Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:51:54 GMT

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۶۸۳۲

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد خبر داد و گفت: این شخص از طریق اپلیکیشن جعلی اقدام به این کار کرده بود.

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد خبر داد و اظهار کرد: کاربران و شهروندان بعد از انجام هر تراکنش بانکی به خصوص تراکنش‌ها با مبالغ بالا، حتماً موجودی حساب خود را چک کرده و از واریز وجه مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: شخصی به پلیس فتای زنجان مراجعه و مدعی شد، فردی به‌هویت معلوم به فروشگاه وی مراجعه و کالایی را خریداری و دریافت می‌کند و بیان می‌کند مبلغ آن را از طریق تلفن همراه خود پرداخت کرده و صفحه نمایش تلفن خود را که نشانگر تراکنش موفقیت آمیز بود به نامبرده نشان می‌دهد و کالای مورد نظر را از فروشگاه خارج می‎کند، پس از گذشت چند ساعت صاحب فروشگاه حسابش را بررسی و متوجه می‌شود، پولی به حساب شاکی واریز نشده است.
وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای زنجان قرار گرفت.
آدینه‌لو ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده‌ مراجعه و با توقیف همه ادله‌های دیجیتالی، وی دستگیر و به پلیس فتا دلالت شد.
رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی می‌شد، ولی پس از مواجه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
وی ادامه داد: شهروندان و کاربران می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز و برداشت از حساب بانکی  در لحظه پیامک آن دریافت و از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، همچنین نسبت به فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی، به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا استان زنجان زنجان اپلیکیشن رئیس پلیس بانگ عامل عملیات ارتکاب جرم رئیس پلیس فتای استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری گفت: بر اساس طرح مذکور، تنها حساب غیرتجاری ۵ دهم درصد از کل جمعیت کشور که بالاترین تراکنش‌ها را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده 8 این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است. 

مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

 

وی افزود: با توجه به اینکه ماده 8 از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده 8 یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است. 

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5 دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود. 

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار  می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان