Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه مطهری به آیت‌الله جنتی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت. در بخشی از این نامه آمده است:  این روزها هرجا می‌روم، مردم می‌پرسند دلیل رد صلاحیت شما چه بود؟ می‌گویم خودم هم نمی‌دانم. شورای نگهبان از من دعوت کرد. در آن جلسه حقوقدان شورای نگهبان سه مورد از اظهارنظرهای من را به عنوان مستند عدم التزام عملی به نظام ذکر کرد که بعد از پاسخ من جوابی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتم اساساً التزام عملی شامل اظهارنظرها نمی‌شود و همه آحاد جامعه در اظهارنظر آزادند چه رسد به نماینده مجلس که طبق اصل 84 و 86 قانون اساسی در همه مسائل کشور حق اظهارنظر دارد و البته این بدان معنی نیست که باید همه این اظهارنظرها درست باشد. ممکن است در مواردی هم اشتباه کرده باشد، مهم آزادی بیان نماینده است. آنچه ممنوع است تهمت و افترا و دروغ است.

مطهری در انتهای نامه می نویسد: ... به هرحال بنده هنوز علت رد صلاحیتم را نمی‌دانم و پاسخی برای مردم ندارم. مستدعی است آن را به طور عمومی اعلام فرمایید تا ابهام برای بنده و جامعه رفع شود.

***

دستور ویژه آیت‌الله رئیسی برای پیگیری پرونده تخلف در لواسانات

 آیت‎الله رئیسی،رئیس قوه قضائیه در پاسخ به گلایه خانواده شهیدان افراسیابی درباره پرونده زمین‎خواری در منطقه لواسانات تاکید کرد: در این پرونده و پیرو گزارشاتی که به قوه قضائیه رسید، مسؤولان شهری متخلفی که در زمین‎خواری‌های آن منطقه نقش داشتند، تحت پیگرد قرار گرفتند. درباره تصاحب بخش‎هایی از زمین پر وسعت کلاک هم گزارشاتی دریافت شد که با اقدام قوه قضاییه کل این زمین در منطقه کلاک از دست افراد متخلف بازپس گرفته شده و به بیت‎المال بازگردانده شد.

در این دیدار مادر شهیدان افراسیابی از اقدامات قوه قضائیه تجلیل کرده و گفت: از زمانی که شما در قوه قضائیه مسؤولیت گرفته‎اید، مفاسد اقتصادی کمتر شده است. از شما می خواهیم برای برخورد با مفاسد و گرانی اقدام قاطع انجام دهید.

آیت‎الله رئیسی در این دیدار دستور ویژه‎ای نیز برای پیگیری پرونده تخلف مطرح شده از جانب خانواده شهیدان افراسیابی در منطقه لواسانات صادر کرد.

***

اخبار انتخاباتی/ لیست های اصلاح طلبان از راه رسید

فهرست کاندیداهای ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد. در این لیست نام افرادی از جمله مجید انصاری، مصطفی کواکبیان،علیرضا محجوب، افشین علا، محمدحسین مقیمی، محمدرضا راه چمنی و ... دیده می شود.

تسنیم هم نوشت: روزنامه سازندگی امروز از لیستی که روز گذشته منتشر شده بود، با نام «یاران هاشمی» رونمایی کرد. این فهرست مرکب از کاندیداهای احزابی همچون اعتدال و توسعه، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، حزب ندا، مجمع اسلامی فرهنگیان، انجمن اسلامی معلمان، انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و مجمع روحانیون مبارز و برخی اصلاح‌طلبان غیر حزبی است.

نامزدهای اختصاصی حزب کارگزاران در این فهرست عبارت‌اند از: پروانه مافی، افشین خلیلی، ابوالفضل رباطی، محمدعیسی انصاری و هادی احمدی. سرلیستی "یاران هاشمی" نیز در تهران مجید انصاری است. سازندگی علت نام‌گذاری این فهرست به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی را خاستگاه این حزب می‌داند که از زمان دولت هاشمی رفسنجانی توسط برخی کارگزاران این دولت تشکیل شد و حزب اعتدال و توسعه که نزدیک‌ترین حزب به حسن روحانی است و خاستگاه این حزب نیز از دولت هاشمی رفسنجانی بود. 

با این‌حال به‌رغم حضور چهره‌های ناشناس در فهرست کارگزاران، سه نماینده فعلی و سرشناس تهران که تاییدصلاحیت شده‌اند(مصطفی کواکبیان، مهدی شیخ و محمدعلی وکیلی) حضور ندارند!

همانطور که پیشتر نیز اعلام شده بود احزابی همچون ندای ایرانیان، حزب همبستگی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هرکدام قرار است فهرست‌های جداگانه‌ای برای انتخابات ارائه کنند که در همه آنها مجید انصاری سرلیست خواهد بود. 

امروز سازندگی از فهرست پنجم اصلاح‌طلبان برای تهران نیز رونمایی کرد و نوشته است: "محمدرضا عارف به‌عنوان رئیس فراکسیون امید مجلس دهم تصمیم گرفته است فهرستی شامل همه نامزدهای فراکسیون در تهران منتشر کند."

بیشتر بخوانید:

چرا پاي صندوق هاي رأي مي رويم؟

اصلاح‌طلبان با ۵ فهرست در تهران!

۱۹ نفر از لیست ۳۰ نفره کاندیداهای کارگزاران را کسی نمی‌شناسد/ کواکبیان لیست جدا می‌دهد

روزنامه اعتماد هم نوشت: هرچند اصلاح‌طلبان اعلام كردند در اين انتخابات ليستي ارايه نخواهند كرد، اما كارگزاران پيش‌ روي ديگر اصلاح‌طلبان اعلام كرد با يك ليست مستقل در اين انتخابات شركت خواهد كرد. ليستي كه ديروز از آن رونمايي كرد و سرليستش «مجيد انصاري» قرار دارد. البته از اين ليست 30 نفره تنها نام 11 چهره آشناست؛ از جمله افشين اعلا، پروانه مافي، سهيلا جلودارزاده، عليرضا محجوب و ... اما از سوي ديگر 19 نفر كساني هستند كه حداقل نامي‌ از آنها تا به حال به گوش نرسيده است. علاوه بر حزب كارگزاران، تشكيلات خانه كارگر نيز تصميم گرفته با يك ليست 4 نفره در اين انتخابات شركت كند. 

سید عبدالواحد موسوی لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز در ارزیابی خود در خصوص انتخابات مجلس یازدهم به ایسنا اظهار کرد: اصلاح‌طلبان هر جا که کاندیدا داشته باشند قطعا مشارکت خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ترکیب مجلس آینده گفت: ترکیب مجلس آینده از الان تا حد زیادی مشخص است و در بسیاری از حوزه‌ها تکلیف روشن است. اصلاح‌طلبان شانس کمی دارند و احتمالاً اقلیت محدودی از مجلس آینده را در اختیار خواهند داشت.

محمدعلی ابطحی،عضو مجمع روحانیون مبارز به خبرآنلاین گفت: در مجموع شرایط برای اصلاح طلبان دشوار است. واقعیت این است که اصلاح طلبی و تفکر اصلاح طلبی با صندوق رای پیوند خورده و اصلاحات بدون آن تعریف نمی شود حتی اگر نتواند در جریان انتخابات تاثیرگذار باشد و اصلاحی انجام دهد.

 ابطحی در خصوص چند لیستی که به اسم اصلاحات منتشر شده است و عدم تجمیع آنها، گفت: چندلیستی شدن زمانی به وجود آمد که احزاب اصلاح طلب آتش به اختیار شدند. وقتی جریان رسمی اصلاح طلب وارد بحث انتخابات نشده و مجوز ارائه لیست را هم به احزاب اصلاح طلبی داده، هر مجموعه این مجوز را برای انتشار لیست داشته است.

بیشتر بخوانید:

حداد عادل: به دنبال نجات اقتصاد ایران هستیم/ کسانی که در لیست نیستند انصراف بدهند

لیست کامل ائتلاف اصلاح‌طلبان برای انتخابات + اسامی 

تشدید اختلاف اصلاح‌طلبان؛ محمود صادقی حزب کارگزاران را به فرصت‌طلبی متهم کرد!

****
تعداد نماینده حاضر در مجلس دهم که صلاحیت شان تایید نشد؟
 ایسنا نوشت: وزارت کشور چند روز گذشته اسامی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم را اعلام کرد که طبق آن ۱۶۷ نماینده فعلی مجلس تائید صلاحیت شده‌اند.

در حال حاضر مجلس دهم ۲۸۵ نماینده دارد... که حدود ۴۰ نماینده در انتخابات ثبت نام نکردند و بیش از ۷۰ نماینده هم رد صلاحیت شدند،‌ تعدادی از نمایندگان نیز علی رغم تائید صلاحیت انصراف دادند.

با اعلام اسامی داوطلبان تائید صلاحیت شده در انتخابات ۱۶۷ نماینده فعلی در رقابت های انتخاباتی شرکت می کنند.

***

تحریف تاریخ به‌سبک روحانی

تسنیم نوشت: رئیس جمهور صبح امروز در نشست زنان مدیر و فرهیخته بار دیگر با اشاره به حوادث سال‌های نخست انقلاب اسلامی و دهه 60، تلاش کرد مخالفان و رقیبان خود را تندرو قلمداد کند و تندروی‌های آن زمان را همان مخالفان امروز خود بداند.

او در این باره به ماجرای درخواست برخی از تندروها برای دیوار کشیدن در کلاس‌های دانشگاه‌ تهران پرداخت و در ادامه گفت: در انتخابات می‌گفتم بعضی‌ها به‌دنبال دیوار هستند، می‌گفتند «این فرد برای انتخابات این حرف را می‌زند. چه‌کسی دنبال دیوار بود؟»، شماها اول انقلاب برای دانشگاه تهران دنبال دیوار بودید و آن‌کسی که جلوی شما را گرفت، امام بود...

کسانی که در دهه 60 به‌دنبال دیوارکشی در دانشگاه‌ها بودند، بخشی از بدنه حامیان روحانی را در سال‌های 92 و 96 برای رسیدن به قدرت تشکیل دادند، اما اکنون روحانی با دادن آدرس غلط به مردم ضمن تطهیر حامیان خود، تندروی‌ها و افراط‌های دهه شصت را به رقیبان و مخالفان خود نسبت می‌دهد.

چپ‌های تندرو علاوه بر دیوار کشیدن در دانشگاه‌ها، اقدامات افراطی دیگری نیز در دهه شصت در جامعه انجام دادند که نمونه آن فرو کردن پونز در پیشانی بدحجاب‌ها است. اکبر گنجی از جمله افرادی است که در دهه شصت در لباس یک انقلابی، دختران بدحجاب را مجازات خیابانی می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که او به اکبر پونز معروف شده بود.

***

شرور قمه به دست ۴نفر را زخمی می‌کند اما شرور یقه سفید وام ۲هزار میلیارد تومانی می‌دهد

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت مصاحبه ای با روزنامه اعتماد داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*... البته این دولت‌ها و دولت‌مردان بودند که از مردم فاصله گرفتند. این فاصله گرفتن باعث شد امر به معروف و نهی از منکر توسط مسئولین ادا نشود. در حالی‌که مهمترین مخاطب این توصیه مهم دینی حکومت است. دلیلش هم چیزی جز این نبود که حکومت هاله‌ای از تقدس را دور خودش کشید. معلوم است در چنین حالتی نقد آنها از سوی افکار عمومی کمرنگ و محصول چنین اتفاقی روی کار آمدن اشرار می‌شود. البته نه شروری که قمه می‌کشد. منظور از اشرار، یقه‌سفیدهایی جنتلمن و اتوکشیده هستند که تحصیلات عالیه هم دارند.

*شرور یقه سفید خودکارش را از جیبش در می‌آورد، نامه‌ای را امضاء می‌کند و مثلا ۲ هزار میلیارد تومان از بیت‌الملل را به یک نفر وام می‌دهد. این در حالی است که در همان زمان وام ۲ میلیونی تومانی از دیگران دریغ می‌شود.

*در جمهوری اسلامی با همه سابقه درخشانش، تبعیض و اختلاف خودنمایی کند. رانت و فساد حتما باعث کاهش ارزش‌ها می‌شود. وضعیتی که متاسفانه الان گرفتارش هستیم. پس باید گفت،‌ اشرار یقه سفید از شرور قمه به دست خطرناک‌تر هستند. 

*مردم زمانی تغییر می‌کنند که ببینند مسئولان به فکرشان نیستند. مثلا مدیری ۵۰ میلیون حقوق می‌گیرد و می‌گوید ۵۰ میلیون که پولی نیست! این آقا وقتی می‌خواهد برای بودجه عمومی نظر بدهد و تصمیم بگیرد، برای ۵۰۰ هزار تومان نظر می‌دهد. آیا می‌توان به تصمیمش اعتماد کرد؟ قطعا، نه. 

بیشتر بخوانید:

احمد توکلی: شرور قمه به دست ۴نفر را زخمی می‌کند اما شرور یقه سفید وام ۲هزار میلیارد تومانی می‌دهد

***

کارناوال انتخاباتی غلامرضا تاجگردون
 
صبح نو نوشت: روز گذشته ویدیوئی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب مجلس برای تبلیغات انتخاباتی خود، در جشنی در گچساران که به کارناوال‌های عروسی شبیه می‌نمود، به‌طرز عجیب و غریبی مشغول ابراز پاسخ به نمایش به اصطلاح طرفدارانش است. نکته جالب ماجرا آن‌جاست که برخی اقوال از ردصلاحیت تاجگردون توسط شورای نگهبان حکایت داشت اما پس از کش‌وقوس‌های زیاد، موفق به دریافت آن شد. چندی پیش یکی از سایت‌ها بنابر منابع موثق، از شبکه حامی-پیروی تاجگردون در دستگاه‌های و نهادهای تاثیرگذار کشور رونمایی کرده بود.

 بنابر این گزارش مفصل، این نماینده عضو فراکسیون امید با نفوذ در نهادهای مختلف، افراد منتسب به خود از فامیل سببی گرفته تا نسبی را برای بهره‌برداری از امکانات مالی و معنوی گماشته است. او نه تنها تاکنون به این گزارش و گزارش‌هایی از این دست، هیچ واکنشی نشان نداده بلکه با سکوت و بی‌اعتنایی از کنار آن‌ها گذشته است.

از سویی دیگر این کاندیدای اصلاح‌طلب در حالی آواز و دهل برای تبلیغات انتخاباتی خود به راه انداخته است که اصلاح‌طلبان همسو با روش رسانه‌های ضدانقلاب و فارسی زبان خارج کشور  برای وقایع ماه‌های اخیر مزورانه سوگواری می‌کردند.

باید دید جناب تاجگردون که متهم به تدارک شبکه نفوذ و حامی پیرو در سراسر کشور است، برای دست یافتن به کدامین منفعت و سود پشت پرده‌ای، بار دیگر دست به ایجاد ستاد تبلیغاتی پر زرق و برق برای راه یافتن به مجلس کرده است؟ مجلس یازدهم آیا جای چنین نمایندگانی خواهد بود. تصمیم با مردم است.

فرارو نوشت: انتشار ویدئویی از افتتاح ستاد انتخاباتی غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس دهم و نامزد انتخابات مجلس یازدهم با انتقاد‌های زیادی روبه رو شده است. آتش انتقادات آنقدر تیز است که برخی رسانه‌ها این جشن را با جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی مقایسه کرده اند!

تاجگردون برای انتخابات مجلس یازدهم ابتدا از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود، اما با اعتراض و به گفته برخی منابع غیر رسمی رایزنی‌های پشت پرده توانست تائید صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرد.

غلامرضا تاجگردون به عنوان نماینده‌ای ثروتمند شناخته می‌شود و خودش نیز ثروتش را انکار نکره است. حالا او پس از تائید صلاحیت بحث برانگیزش با راه اندازی جشنی پر حاشیه برای افتتاح ستاد انتخاباتی اش انتقادات زیادی برانگیخته است. این مراسم به عنوان مراسمی پر زرق و برق و "لاکچری" توصیف شده است.

باشگاه خبرنگاران نیز نوشت: روز گذشته ویدئویی از افتتاح پر و صدا و عجیب ستاد انتخاباتی غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و جنجال‌های زیادی را در پی داشت؛ ویدئویی که به گفته کاربران فضای مجازی  به افتتاحیه المپیک و جشن‌های ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی شباهت دارد تا تبلیغات برای یکی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی!

منبع: الف

کلیدواژه: مجمع روحانیون مبارز انتخابات مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی شهیدان افراسیابی احزاب اصلاح طلب هاشمی رفسنجانی ستاد انتخاباتی شرور قمه به دست آیت الله رئیسی برای انتخابات بیشتر بخوانید آیت الله جنتی شورای نگهبان نماینده فعلی تائید صلاحیت اصلاح طلبان دنبال دیوار مجید انصاری فضای مجازی مجلس آینده دانشگاه ها قوه قضائیه اصلاح طلبی صلاحیت شده روز گذشته رد صلاحیت مجلس دهم منتشر شد دهه شصت دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • استارت انتخاباتی حجاریان!