Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:50:37 GMT

ساخت تجهیزات پرورش ماهی در قفس سرعت می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۲۶۵۳

ساخت تجهیزات پرورش ماهی در قفس سرعت می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از دانش‌بنیان‌ها طراحی، ساخت و نصب قفس‌های پرورش ماهی در دریا را بومی‌سازی کرد تا با این اقدام نیاز به واردات آن رفع شود.

با این اقدام تولید و بومی‌سازی این تجهیزات فناورانه سرعت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حمایت ستاد نمونه اولیه صنعتی این قفس‌ها در داخل ساخته شد و این پروژه با بهره از توانمندی متخصصان شرکت دانش بنیان در حال انجام است تا با این اقدام شاهد توسعه این کسب و کارها در کشور باشیم. در حال حاضر این پروژه در مرحله تجاری سازی قرار دارد تا نیاز به این فناوری و واردات آن رفع شود.

پیش از این فناوری تجهیزات پرورش ماهی در قفس در داخل وجود نداشت و این قفس‌ها از کشورهایی مانند نروژ و ترکیه وارد می‌شد اما اکنون با ورود شرکت‌های دانش بنیان به بومی‌سازی این فناوری می‌توان انتظار داشت واردات این حوزه قطع شود.

برای سرعت گرفتن انجام پروژه نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری نیز از فرایند تولید قالب براکت قفس‌های پرورش ماهی بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت موضوع بومی‌سازی فناوری قفس‌های پرورش ماهی تاکید کرد و گفت: امیدواریم پس از ساخت و تست پایلوت ۱۲۵ تنی در دریا بتوانیم برنامه توسعه کسب و کار آن را در دستور کار قرار دهیم و سهم مهمی از بازار داخل و حتی منطقه را تامین کنیم.

کد خبر 4853138 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ماهی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو موبایل تحقیقات علمی فناوری فضایی شرکت دانش بنیان نوآوری ماهواره ظفر هوش مصنوعی زیست فناوری سامسونگ گوگل اینترنت معاونت علمی و فناوری قفس های پرورش ماهی پرورش ماهی دانش بنیان بومی سازی قفس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی

مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خرید‌ها و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

* چالش تامین مالی پروژه‌ها 
* ⁠
وی یکی از مهمترین چالش‌های موجود بر سر راه پروژه‌ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه‌ها شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالا‌های مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

همچنین ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم