Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه درجلسه شورای اقامه نماز قم در سالن شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، استانداری، آموزش و پرورش، جامعه مدرسین، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و دفتر رهبر معظم  انقلاب در قم از اعضای پیشنهادی این کارگروه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگروه فوق به صورت ماهیانه جلسه‌های خود را برگزار می‌کند، بیان داشت: درقم هیچ مسجد، مدرسه و مرکز عمومی نباید بدون امام جماعت و مبلغ باشد، و باید به عنوان یک کار جهادی به این موضوع نگاه شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: یکهزار کارمند در مراکز حوزوی وجود دارند، که ما می‌توانیم هفته‌ای دو یا سه روز به آنها مرخصی بدهیم تا در مراکز مختلف به عنوان امام جماعت فعالیت کنند.

اعرافی افزود: این کارگروه باید ظرف ۲ سال تمام مراکز قم را از امام جماعت بی‌نیاز کند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درآمایشی که برای قم تعریف کردیم، برای هر یکهزار تَن یک مسجد و سه وعده نماز جماعت پیش بینی شده‌است، افزود: یک مسجد استاندارد دارای ۲۰ ویژگی و شاخصه است، و باید در سند اقامه نماز قم کَف آن را برای این استان محقق کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری قم، وجود هزار و ۳۰۰ مسجد فعال با سه وعده نماز در شبانه روزی ضروری می باشد.

اعرافی همچنین اقامه نماز جماعت در مدارس استان را مورد تاکید قرار داد، و گفت: مدیریت حوزه‌های علمیه طرح امین را در سطح کشور انجام می‌دهد، و با ۴۰ دستگاه مختلف از جمله آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای را امضا کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اجرای طرح امین در مدارس است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ طرح امین در مدارس قم اجرا می‌شود، و باید به جایی برسیم که این طرح در استان فراگیر شود.

 آیت الله اعرافی گفت: درطرح یاد شده یک روحانی جوان و آموزش دیده با حضور در مدارس در خصوص پاسخگویی به شبهه‌ها و مسائل شرعی دانش آموزان اقدام‌ های لازم را انجام می‌دهد.

مدیر حوزه‌های کشور همچنین با اشاره به ضرورت تهیه یک سند راهبردی و برنامه پنج ساله نماز برای قم گفت: این سند باید برای سال ۹۹ تهیه شود تا تصویب نهایی آن صورت گیرد.

وی بیان کرد: درتدوین این سند باید به رهنمودهای رهبری، مزیت‌های قم و بخش های سخت افزاری و نرم افزاری توجه، و پیشرفت‌های که در رابطه با نماز در استان انجام می‌شود نیز با ذکر شاخص و عدد مشخص باشد.

برچسب‌ها حوزه علميه قم ستاد اقامه نماز کشور علیرضا اعرافی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم ستاد اقامه نماز کشور علیرضا اعرافی حوزه علميه قم ستاد اقامه نماز کشور علیرضا اعرافی مدیریت حوزه های علمیه آموزش و پرورش امام جماعت اقامه نماز طرح امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)

به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیّع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل ‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری و سوگواری در روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم اردیبهش، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج‌مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

همچنین روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، از ساعت ۹ صبح در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و از ساعت ۱۱ نیز در شبستان امام خمینی (قدس سره)، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق سخنرانی و سیدحسین فتح اللهی، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در ظهر شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حاج علی اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 749730

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟