Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به کارهای خرد عمرانی که گاه در مساجد و بقاع صورت می گیرد، خواستار تدوین برنامه جامع عمرانی برای مساجد و بقاع متبرکه با هدف حفظ عمر این اماکن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام «عباس نصیر الاسلامی» در جلسه مشترک هیات امنای شهرستان گلپایگان گفت: ۲۳۲ مسجد و حسینیه از شهرستان گلپایگان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت است و این شهرستان دارای ۴۰ امام زاده و بقاع متبرکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با بیان اینکه بیمه خادمان مساجد تا پایان سال ۹۷ پرداخت شده است، مطرح کرد: ۱۰۰ خادم مسجد و شش خادم امام زادگان شهرستان توسط این اداره بیمه شدند و از ابتدای سال جار ی تا کنون بیمه این خادمان را باید با نرخ آزاد و سه برابر سال گذشته پرداخت.


وی هیات امنای مساجد را به حفظ امانات و اموال مساجد و امام زاده ها توصیه کرد و افزود: اگر این مکان ها نیاز به باز سازی و تعمیرات دارند، انجام دهند  و برای کارگاه بازسازی تا سه نفر را بیمه کنند.


حجت الاسلام نصیر الاسلامی خواستار تهیه برنامه جامع عمرانی برای عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه شد و تاکید کرد: روحانی مسجد از اعضای هیات امنای مساجد است و لذا در کارهای فرهنگی و مدیرتی مسجد از روحانی کمک گرفته شود.

 

 مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با یاد آوری اینکه برخی مساجد مانند مسجد جامع گلپایگان، مسجد حجت الاسلام دارای موقوفه هستند و مشکلی در تامین مالی آن ندارند، گفت: وظیفه هیات امنای مساجد، تامین منابع مالی از طرف خیران است و اگر دخل و خرج مسجد شفاف باشد، مردم در تامین هزینه ها مشارکت خواهند کرد.

 

به گزارش شبستان، همایش سراسری هیات امنا اماکن مذهبی با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه و مرکز امور رسیدگی به امور مساجد در مسجد تاریخی آخوند «ملا زین العابدین گلپایگانی» مشهور به مسجد حجت الاسلام برگزار شد /

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حجت الاسلام عمران مسجد گلپایگان مساجد و بقاع متبرکه اداره اوقاف و امور شهرستان گلپایگان جامع عمرانی هیات امنای مساجد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد