Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صدا از دو مأموریت رادیو انتخابات خبر داد و گفت: این رادیو ۲۴ ساعته در خدمت مشارکت سیاسی مردم است؛ دو مأموریت را عهده‌دار شده است، یکی نقش مشارکت حداکثری و دیگری نقش روشنگری و تلاش برای انتخاب اصلح. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رادیو انتخابات امروز با با شعار «رادیو انتخابات، صدای جمهور .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طنین همدلی، حضور و حماسه»، با حضور حمید شاه آبادی (معاون صدا)، جمال عرف (معاون سیاسی وزارت کشور)، تعدادی از مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از مدیران ستادی و کارکنان معاونت صدا، افتتاح شد. معاون صدا در این مراسم در سخنانی گفت: مشارکت سیاسی مردم در فعل و انفعلات و نحوه اداره جامعه یکی از رویکرد‌های جدی رادیو انتخابات است. کار رسانه روشنگری، هدایت افکار عمومی و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. انتخابات هم مسئولیت، هم وظیفه و هم تکلیف به شمار می‌آید.

شاه‌آبادی عنوان کرد: رسانه باید این حق و مسئولیت را به مردم یادآوری کند که رأی مردم چه تبعاتی دارد. فرهنگ مشارکت سیاسی یکی از الزاماتی است که خوشبختانه در طول چهار دهه انقلاب اسلامی، مردم ما به خوبی نشان دادند که در این حوزه آگاهانه به پای صندوق‌های رأی آمدند و در انتخاب‌های مستقیم و غیرمستقیم شرکت کردند. امیدوارم رادیو انتخابات به وظیفه و نقش خود به خوبی عمل کند.

معاون صدا اظهار کرد: رادیو انتخابات یک برنامه صرف نیست، بلکه محصول یک دوره مطالعه و بررسی است و نگارش مأموریت‌ها و سیاست و اهداف و ساختار رادیو است. اگرچه عمر کوتاهی دارد، اما به دلیل مطالعاتی که از قبل شده، قطعاً نقش روشنگری را برای انتخاب اصلح هم به عهده خود قرار داده است.

شاه‌آبادی توضیح داد: با هماهنگی که با وزارت کشور و دستگاه‌های متولی صورت گرفته است امیدوارم رادیو انتخابات نقش مرجع داشته باشد؛ البته همه بخش‌های رسانه مأموریت‌های خاص خود را دارند. آن چیزی که مهم است دو مأموریت برای رادیو انتخابات دیده شده است؛ نقش مشارکت حداکثری و نقش روشنگری و تلاش برای انتخاب اصلح. ما امیدواریم رادیو انتخابات به این دو مأموریت عنایت ویژه داشته باشد.

این رادیو ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند، در چهار برنامه زنده به انتخابات می‌پردازد همچنین اخبار ۹ و ۱۳ و ۱۸ و ۲۲ را در مدت ۱۵ دقیقه آنتن خواهد داشت.

نزدیک شدن به انتخابات سرنوشت‌ساز دوم اسفند و با شروع به کار رادیو انتخابات در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برنامه "افق‌های نو" از این شبکه رادیویی روی آنتن رفت. برنامه‌های افق‌های نو برنامه‌ای تحلیلی-تبیینی درباره «گام دوم انقلاب، مجلس تراز و نیاز‌های فردا» است که از ۲۳ بهمن الی ۴ اسفند از ساعت ۲۰ الی ۲۲ از شبکه رادیویی انتخابات به صورت زنده پخش می‌شود.

در این برنامه تلاش می‌شود بر اساس نکات ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب به موضوعات مرتبط با انتخابات مجلس و ضرورت‌های مورد نیاز برای رسیدن به مجلسی انقلابی و در تراز جمهوری اسلامی ایران پرداخته شود.

در اولین برنامه افق‌های نو به موضوع «مجلس یازدهم، گام دوم انقلاب و جوانان و جوانگرایی» پرداخته شد که داوود طالبی عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مشاور بنیاد ملی نخبگان و مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و محمد ایوبی‌پور مدرس دانشگاه امام حسین (ع) چارچوب‌های اصلی بحث را تبیین کردند.

در برنامه دوم که ۲۴ بهمن از رادیو انتخابات پخش شد، موضوع «گام دوم انقلاب، حکمرانی مطلوب و مجلس قوی و کارآمد» مورد توجه بود که ابوالفضل معصومی پژوهشگر انقلاب اسلامی و امین جواهری کوهی جامعه‌شناس سیاسی و ناصر دهقان کارشناس سیاسی و حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی مباحثی را مطرح کردند.

در برنامه سوم که ۲۵ بهمن با موضوع «مجلس یازدهم، گام دوم انقلاب و نماینده تراز» روی آنتن رفت یاسر برخورداری معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن بیک محمدلو دکترای آینده پژوهی و حسین شیخ‌الاسلام نماینده ادوار مجلس حضور داشتند.

وحید موسوی تهیه‌کننده برنامه «افق‌های نو» درباره اولویت‌های برنامه‌های آینده و اهدافی که در این برنامه دنبال می‌شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و اهدافی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آن ترسیم کردند نقشه راهی است برای آینده کشور و با توجه به اینکه بعد از ابلاغ این بیانیه، انتخابات مجلس یازدهم اولین انتخابات در این فرآیند محسوب می‌شود، این ضرورت وجود دارد که با موشکافی در بیانیه گام دوم انقلاب نماینده تراز جمهوری اسلامی ایران برای مردم به تصویر کشیده شود تا بر اساس آن مردم بتوانند در انتخابات پیش رو تصمیم درستی بگیرند.

وی در ادامه افزود: برنامه افق‌های نو با همراهی فاطمه شعار به عنوان دستیار تهیه و میثم پوراعظم به عنوان آیتم‌ساز و با همراهی عماد نجار به عنوان کارشناس مجری تا ۴ اسفند از شبکه رادیویی انتخابات پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رادیو انتخابات انتخابات مجلس انتخابات 98 بیانیه گام دوم انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب اصلح گام دوم انقلاب مشارکت حداکثری رادیو انتخابات انقلاب اسلامی شبکه رادیویی مشارکت سیاسی مجلس یازدهم نقش روشنگری دو مأموریت افق های نو شاه آبادی معاون صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • معلمِ متفکر
  • شروع مراسم دیدار معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است