Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@17:56:03 GMT

دستگیری ۲ شبکه جاسوسی سعودی و اماراتی در یمن

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۱۱۵۲

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عبدالخالق العجری سخنگوی وزیر کشور یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه نخست که توسط سازمان اطلاعات سعودی اداره می‌شد، تحت نظارت ۲ افسر به نام‌های «فهد بن زید المطیری» و «فلاح بن محمد الشهرانی» و شمار دیگری از افسران بوده است که توسط «محمد عبدالله القوسی» وزیر کشور پیشین یمن از شهر «شروره» عربستان سعودی هدایت و آموزش داده شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شماری از افراد وابسته به این شبکه جاسوسی دستگیر شدند که در میان آن‌ها شخصیت‌های سیاسی سابق یمن نیز که تحت تعقیب بودند، حضور دارند.

سخنگوی وزارت کشور یمن در خصوص شبکه جاسوسی دوم نیز گفت: شبکه دیگری تحت نظر سازمان اطلاعات امارات متحده عربی بوده است و توسط «عماد محمد عبدالله صالح» معاون پیشین دستگاه امنیت ملی یمن اداره می‌شد. صالح در جذب اعضای اصلی این هسته توسط شخص دیگری به نام «محمد عصام المالکی» دست داشته است.

العجری گفت: افراد این شبکه برای دستیابی به اطلاعات حساس در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی تلاش می‌کردند. آن‌ها در راستای به راه انداختن یک جنگ داخلی موازی با میدان‌های نبرد کار می‌کردند.

سخنگوی وزارت کشور یمن اضافه کرد: المالکی و شبکه‌اش به دنبال عضوگیری به نفع کشور‌های ائتلاف در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و مکان‌های دولتی یمن بودند تا اطلاعات ویژه را جمع آوری و برای ائتلاف جاسوسی کنند. آن‌ها همچنین در زمینه جذب عناصر ویژه برای انجام ترور و بمبگذاری برای بر هم زدن امنیت تلاش می‌کردند. عناصر این هسته به جذب عناصر زن به نفع خود اعتراف کردند.

وی خاطرنشان ساخت که دستگاه‌های امنیتی یمن همچنان در حال رصد فعالیت‌های شبکه‌های مشابه هستند تا در زمان مناسب آن‌ها را دستگیر کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شبکه جاسوسی وزارت کشور یمن عربستان سعودی جشنواره موسیقی فجر کنفرانس مونیخ آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شبکه جاسوسی کشور یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر فردای رییس‌جمهور به استان قم، شهر قم و ۶ شهر دیگر استان قم تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

وی‌افزود : با اضافه‌شدن استان قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد.

زارع‌پور تاکید کرد: امسال حداقل آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۱۴ میلیون خانوار در کشور خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • واکنش تند به پیشنهاد حذف سپاهان از فوتبال ایران
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد