزارت دادگستری را متوقف کنیم.»

دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا گفت: «تا زمانی که اظهارنظر مداوم در پشت پرده نقش من را کمرنگ می‌کند من نمی‌توانم در این وزارتخانه کار کنم.»

اظهارات ویلیام بار به دنبال واکنش ترامپ به مجرم شناخته شدن "راجر استون" مشاور خود، مطرح شد. اخیرا دادگاه فدرال آمریکا «راجر استون» مشاور  ترامپ را در هر ۷ پرونده اتهامی مطرح علیه وی، مجرم شناخت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دادستان کل دادگستری آمریکا آمریکا دادستان آمریکا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ پرونده های جنایی دادستان کل رئیس جمهور ویلیام بار حق قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور

کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین  در خصوص موضع وزارت ورز و جوانان در مورد تلاش مالکان جدید برای تغییر نام باشگاه استقلال اظهار داشت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وی افزود: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سؤالی در باره حق پخش مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: حق پخش فقط متعلق به این دو باشگاه نیست حق پخش متعلق به ورزش کشور است و یکی از موضوعاتی است که گره کار ورزش کشور است و لازم است که این گروه باز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه موضوع حق پخش برنامه های ورزشی دیده شده و به آیین نامه ای که با کمک وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد موکول شده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود و طبیعی است که اگر حق پخش پرداخت شود، می‌تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر ورود بخش خصوصی به ورزش وجود دارد، کمک کند.

تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی

هاشمی همچنین گفت: هفته آینده مراسم تجلیل از هزار و ۵۱۷ نفر از قهرمانان و دست اندرکارانی را که سال گذشته موفق شدند برای کشور افتخارآفرینی کنند، با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌کنیم و  ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش این عزیزان تقدیم خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش به رشته هایی که سهمیه المپیک دارند، کمک می کند و بنا است که پس از ۲۰ سال ناوگان تجهیزاتی این رشته های ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که با هماهنگی وزارت نفت در نظر گرفته شده ارسال شود.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته