Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@01:07:07 GMT

درمان سرطان با استفاده از ویروس ابولا

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۳۹۶۳

درمان سرطان با استفاده از ویروس ابولا

ویروس ابولا به شناسایی و از بین بردن سلول‌های نوعی سرطان‌ کشنده مغز کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، گلیوبلاستوما تومورهای مغزی بدخیمی هستند که درمان آنها بسیار دشوار است. در این بیماری سلول‌های سرطانی معمولاً از محل رشد تومور جدا شده و وارد مغز می‌شوند که باعث گسترش بیماری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان سال‌ها به دنبال روش‌های درمانی مؤثر بوده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از ویروس‌ها توانایی‌ خاصی در از بین بردن سلول‌های سرطانی دارند.

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه ییل با استفاده از ویروس ابولا موفق به کشف روش درمانی نوینی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی گلیوبلاستوما شدند. روش درمانی استاندارد گلیوبلاستوما شامل یک جراحی اولیه برای برداشتن تومور، سپس شیمی‌درمانی و پرتودرمانی برای از بین بردن باقی سلول‌های سرطانی می‌شود.

مشکل اینجاست که سلول‌های سرطانی در این نوع بیماری وارد بافت مغز شده و پنهان می‌شوند. این سلول‌های سرطانی درنهایت منجر به تشکیل تومورهای جدید می‌شوند که بسیار کشنده هستند. ویروس‌هایی که باعث بروز عفونت‌های خطرناک در انسان می‌شوند، قادر به شکار و شناسایی سلول‌های به‌جا مانده از گلیوبلاستوما هستند.

بیش از نیم قرن است که دانشمندان در تلاشند تا ویروسی با توانایی شناسایی و کشتن سلول‌های سرطانی ایجاد کنند. محققان در یک مطالعه در سال 2017 نشان دادند که چگونه می‌توان از ویروس زیکا برای مقابله در برابر بیماری گلیوبلاستوما استفاده کرد.  

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: ابولا سرطان سلول سرطانی تومور مغزی گلیوبلاستوما بین بردن سلول سلول های سرطانی ویروس ابولا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، فناوری‌ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمان و ویروس درمانی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت سازی از جمله محور‌های این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت به دبیر خانه این حشنواره ارسال کنند.

 

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت