Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،نشست ویژه صادرات سیب به ریاست استاندار آذربایجان غربی و با حضور تشکل‌های صنفی صادرکنندگان، باغداران و سردخانه داران استان برگزار شد.

استاندار شهریاری در این جلسه با اشاره به روند مطلوب صادرات سیب تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته و رفع موانع متعدد صادراتی، روند صادرات سیب استان مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور مبنی بر برقراری عوارض صادراتی برای محصول سیب درختی به منظور تنظیم بازار شب عید گفت: در همان لحظات اولیه تصویب این مصوبه مراتب اعتراض استان را به وزارت صمت و جهادکشاورزی اعلام نمودیم.

شهریاری ادامه داد: با توجه به جایگاه استان در تولید و صادرات سیب درختی، برقراری هرگونه عوارض صادراتی به ضرر صادرات است لذا به وزارت صمت تضمین لازم جهت تامین سیب مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان داده شده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: وزارت صمت برای تنظیم بازار شب عید ۲۵ هزار تن از محصول سیب استان را خریداری کرده و ما اعلام آمادگی نموده ایم که جهت حذف عوارض صادراتی سیب، استان آمادگی تامین سیب مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان را دارد.

شهریاری در ادامه بر ضرورت توجه باغداران و صادرکنندگان به کیفیت سورت و بسته بندی محصول سیب جهت حفظ بازار‌های هدف تاکید نمود.   انتهای پیام / ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیب صنعت و معدن میوه شب عید آذربایجان غربی عوارض صادراتی تنظیم بازار صادرات سیب محصول سیب وزارت صمت شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان