Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمید رسولیان، استاد ریاضی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف انتگرال از کتاب‌های درسی و تاثیر آن بر دانشجویان، گفت: حذف انتگرال از کتب درسی مسئله‌ی مهمی نیست به این دلیل که باید به هدف دیپلم پی ببریم. دیپلم یک دوره آموزشی کلی است و هدف از دیپلم این است که فرد یک آموزش کلی از تمام دروس ببیند و بتواند تا اندازه‌ای نیازهایش را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید فکر کنیم که با حذف انتگرال از حجم دروس کم می‌شود و دانش آموزان ضربه می‌بینند؛ بلکه باید دقت کنیم که هم اکنون در دوره دیپلم به دانش آموزان مباحث زیادی را آموزش می‌دهیم.

انتگرال در دانشگاه هم آموزش داده می شود

این استاد دانشگاه تهران افزود: باید از خود بپرسیم منظور از دیپلم چه هست و از آن چه انتظاری می‌رود؟ وقتی که یک دانش آموز وارد دانشگاه می‌شود در رشته‌های علوم پایه و مهندسی، ریاضی عمومی یک و دو را  آموزش می بیند.

این استاد ریاضی دانشگاه تهران در ادامه درباره علت اینکه برخی اساتید انتقاد می‌کنند که دانشجو وقتی به مباحثی مثل انتگرال آشنا نباشد باید آموزش را از ابتدا به آن‌ها شروع کرد، گفت: این مباحث همگی در درس ریاضی یک وجود دارد و به دانشجو آموزش داده می‌شود در حقیقت در ریاضی یک تمام مباحث ریاضی که در ۱۲ ساله دیپلم آموزش داده شده است وجود دارد. اما اساتید اغلب به سرعت از این مباحث رد می‌شوند و وقت زیادی را روی آن‌ها نمی‌گذارند؛ زیرا دانشجو تا حدی آموزش دیده است. البته سعی می‌کنیم مباحثی مانند انتگرال و مشتق را کامل آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: جزئیات ورود توطئه‌های آمریکا به کتاب‌های درسی

رسولیان در ادامه با بیان اینکه وقتی دانشجو این مباحث را آموخته باشد کار برای اساتید آسان‌تر است، تصریح کرد: همه با حذف انتگرال به آموزش و پرورش حمله کردند بدون اینکه درباره آن فکر کنند. کتاب‌های درسی از جمله ریاضی در گذشته بسیار سنگین، ضخیم و مشکل بود به حدی که معلم هم نمی‌توانست از پس آن برآید. آموزش و پرورش مجبور به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت می‌شد و در پایان سال قسمت‌هایی از کتاب را حذف می‌کردند.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد: این حجم از سخت گیری در دوره دیپلم ضرورتی ندارد، نباید از دیپلم انتظار زیادی داشته باشیم و دانش آموز را با مطالبی خسته کنیم که اصلا به درد او نمی‌خورد. حجم سنگین کتاب‌های درسی کار را برای دانش آموزان در کنکور سخت می‌کند.

رسولیان در ادامه افزود: با خسته کردن ذهن یک محصل موافق نیستم، از فردی که دیپلم دارد انتظار زیادی نباید داشته باشیم؛ زیرا با ورود به دانشگاه تمام مطالب را آموزش خواهد دید.

این استاد دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: موافق حذف انتگرال از کتب درسی هستم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حذف انتگرال کتب درسی استاد دانشگاه تهران حذف انتگرال از کتب درسی دانشگاه تهران کتاب های درسی دانش آموزان آموزش داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار پاتاوه در آیین افتتاح خانه هلال روستای تمنک از حمایت و همکاری مردم، شورا و دهیار روستا برای کمک به راه اندازی خانه هلال قدردانی کرد و گفت: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر در ادارات، نهادها، شرکت‌ها و مناطق شهری و روستایی به شمار می‌رود که نقش مهمی در مدیریت بحران دارند.
شهرام صفادوست افزود: راه‌اندازی خانه‌های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال‌احمر به منظور آگاه‌سازی جامعه از مخاطرات و روش‌های مقابله با آن است.
امام جمعه پاتاوه هم در این آئین گفت: خانه های هلال محله محور و اجتماع محور و با هدف آموزش به روستائیان راه اندازی شده است.
حجت السلام سیادت افزود: یکی از نقش های مهم خانه های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده بانی، اطلاع رسانی و ارزیابی دقیق خسارت های ناشی از حادثه و گزارش آن به هلال احمر است که باید این مهم در این بخش پیگیری و آموزش داده شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دنا هم گفت:۷ خانه هلال در شهرستان دنا فعال وجود دارد که در حال خدمت رسانی به مردم است.
چراغ سحر با بیان اینکه ترویج فرهنگ داوطلبی از دیگر برنامه‌های خانه‌های هلال است افزود: خانه های هلال در زمان بحران نقش مهمی برای امدادرسانی در روستاها ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در فاصله رسیدن گروههای امدادی به صحنه حادثه، تنها افرادی که می توانند با تجهیزات و ابزارهای خود، پاسخ اضطراری به حادثه را به عنوان دیده بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند و خانه های هلال آموزش استفاده از ابزارها هنگام حوادث و بحران ها را به اهالی روستاها ارائه می دهد.

دیگر خبرها

  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان