Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@02:01:54 GMT

جزییات تعیین قیمت نوروزی پرتقال مازندران

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۰۵۰۲

جزییات تعیین قیمت نوروزی پرتقال مازندران

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران از تعیین قیمت ۴۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم پرتقال تامسون ذخیره شده شب عید در استان خبر داد و گفت که هم اکنون این میوه در حال ارسال به استان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خرید تضمینی میوه شب عید یکی از سیاست های دولت است که در چند سال اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور، استان مازندران مسئول خرید و تامین ۳۰ هزار تن پرتقال تامسون شده است.

ابراهیم قربان نژاد روز شنبه با اظهار این که  اتحادیه باغداران مازندران هر کیلو پرتقال سالم و بر اساس مقررات  به لحاظ وزن و اندازه مناسب را ۴۲هزار ریال خریداری کرده است ، افزود : طبق برنامه ریزی ارسال پرتقال های خریداری شده در بسته بندی های استاندارد به استان های کشور در حال انجام است.

وی با ذکر این نکته که امسال در فصل برداشت هر کیلوگرم پرتقال تامسون سر باغ  به طور میانگین ۱۶ تا ۲۰ هزار ریال خریداری شد ، گفت : اگر چه این مقدار خرید و ذخیره سازی در مقایسه با میزان تولید یک میلیون و ۷۰۰هزار تنی پرتقال تامسون در مازندران بسیار ناچیز است، اما این اقدام تا حدودی در افزایش قیمت سر باغ تاثیر گذار بوده است.

قربان نژاد گفت : پرتقال های خریداری شده با رعایت همه موارد از جمله اندازه مناسب ، سورتینگ شده ، بدون پوسیدگی و در بسته بندی های استاندارد در بازار شب عید عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت : با توجه به وضعیت مناسب تولید مرکبات امسال بر خلاف سال های گذشته ذخیره سازی و انبار داری فنی توسط باغداران بیشتر از سال های گذشته بوده است ، به طوری که پیش می شود امسال حدود ۵۰۰ هزار تن مرکبات توسط باغداران ذخیره سازی شده باشد.

ابراهیم نژاد اظهار داشت : قیمت پرتقال شب عید طبق اعلام رسمی ۴۵ هزار ریال است و اگر با عرضه زیاد  این قیمت کمتر شود ، قیمت پرتقال شب عید نیز کاهش می یابد ولی اگر قیمت بالاتر برود ، با حمایت دولت پرتقال شب عید همان ۴۵هزار ریال خواهد بود.

مجموع باغ های مرکبات استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرتقال تامسون پرتقال شب عید جهاد کشاورزی هزار هکتار ذخیره سازی هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امور مالیاتی، در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

کد خبر 6095074 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • سکانس‌هایی از فیلم جنگل پرتقال
  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی