Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@09:23:58 GMT

دیدارهای ظریف در حاشیه کنفرانس مونیخ

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۷۹۰۵

دیدارهای ظریف در حاشیه کنفرانس مونیخ

ظریف در حاشیه کنفرانس مونیخ با نخست وزیر کانادا و وزیران خارجه آلمان، اسپانیا، ژاپن، عمان، کرواسی، چین، کانادا، فنلاند، جمهوری چک و واتیکان دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر خارجه (در حاشیه کنفرانس مونیخ): در صورتی که اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند، ایران نیز از روند کاهش تعهدات خود به توافق هسته‌ای باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف افزود: اگر اروپا منافع اقتصادی ایران را تأمین کند، تهران مایل خواهد بود به سمت تعهدات توافق هسته‌ای بازگردد
وزیر خارجه گفت: ما درباره امور خیریه صحبت نمی‌کنیم در مورد حقوق مردم ایران براساس برجام صحبت می‌کنیم.
ظریف با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی، جنایت واشتباه محاسباتی آمریکا بود گفت: اقدام جنایت‌آمیز آمریکا خروج نیرو‌های این کشور را از عراق تقویت کرد.   وزیر امور خارجه که از روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافته است طی دو روز اخیر دیدارهای متعددی با مقامات و شخصیت‌های حاضر در این کنفرانس داشته است.  
اشتباهات آمریکا درباره غرب آسیا؛ محور گفتگوی ظریف و همتای آلمانی

وزیر خارجه آلمان عصر امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان عصر امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هایکوماس وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکاییها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و امریکا و همچنین بررسی راههای تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا مورد گفتگو و تبادل نظر دو وزیر خارجه قرار گرفت.   وزیران خارجه ایران و ژاپن درباره موضوعات منطقه‌ای گفت و گوکردند
 وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو کردند.  
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه روز شنبه در دیدار «توشیمیتوسو موتگی» همتای ژاپنی خود درخصوص روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو کرد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز گذشته با حضور در محل استقرار دکتر محمد جواد ظریف در خصوص موضوعات موردعلاقه طرفین به تبادل نظر پرداخت.
ظریف همچنین با همتای چینی خود دیدار و درخصوص مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد سلیمانی و هواپیمای اوکراینی گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار از مدیریت چین در خصوص کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.
وزیر امور خارجه چین هم از همکاری‌های کشورمان در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.
دیدار و گفت و گو با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) گروه اقدام بحران، وزیر خارجه فنلاند، واتیکان، چک، عمان، کرواسی از دیگر دیدارهای روز گذشته وزیر امور خارجه در حاشیه این کنفرانس بود.

محمد جواد ظریف امروز همچنین با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی در خصوص برجام و تعهدات اروپا در این زمینه و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با وادیم پریستایکو همتای اوکراینی دیدار و پیرامون هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در این خصوص تبادل نظر کردند.   محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ با همتای اسپانیایی دیدار و گفتگو کرد.     وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا درباره زمینه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا، کاهش تعهدات برجامی ایران و موضوعات منطقه تبادل نظر کردند.

وزیران خارجه ایران و اوکراین (در حاشیه کنفرانس مونیخ) درباره هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی گفتگو کردند.
اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز با ظریف دیدار و در خصوص برجام و تعهدات اروپا گفتگو کردند.
ظریف (در گفتگو با ان. بی. سی. نیوز): آمریکا با جهالت و اطلاعات غلط، منطقه را تا آستانه جنگ پیش بُرد.   وزیر خارجه که برای شرکت درکنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده، عصر امروز در این نشست سخنرانی خواهد کرد.
پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ دیروز با حضور مقامات بلند پایه از جمله سران ۳۵ کشور آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
بحران سوریه، افغانستان و جنگ داخلی لیبی از موضوعات اصلی این کنفرانس سه‌روزه است.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه کنفرانس مونیخ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان خارجه جمهوری اسلامی ایران حاشیه کنفرانس مونیخ کنفرانس امنیتی مونیخ منطقه ای و بین المللی دیدار و گفتگو وزیر خارجه آلمان محمد جواد ظریف تبادل نظر تعهدات اروپا وزیران خارجه دیدار و گفت عصر امروز روز گذشته غرب آسیا گو کردند گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم

در چنین روزی در سال 2016، اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ در بازی رفت دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 1-0 اتلتیکو به پایان رسید. تک گل این بازی را سائول نیگز روی یک حرکت انفرادی زیبا به ثمر رساند.

دانلود (4.1MB)

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان