Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بخشنامه برگزاری مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال ازسوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت جهت پیشگیری و کاهش پیامدهای این روز ابلاغ شد.

در بخشنامه ابلاغی معاونت تربیت‌بدنی آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۴۳۸۲۱ مورخ 5 اسفندماه سال 97 درباره ارتقای دانش ایمنی دانش‌آموزان و اقدامات مربوط به پیشگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال، ضمن تأکید و برنامه‌ریزی جهت کاربست مطالب مندرج در راهنمای پیشگیری و کاهش پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال، مقتضی است جهت برگزاری مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با مشارکت حداکثری دستگاه‌های درون و برون‌سازمانی در نیمه دوم اسفندماه دریکی از مدارس استان اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بخشنامه برای برگزاری این مراسم بر نکاتی تاکید شده که به شرح زیر است: برگزاری جلسه هماهنگی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله استانداری، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی جهت برنامه‌ریزی، اجرای مانور و انتخاب مدرسه مناسب و ایمن؛برگزاری جلسات آموزشی ویژه دانش آموزان و کارکنان مدرسه با موضوع آمادگی در برابر وقوع احتمالی آتش‌سوزی (شامل موضوعات:کنترل اضطراب و حفظ آرامش، تخلیه ایمن، پناه گیری ایمن، اطفای حریق، برنامه امداد، نقشه فرار از آتش مدرسه، تفکیک وظایف کارگروه سلامت و ایمنی ویژه کارکنان و سفیران سلامت دانش‌آموزی و ...) و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال (شامل موضوعات: شناسایی خطرات و آسیب‌های محتمل، آشنایی به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و ...)، برگزاری نمایشگاه آثار دانش‌آموزی پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال؛

برگزاری مانور، شامل فرآیندهای: قبل از وقوع حادثه (تهیه برنامه مقابله با حریق مدرسه با همکاری متخصصین آتش‌نشانی)، حین حادثه (شناسایی منبع آتش‌سوزی فرضی، اعلام هشدار حریق، خروج ایمن، پناه گیری ایمن، اسکان و سرشماری، حضور گروه آتش‌نشانی و تمرین اطفای حریق) و پس از حادثه شناسایی مصدومان فرضی توسط تیم هلال‌احمر و انتقال به بیمارستان است. درباره برگزاری مانور لازم است اقدامات لازم طبق شرایط موجود آن استان صورت گیرد و همچنین تمرین اطفاء حریق در حیاط مدرسه اجرا شود.

در بخش پایانی این بخشنامه آمده است: از صداوسیما و رسانه‌های خبری جهت پوشش برنامه دعوت به عمل آید. مراقبت و مسئولیت حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان و کارکنان در کل فرایند اجرای برنامه اولویت اصلی بوده و طبق مقررات مربوطه به عهده آن اداره کل است. ضمن دستورالعمل پیشگیری و کاهش پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال و راهنمای ایمنی در برابرآتش‌سوزی در سایت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، دفتر سلامت و تندرستی http://health.schools.shs.medu.ir قابل‌دسترسی است.

انتهای پیام/

31 / 31 معاونت تربیت‌بدنی و سلامت پیشگیری و کاهش پیامدها آموزش‌وپرورش چهارشنبه سوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش چهارشنبه سوری برگزاری مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر معاونت تربیت بدنی و سلامت پیشگیری و کاهش پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال دانش آموزان آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه