Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:58:37 GMT

ارتش سوریه به نزدیکی اتاق عملیات ترکیه در ادلب رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۸۴۹۷

ارتش سوریه به نزدیکی اتاق عملیات ترکیه در ادلب رسید

نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی شهرک «معرة النعسان» بر پایگاه هوایی «تفتناز» که در کنترل ارتش ترکیه‌ است، تسلط آتش‌باری پیدا کردند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه در یک تغییر ناگهانی در مسیر عملیات خود، نوک پیکان حملات خود را از منطقه «کفر حلب» در جنوب شرق ادلب به سمت منطقه «تفتناز» در شمال شرق این استان تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ترکیه شبه‌نظامیان حاضر در سوریه را به ضد هوایی مجهز کرده است ادلب، حلب ثانی

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه هوایی «تفتناز» (عفیص) که در شمال شهر ادلب قرار گرفته، اتاق عملیات مشترک ترکیه با تروریست‌هاست و یک مرکز استراتژیک محسوب می‌شود و آنکارا مدتی پیش، بیش از ۹۰۰ خودرو و آلات جنگی را در این پایگاه و منطقه «سرمین» مستقر کرد.

در این مسیر نیروهای سوریه توانستند شهرک «معرة النعسان» را همراه با حملات گسترده موشکی و توپخانه‌ای پاکسازی کرده و تروریست‌های «جبهة النصره» را از این شهرک بیرون برانند.

یک منبع نظامی در لشکر ۲۵ ویژه ارتش سوریه در این باره گفت که شهرک «معره النعسان» در شمال پایگاه هوایی «تفتناز» قرار گرفته و نیروهای ارتش سعی دارند به سمت شهرک و پایگاه هوایی «تفتناز» پیشروی کنند.

این پایگاه هوایی در حال حاضر بعنوان اتاق عملیات مشترک ترکیه با گروهک‌های تروریستی «انصارالتوحید»، «اجنادالقوقاز» و «جبهة النصره» در کنار «جبهه الوطنیه للتحریر» عمل می‌کند.

هفته گذشته در پی پیشروی سریع نیروهای ارتش و مقاومت، ترکیه جلسه مهمی را با سران گروههای تروریستی در این پایگاه برگزار کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سوریه ارتش سوریه ادلب عملیات تروریستی اتاق عملیات جبهه النصره مشرق مقاومت خبرگزاری اسپوتنیک انصار التوحید آنکارا ترکیه شهرک پایگاه هوایی نیروهای ارتش اتاق عملیات ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس

عملیات های ویژه حزب الله فقط توازن قوا را در نوار مرزی تغییر نداده و شمال سرزمین های اشغالی را به شهر اشباح تبدیل کرده تا جایی که شهرک نشین ها اعلام کرده اند اگر جنگ هم متوقف شد به خانه های خود باز نم

سرویس جهان مشرق - در روزهای اخیر رزمندگان حزب الله با انجام عملیات های ویژه، توازن قوا را در نوار مرزی مشترک جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی تغییر دادند و خسارت های سنگین و قابل توجه را به ارتش رژیم صهیونیستی وارد آوردند.

صهیونیست ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک، در تلاش هستند عملیات های رزمندگان مقاومت را به هر شکل ممکن متوقف کنند و در همین راستا هدف قرار دادن مناطق مسکونی را در جنوب لبنان در دستور کار قرار دادند و با این کار درصددند حزب الله را زیر فشار قرار دهند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده در حملات صهیونیست، شماری از شهروندان لبنانی شهید و زخمی شدند و در مقابل هم عملیات یگان پهپادی حزب الله با دقت بسیار بالایی گسترده تر شده و یگان های موشکی و توپخانه هم با شدت بیشتر مواضع صهیونیست های چندملیتی را در شمال سرزمین های اشغالی هدف قرار می دهند.

به گفته منابع میدانی، یگان های موشکی و توپخانه مقاومت در هر عملیاتی که انجام می دهند حداقل ۳۰ تیر موشک یا راکت به سوی مواضع صهیونیست ها شلیک می کنند؛ سامانه های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی به دلیل عملیات های پر تکرار حزب الله ناکارآمدتر شده اند و همین مسئله باعث شده بیشتر موشک ها و راکت ها به اهداف مورد نظر اصابت کنند.

در تازه ترین عملیات حزب الله، حدود ۴۰ راکت به شهرک کریات شمونه و مناطق اطراف در شمال شرق فلسطین اشغالی شلیک شد که تعداد زیادی از سامانه های دفاع هوایی عبور و به هدف اصابت کردند و خسارت های مالی و جانی به صهیونیست ها وارد آمد.

رزمندگان مقاومت با رصد دقیق میدانی، پایگاه البغدادی را با آتش سنگین توپخانه در حومه جنوب غربی شهرک کریات شمونه هدف قرار دادند؛ این پایگاه از محور غربی به مرز لبنان و از شرق به جاده کریات شمونه -روش بینا متصل می شود.

کریات شمونه از مهمترین شهرک ها در شمال شرق فلسطین اشغالی (هم مرز لبنان) محسوب می شود که از محور شرق به جولان اشغالی متصل می شود و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است؛ این شهرک از شروع تبادل آتش در نوار مرزی یکی از اهداف اصلی حزب الله بود و صهیونیست ها تاکنون در این منطقه‌ خسارت های زیادی را متحمل شده اند.

از محور مزارع شبعا در شمال شرق فلسطین اشغالی خبر می رسد، آتش سنگین یگان توپخانه حزب الله بر سر نظامیان صهیونیست در پایگاه نظامی رویسات العلم فرود آمد و رزمندگان مقاومت همچنین پس از دریافت اطلاعات دقیق، پایگاه السماقه را با موشک های ضد زره هدایت شونده هدف قرار دادند و در جریان این عملیات هم خسارت هایی را به اشغالگران وارد آوردند.

پایگاه السماقه در جنوب پایگاه رویسات العلم قرار دارد؛ از محور شمال غرب سرزمین های اشغالی خبر می رسد نیروهای اطلاعات حزب الله پس از رصد دقیق موفق شدند محل تجمع نظامیان صهیونیست را در شهرک شتولا با موشک های ضد زره هدایت شونده هدف قرار دهند و خسارت سنگینی را به آنان وارد کردند.

از شروع عملیات یگان های پهپادی، موشکی و توپخانه حزب الله، بیشتر شهرک های مرزی صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی خالی از جمعیت شده اند و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده درصد تخریب این شهرک ها حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، مناطقی را که مقاومت حزب الله در شمال سرزمین های اشغالی هدف قرار می دهد در حال حاضر به شهر اشباح شباهت دارند و شهرک نشین های چند ملیتی اعلام کردند حتی اگر جنگ متوقف هم شود به این مناطق باز نمی گردند.

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند