Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@01:38:29 GMT

نوروزخوانی تبری‌ها در اولین شب جشنواره

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۳۵۶۸

نوروزخوانی تبری‌ها در اولین شب جشنواره

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پایگاه خبررسانی جشنواره فجر، نخستین شب اجرا در اولین سئانس سالن سوره جشنواره موسیقی فجر با اجراهای پرجمعیت مازندرانی‌ها و گروه‌های متعدد دختران هنرستان موسیقی برگزار شد.

گروه ۲۱ نفره آوای تبری از مازندران با لباس‌های محلی و اجرای آیین نوروزخوانی «نوید بهار» به صحنه آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال محمدی، سرپرست گروه آوای تبری ابتدای برنامه درباره اجراهای گروهش توضیح داد: از اسفند ماه، نوروزخوانی در سراسر ایران شروع می‌شود، به همین دلیل ما هم برای شروع برنامه، کاروان نوروزخوانی را به مناسبت نزدیک شدن به این ایام در نظر گرفتیم. آهنگ‌هایی که برای شما اجرا می‌کنیم تنظیم شده هستند، به جز تیرماه که در تالار وحدت اجرا کرده‌ایم، با کمی تغییر برای اولین بار اینجا اجرا می‌شوند.

اجرای دوسرکوتن با همکاری ۱۵ نوازنده که برای انجام آن دو سال تمرین کرده بودند همراه با نوای سرنا، همچنین تشت زنی زنان مازندران از برنامه‌های موسیقی جالب توجه این گروه بود.

«آیین نوروزخوانی»، «طیبه جان»، «غریبه خواهون»، «فاطمه مسکین»، «سوری جان» از جمله قطعاتی بودند که گروه آوای تبری در سالن سوره حوزه هنری اجرا کردند.

کیان شمس، پارسا محمدی، هاله اسماعیلی، علی رجب‌پور، سبحان‌الله چوپانی، زمان شکارچیان، محمدرضا محمدی، رضا یوسفیان، اشرف حسینی، حمیده محمدی، بهاره محمدی، امیرعلی خیاطی، فاطمه باکی، کوثر کریمی، محمد نصیری، باران قلی‌زاده، رامتین حسینی، مهدی اندراجمی، مصطفی مهدوی اعضای پرجمعیت گروه آوای تبری را تشکیل می‌دادند.

کد خبر 484258 برچسب‌ها استان مازندران مجله موسيقي نواحي-استان ها جشنواره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران جشنواره گروه آوای تبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد

نماهنگ وعده صادق با موضوع حماسی و در حمایت از سیلی محکم سپاه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه به تهیه کنندگی جواد فلاحتی، شعر شایا تجلی، آهنگسازی رضا سقفی، تنظیم و میکس معین ادیم و خوانندگی سعید کشاورز در واحد شعر و موسیقی و سرود صداوسیمای مرکز قم تولید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم