Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین، اظهار کرد: آنچه امروز به عنوان زیربنای روابط اقتصادی و سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد، مناسبات فرهنگی است که در نهایت موجب تقویت زنجیره‌وار روابط اقتصادی و سیاسی می‌شود.
وی به ظرفیت کشورهای حوزه CIS در حوزه تجارت و بازرگانی اشاره کرد و گفت: این کشورها ظرفیت مناسبی برای فعال سازی ظرفیت‌های تجاری استان دارند و باید بیشتر مورد توجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قزوین قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی پور تصریح کرد: قزاقستان یکی از کشورهای بسیار مناسب در راستای مناسبات تجاری در حوزه دام و ‌کشاورزی است که می‌تواند به عنوان یک بازار قدرتمند در دسترس صادرکنندگان قرارگیرد. 
جمالی پور تاکید کرد: بخش خصوصی و تولیدکنندگان حوزه صنعت باید به سمت بازار صنایع غذایی در کشورهای CIS گام بردارند و در این میان اتاق بازرگانی و دولت باید نقش تسهیل‌گری داشته باشند.
وی بیان کرد: کشورهای افغانستان و تاجیکستان که سابقه کهن تاریخی آنها به ایران باز می‌گردد، باید هدف مناسبات تجاری باشند و لازم است که در این رابطه نیز هیات‌های تجاری استان فعالیت پررنگ‌تری از خود نشان دهند.
جمالی پور بر اجتناب از نگاه‌های بخشی و جزیره‌ای در فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید برای پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری بین استان‌ها یک‌ هماهنگی ایجاد شود تا از چندگانگی منافع پرهیز کنیم.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ورود مقامات از کشورهای خارجی به استان بدون مجوز وزارتخانه ممنوع است و باید در گام نخست، سفر مقامات سیاسی و سپس مقامات اقتصادی به استان به اطلاع دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برسد.

۴۶

کد خبر 1352819

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان