Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هایکوماس وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی‌ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا  گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وزیران خارجه دو کشور همچنین بررسی راه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 ظریف امروز همچنین در جلسه وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه در این نشست ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله تاکید کرد.

ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را مجددا اعلام کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی امروز همچنین با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی، رییس گروه مردم در پارلمان اروپایی و وزیران خارجه اوکراین و ژاپن و اسپانیا هم دیدار و گفت و گو کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته هم دیدارهای متعددی با مقامات حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ داشته است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز گذشته با حضور در محل استقرار محمد جواد ظریف در خصوص موضوعات موردعلاقه طرفین به تبادل نظر پرداخت.

همچنین ظریف و وانگ‌یی همتای چینی وی در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص برجام، مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد  سلیمانی و هواپیمای اوکراینی  گفت وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار از مدیریت چین در خصوص کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز از همکاری‌های کشورمان در این  زمینه  تشکر و قدردانی کرد.

دیدار و گفت و گو با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) گروه اقدام بحران، وزیر خارجه فنلاند، واتیکان، چک، عمان، کرواسی از دیگر دیدارهای روز گذشته وزیر امور خارجه در حاشیه این کنفرانس بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر امور خارجه روز گذشته تبادل نظر گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه