Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید شاه‌آبادی در مراسم افتتاحیه رادیو انتخابات صبح امروز (شنبه بیست و ششم بهمن‌) یادآور شد: از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و نقاط قدرتمند جمهوری اسلامی ایران نقشِ سهم و حضور مردم در فراز و فرودهای این انقلاب به حضور همدلانه و میلیونی آنها در مشارکت‌ در مسیر پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مراسم در ساختمان شهدای رادیو استودیوی شماره هشت با حضور فعالان رسانه‌ای، جمعی از دست‌اندرکاران و مسئولان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویدادهای ملی مانند بیست و دوم بهمن‌ یا حماسه‌هایی که بُعد بین‌المللی به خود گرفته مانند روز جهانی قدس تنها بخشی از حضور میلیونی و عمومی مردم ایران برای پاسداشت آرمان‌های انقلاب و همراهی با حاکمیت و تایید اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است که مردم در بهمن پنجاه و هفت نهال آن را در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی با شکوه حماسه و خون خود کاشتند و آبیاری کردند.

توجه به مشارکت و سهم مردم در برنامه‌های کلان سیاسی نظام

شاه‌آبادی ویژگی دیگر نظام را مراجعه به آرای عمومی، مشارکت و نقش مردم در شکل‌گیری آرمان‌ها و حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت اهداف متعالی دانست و یادآور شد: شاید در کشورهای دیگر مناسبات اجتماعی و سیاسی‌ با حضور مردم هماهنگ شود. اما در آن کشورها با تمام ادعای دموکراسی شاهد شکل‌گیری و جهت‌دهی حرکت مردم برای نقش و مشارکت‌ در امور اجتماعی و سیاسی هستیم.

 درحالی‌که در جمهوری اسلامی ایران با نگرش و رویکرد بنیان‌گذار کبیر آن حضرت امام‌خمینی (ره) شاهد برداشته شدن نظام حاکمیت انسان بر انسان و قرار گرفتن حاکمیت خدا بر مردم هستیم. همین امر مراجعه به آرای عمومی، انتخاب و نقش حضور حداکثری مردم برای فردای خود و کشورشان را بیش از پیش ارزشمند جلوه می دهد.

تکلیف رسانه؛ ارائه الگو و ترسیم نقشه راه برای افراد جامعه است

شاه‌آبادی تصریح کرد: فرهنگ و رسانه در این میان وظایف مهمی دارند و نقش رسانه مکلف بودن آن برای ارائه الگو و ترسیم نقشه راهی جهت قدم گذاشتن در مسیر انتخاب و ادای تکلیف دینی آحاد مردم یعنی حضور در انتخابات است.

به گفته وی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با یاری گرفتن از رادیو به‌عنوان یکی از بانفوذترین رسانه‌های عمومی تلاش می‌کند در قالب رادیو انتخابات رسالت خود را بر ارتقای فرهنگ مشارکت سیاسی با رویکرد و برنامه‌های متنوع و توجه به نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب شکوه‌مند اسلامی بردارد.

دو ماموریت اصلی صداوسیما در انتخابات

معاون صدای صداوسیما با تاکید بر دو ماموریت اصلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه انتخابات یادآور شد: تلاش برای مشارکت حداکثری و رسیدن به همدلی مردم که نتیجه آن اهرمی بر ستون خیمه مقاومت در کشور خواهد بود و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود و آینده کشور؛ همچنین هدایت و راهبری برای رسیدن به انتخاب اصلح که معیارهای آن توسط مقام معظم رهبری ترسیم شد اما رسیدن به قوه تشخیص و تطبیق آن با مردم است از مهم‌ترین مأموریت‌ها و کارکردهای رسانه در حوزه انتخابات است که نه تنها وظیفه رادیو که تمامی اهداف شبکه‌های سیما نیز باید بر این مهم استوار باشد.

حضور مولفه‌های اجتماعی و سیاسی میان مردم از کوچه و خیابان به متن خانواده

ابوالفضل نوروزی مدیر رادیو انتخابات  با اشاره به ورود رادیو به عرصه سیاست، به عنوان عرف رویکرد برنامه‌سازی در این حوزه رسانه‌ای خاطرنشان کرد: صداوسیما بر آن شد تا نقش رادیو در متن زندگی و درهم‌تنیدگی دو مؤلفه اجتماعی و سیاسی که امروز بیشترین دامنه فعالیت مردم را به خود اختصاص داده است به‌عنوان مهم‌ترین اصل سیاست‌های رادیو در بزنگاه‌های مهم انقلاب مانند انتخابات یا دهه مبارک فجر قرار گیرد.

امروز بحث‌های سیاسی؛ به‌ویژه با نزدیک شدن به آستانه انتخابات از بطن کوچه و خیابان و حضور میان مردم نیز گذشته و به تاروپود بحث‌های خانوادگی بدل شده‌است. پس بی‌تردید حضور رادیو به‌عنوان گرم‌ترین رسانه جهان در کانون گرم خانواده‌ها می‌تواند نقشی تعیین کننده برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خود و نظام به واسطه انتخابات داشته باشد.

تقدم امر اجتماعی نسبت به مباحث سیاسی در رادیو انتخابات

نوروزی با بیان آنکه رویکرد اصلی رادیو انتخابات رویکردی اجتماعی و سیاسی است و تقدم امر اجتماعی نسبت به مباحث سیاسی به‌ عنوان محور برنامه‌سازی در این شبکه جهت رسیدن به شعار همدلی؛ حضور و حماسه در نظر گرفته شده تصریح کرد: تصمیم گرفته‌ایم در کنار توجه به مؤلفه‌ها و ارزش‌های سیاسی در حوزه انتخابات؛ نقش و مشارکت اجتماعی مردم را برای رسیدن به همان نوای اتحاد و همدلی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی این‌ بار به واسطه رسانه رادیو تکرار کنیم.

وی به برنامه‌های متنوع در خلال برنامه‌های شبکه رادیویی انتخابات اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های صبحگاهی با فضایی شاد جهت رسیدن به شور همدلی گرفته، برنامه‌های میان روز که محورشان بر حضور جوان‌ها؛ رای اولی‌ها و ارتقای سطح حضور این افراد در نخستین انتخابشان همگام با نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب و درنهایت رسیدن به تبیین مسیرهای تشخیص انتخاب اصلح و ترسیم افق‌های نو در مجلس تراز انقلاب اسلامی به‌عنوان سیاست برنامه‌های عصرگاهی و شامگاهی این شبکه رادیویی ۲۴ ساعته مدنظر برنامه‌سازان قرار گرفته است.

به گفته نوروزی سامانه مدیریت انتخابات کشور نیز علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم، با نگاه تحلیلی و رویکرد ارتقای سطح بینش اجتماعی برای تحقق اهداف صدای جمهور؛ طنین همدلی حضور و حماسه به عنوان شعار رادیو انتخابات همسو با برنامه هیا این شبکه رادیویی خواهد بود.

برنامه‌های رادیو انتخابات با شعار صدای جمهور؛ طنین همدلی؛ حضور و حماسه؛ از ۲۳ بهمن به شکل آزمایشی روی موج اف.ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز آغاز شد و صبح امروز (شنبه ۲۶ بهمن) مصادف با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و پاسداشت مقام مادر و زن با حضور مسئولان معاونت صدا، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور به شکل رسمی این شبکه رادیویی افتتاح شد.

برچسب‌ها جمال عرف انتخابات مجلس شورای اسلامی رادیو پروندهٔ خبری گام چهارم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمال عرف انتخابات مجلس شورای اسلامی رادیو جمال عرف انتخابات مجلس شورای اسلامی رادیو جمهوری اسلامی ایران نظام جمهوری اسلامی شبکه رادیویی حوزه انتخابات اجتماعی و سیاسی رادیو انتخابات انتخابات مجلس حضور و حماسه مهم ترین یادآور شد شاه آبادی مؤلفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود