Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:54:41 GMT

150 شهرستان فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۹۰۳۷

عباس مسجدی امروز ۲۶بهمن ماه در مراسم افتتاح ساختمان اداری و معاینات پزشکی قانونی آذربایجان غربی افزود: در آذربایجان غربی به ویژه در شهرستان های شمال استان همچون چالدران با مشکل کمبود مرکز پزشکی قانونی مواجهه هستیم که با تخصیص اعتبار امید است این مشکل برطرف شود.

اخبار اجتماعی - وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶ میلیون پرونده به قوه قضائیه جهت رسیدگی ارسال شده است، تصریح کرد: در سال گذشته سازمان پزشکی قانونی در حوزه کارشناسی و پزشکی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نظر کارشناسی برای سازمان قوه قضائیه ارسال کرده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تعداد مراکز فعال پزشکی قانونی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۷۵مرکز پزشکی قانونی در کشور فعال است و ۱۵۰ شهرستان نیز با مشکل نبود مراکز پزشکی قانونی روبرو هستند.

 مسجدی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه سلامت و پزشکی یک سرمایه گذاری تاثیرگذار است، یاد آورشد: اگر کشوری می خواهد توانمند و قدرتمند شود باید باید به رشد علم در همه زمینه ها توجه کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه علم پزشکی قانونی کشور رشد خوبی داشته و در حال حاضر در ۸ استان کشور آزمایشگاه تشخیص DNA فعال است و در سال آینده نیز کیت های‌ DNA داخلی وارد بازار خواهد شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در جریان سقوط هواپیمایی اوکراینی تیم های کارشناسی که از کانادا و انگلیس آمده بودند از عملکرد و پیشرفت های حوزه پزشکی قانونی ایران متعجب بودند که این نشان از پیشرفت حوزه پزشکی قانونی کشور است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار اجتماعی قوه قضائیه آذربایجان غربی سرمایه گذاری قوه قضائیه کارشناسی سازمان پزشکی قانونی پزشکی قانونی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد