Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان گیلان گفت: ۴۰۰ نفر از روحانیون رزمنده و ایثارگر گیلان شناسایی شدند که به‌زودی کتاب تاریخ شفاهی «نقش روحانیون گیلان در دفاع مقدس» منتشر می‌شود. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری پیش از ظهر امروز در همایش «روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان» ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و ولادت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز نقش برجسته روحانیون و عالمان دین که در سنگر دفاع از دین و در عرصه‌های مختلف با عشق و ارادت حضور پیدا کردند و همچنان حضور دارند بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان گیلان با اشاره به چهلمین روز شهادت سردار سرافراز جهان اسلام شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره امام(ره) و سردار سرافراز جهان اسلام شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم و معتقدیم که روحیه عملگرایی و اخلاص شهید سلیمانی موجب تجلیل مردم از مقام و جایگاه او شد.

تسخیری به روحیه عملگرایی امام(ره) اشاره و بیان کرد: مردم عمل امام(ره) را به وضوح دیدند و ایشان را همراهی کردند تا اینکه انقلاب شکل گرفت و امروز هم مردم عمل رهبر انقلاب را مشاهده می‌کنند و با عشق و ارادت در پیچیده‌ترین و سخت‌ترین شرایط در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و از انقلاب دفاع می‌کنند.

گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با همسر شهید دفاع مقدس / شهید ابراهیمی یار و یاور همه بود40 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تولید شدحادثه زمین فوتبال شهر «چوار» سند مظلومیت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه امام(ره) به مردم و همراهی مردم ایمان و باور داشتند و امروز رهبر انقلاب نیز به مردم ایمان و باور دارند خاطرنشان کرد: همه شاهد بودند که مردم گیلان امسال در بدترین شرایط جوی و با وجود برف و سرمای شدید در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت کردند و عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند که مایه افتخار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه تاکنون 400 نفر از روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان در دوران دفاع مقدس شناسایی شدند افزود: استان گیلان دارای 152 شهید روحانی است و در میان رزمندگان روحانی گیلان، 4 آزاده سرافراز و 2 روحانی اهل سنت نیز از جمله رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس هستند.

تسخیری از تهبه آلبوم عکس شهدای روحانی گیلان خبر داد و بیان داشت: هم‌اکنون 271 نفر از روحانیون رزمنده مقیم استان گیلان و بیش از 120 نفر نیز در سایر استان‌ها زندگی می‌کنند و 4 روحانی آزاده داریم البته یکی از روحانیون رزمنده گیلانی نیز در اسارت به شهادت رسید و 132 جانباز روحانی نیز شناسایی شدند که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای آنان پرونده صادر کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده افزود: برگزاری نخستین همایش روحانیون رزمنده گیلانی و برپایی نخستین نمایشگاه عکس روحانیون رزمنده گیلانی از جمله اقدامات مهمی است که انجام شد و از روحانیون ایثارگر نیز انتظار داریم که عکس‌ها و خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس خود را برای ما ارسال کنند تا ثبت و ضبط شود.

تسخیری بیان کرد: یک کانال نیز در فضای مجازی ایجاد کردیم تا روحانیون ایثارگر، عکس‌ها، آثار و خاطرات خود را برای ما ارسال کنند تا نخستین کتاب تاریخ شفاهی نقش روحانیون گیلان در دفاع مقدس تدوین و منتشر شود.

انتهای پیام/612/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه دوران دفاع مقدس گیلان با اشاره کتاب تاریخ شفاهی شهید سلیمانی شناسایی شدند استان گیلان عشق و ارادت امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان