Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندر چابهار گفت: اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به جای آنکه متولی حفظ و حراست از ساحل باشد با نغض حریم ساحل و ساخت ‌و سازهای غیرقانونی زمین‌های شهر را که متعلق به مردم چابهار محسوب می‌شود قبضه کرده است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

یونس حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: طبق قانون مدیریت یکپارچه سواحل، حریم قانونی ساحل 60 متر است و در این محدوده هیچ ساخت و سازی مجاز نیست؛ سازمان بنادر متولی حفظ و حراست از این 60 متر است اما اداره‌کل بنادر چابهار به جای آن که حافظ باشد زمین‌خوار شده و مدتهاست حریم ساحل را نغض می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پاسخگویی طفره می‌رودورود مجدد محموله ذرت‌های آلوده به ایران؛ بندر چابهار حالا مبدا ورود استوی افزود: صدها هکتار از محدوده قانونی شهر چابهار که متعلق به مردم و شهر چابهار است به صورت غیرقانونی توسط اداره‌کل بنادر و دریانوری سیستان و بلوچستان تصرف شده؛ این تصرف تا جایی پیش رفته که کمیسیون ماده 100 رأی به تخریب سردرب‌های ورودی شرقی و غربی محدوده بندر شهید بهشتی داده است.

شهردار چابهار تصریح کرد: اداره‌کل بنادر به جای اینکه در راستای مسئولیت اجتماعی عمل کند و یار خاطر بومیان و مردم باشد بار خاطر آن‌ها شده است و از طرفی علاوه بر تصرف غیرقانونی شهر چابهار به هیچ یک از تعهدات شهری عمل نمی‌کند؛ تمامی ساخت‌ و سازهای بندر به دلیل آنکه در محدوده شهر است باید مجوز ساخت از شهرداری داشته باشد اما هیچ یک از ساخت و سازهای بندر مجوز از شهرداری ندارد.

حقانی خاطرنشان کرد: اداره‌کل بنادر چابهار به تعهدات پرداخت عوارض شهرداری که صَرف آسفالت و توسعه شهری می‌شود پایبند نیست و عوارضی به شهرداری پرداخت نمی‌کند؛ علاوه بر این‌ها کامیون‌هایی که برای طرح‌های توسعه‌ای از معادن اطراف شهر برای این بندر سنگ می‌آورند نیز علاوه بر آنکه مرتب با حرکت روی آسفالت‌های شهری آن‌ها را خراب می‌کنند، در خیابان‌های شهر بدون کوچک‌ترین ایمنی حرکت می‌کنند و جان مردم و شهروندان را هم به خطر انداخته‌اند.

انتهای پیام/395/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان اداره کل بنادر شهر چابهار حریم ساحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، شهرام مبارکی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال، دو درصد افزایش یافته و بیشترین تردد بین استانی در ایام نوروز مربوط به روز نهم فروردین است.

وی ادامه داد: محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر به چابهار و بالعکس و راسک به چابهار به ترتیب پرتردد ترین محورهای جنوب استان در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان با اشاره به اینکه بیشترین مقصد خودروهای جنوب سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی بود، اضافه کرد: ۲۹ درصد خودروهای ورودی به جنوب استان به طور میانگین یک تا سه روز در جنوب استان ماندگاری داشته‌اند.

کد خبر 6096871

دیگر خبرها

  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!