Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جداول مرتبط با واردات کاغذ تحریر و مطبوعات تا پایان ماه بهمن سال جاری را منتشر کرد.

بر اساس این جدول تا پایان ۲۶ بهمن ماه سال جاری بیش از ۸۶۴۰۰ تن کاغذ مطبوعات و کاغذ با ارزش بالغ بر ۷۸ میلیون ۶۰۰ هزار دلار در قالب ۱۷۲ پرونده در این وزارتخانه برای واردات مورد تأیید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد پرونده، ۷۶ پرونده برای واردات کاغذ مطبوعات و ۳۱ پرونده برای واردات کاغذ بالکی، ۶۴ پرونده برای واردات کاغذ تحریر و یک پرونده نیز برای واردات کاغذ LWC مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

از این حجم پرونده و تناژ تأیید شده کمی بیش از ۶۳ هزار تن با ارزش بالغ بر ۵۷ میلیون و۸۰۰ هزار دلار تخصیص ارز شده است و کمی بیش از ۵۹۵۰۰ تن از آن تأمین و خرید ارز شده است. با این همه میزان کاغذ ترخیص شده از گمرک تا پایان سال جاری کمی بیش از ۲۷ هزار تن بوده و ارزش دلاری آن نیز کمی بیش از ۲۴ میلیون و پانصد هزار دلار بوده است.

جداول منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین حاکی از آن است بیشترین تناژ کاغذ ترخیص تا پایان بهمن ماه مرتبط با بخش مطبوعات با تناژ بیش از ۱۳۸۰۰ تن بوده است و پس از آن کاغذ بالک و چاپ و تحریر با حجم بالغ بر ۱۲ هزار تن در رتبه دوم قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید با تأیید هیأت وزیران و معاون اول رئیس جمهور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری به میزان ۸۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات کاغذ مطبوعات و فرهنگی اعتبار دریافت کرده است که بر اساس این جداول تا پایان بهمن ماه سال جاری نزدیک به ۷۹ میلیون دلار از آن مورد تأیید این وزارتخانه برای واردات قرار گرفته است.

کد خبر 4853398 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کاغذ مطبوعات انقلاب اسلامی ایران کتاب و کتابخوانی ترجمه رایزنی فرهنگی مد و لباس ادبیات دهه فجر سردار سلیمانی ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صنایع دستی نمایشگاه کتاب تهران معرفی کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاغذ مطبوعات میلیون دلار کاغذ ترخیص کمی بیش هزار دلار بهمن ماه سال جاری تا پایان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی