Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@23:45:38 GMT

شناسایی حرکات چشم، مرحله بعدی پیشرفت واقعیت مجازی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۵۸۵۰

شناسایی حرکات چشم، مرحله بعدی پیشرفت واقعیت مجازی

ایتنا- به نظر می‌رسد که واقعیت مجازی در طی سال گذشته تحول زیادی داشته است و از کامپیوترها به سمت هدست‌های واقعیت افزوده رفته است. به نظر می‌رسد که واقعیت مجازی در طی سال گذشته تحول زیادی داشته است و از کامپیوترها به سمت هدست‌های واقعیت افزوده رفته است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی سوئدی توبی برای سال‌ها در پی آن بوده است که سخت‌افزار ردیاب چشم خود را در شماری از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جا بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است اچ تی سی وایو پرو آی که در سال گذشته رونمایی شد اولین هدست واقعیت افزوده‌ای بود که از فناوری ردیاب چشم توبی استفاده می‌کرد، ولی طراحی آن با هدف کسب‌وکارها انجام شده بود و قیمت زیادی داشت.
 
با این‌ حال، هدست جدیدی به نام پیکو نئو 2 آی اولین هدست واقعیت مجازی مجهز به ردیاب چشم کوچک مقیاسی است که از فناوری کوالکام و تراشه اسنپ دراگون 845 کوالکام به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کند.
علاوه بر این، قابلیت‌های گرافیکی این هدست در مقایسه با اوکولوس کوئست معروف بیشتر است.    
گزارش‌های به‌ دست‌ آمده از توبی حاکی از آن است که ردیاب چشم یکی از اجزای اصلی پیشرفت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، اما هنوز به حد کافی رایج نشده است.
هنریک اسکیلسون به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی توبی اعلام کرد که: «ما با شمار زیادی از تولیدکنندگان روی گنجاندن ردیاب چشم در سیسم‌ها کار می‌کنیم. اولین دستگاه‌ها در سال 2019 عرضه شدند و 2020 دستگاه‌های بیشتری نیز عرضه خواهند شد.»
 
ردیاب چشم فناوری بسیار مفیدی است. هرچه چشم کاربر به آن نگاه کند در این سیستم ثبت می‌شود، به‌ این‌ ترتیب، ارائه محتوای واقعیت مجازی یا افزوده مرتبط‌تر بسیار راحت‌تر خواهد بود.
علاوه بر این، ترکیب ردیاب چشم و ردیاب دست می‌تواند به خلاقیت‌های بسیار زیادی در این زمینه منجر شود.  
 
علاوه بر این، استفاده از ردیاب چشم یک دلیل عملی بسیار بزرگ دارد و آن هم این است که پردازش گرافیکی را تنها به چشم شما محدود کرده و از این طریق تجربه ایجاد می‌کند که با نمونه‌های فعلی شباهت زیادی دارد، اما از پردازنده بسیار کمتر کار می‌کشد.
این به معنای آن است که تنها بخش‌هایی از تصویر که به آن نگاه می‌کنید بالاترین رزولوشن و کیفیت تصویر را دریافت خواهند کرد و پایین آمدن کیفیت سایر جزئیات حاشیه‌ای که به آنها به‌صورت مستقیم نگاه نمی‌کنید می‌تواند فشار پردازنده گرافیکی را تا حد زیادی کاهش بدهد.
 
هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی به هدست‌های واقعیت افزوده خانگی وارد خواهد شد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. با این‌ حال آن زمان دور نیست و به‌زودی می‌توان شاهد تحولی در زمینهٔ فناوری بود.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: واقعیت مجازی چشم هدست های واقعیت افزوده واقعیت مجازی ردیاب چشم سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

سرهنگ امیر طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر امروز چهارشنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف شدید منجر به فوت یک نفر در صومعه سرا، بلوار شهید سرشاد خبر داد که بلافاصله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با حضور مأموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد که راکب موتورسیکلت به علت حرکات نمایشی (تک چرخ زدن) نقش بر زمین شد که کامیونت نیسان که قصد فرار را داشت به جدول وسط بلوار برخورد و پس از واژگون شدن از قسمت بار بر روی راکب جوان افتاد.

رئیس پلیس راهور گیلان ادامه داد: در این حادثه شدید متأسفانه راکب موتورسیکلت که جوانی ۲۱ ساله بوده و فاقد گواهینامه بوده به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات جان می‌سپارد.

سرهنگ طالبی تصریح کرد: کارشناسان پلیس علت تصادف را ماده ۲۰۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، انجام هرگونه حرکات نمایشی (تک چرخ زدن در خیابان‌ها و معابر) از سوی راکب موتورسیکلت تشخیص دادند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: رانندگان باید هنگام رانندگی از حرکات نمایشی دوری کنند و حتماً در هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند تا هم جان خود و جان دیگران را به خطر نیندازند.

کد خبر 6088216

دیگر خبرها

  • انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • برتری موسوی و تقوی برابر حریفان