Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@08:52:41 GMT

آمریکا برای شکست پروژه نورد استریم ۲ پول خرج می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۱۵۲۷

آمریکا برای شکست پروژه نورد استریم ۲ پول خرج می‌کند

آمریکا بعد از اعمال تحریم ها علیه پروژه گازی "نورد استریم ۲" حالا می‌خواهد با تزریق مالی به کشورهای اروپای شرقی و مرکزی با این پروژه مقابله کند. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، پروژه گازی نورد استریم 2 مانند خاری در چشم آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا راه کارهای زیادی را برای مقابله با این پروژه گازی مد نظر قرار داده که از جمله آن تحریم  شرکت هایی است که در این پروژه گازی مشارکت می‌کنند.

حالا هم آمریکا تصمیم دارد برای شکست این پروژه گازی پول خرج کند.

ایالات متحده در نظر دارد با تزریق مالی یک میلیارد یورویی به کشورهای اروپای شرقی و میانه به زعم خود از استقلال انرژی اروپا از روسیه حمایت کرده و با این پروژه گازی مقابله کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ این خبر را اعلام کرده و تاکید کرد که هدف آمریکا ترویج سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه انرژی است.

به گفته وی این ابتکار آمریکا از جمله باید از همکاری ها در زمینه های اقتصادی حمایت کند.

 آمریکا می خواهد به هر قیمتی از پروژه گازی "نورد استریم 2" جلوگیری کند. دولت آمریکا به همین منظور در ماه دسامبر گذشته تحریم هایی را علیه شرکت هایی که در این پروژه گازی مشارکت می کنند تصویب کرد.

با وجود اینکه هنوز حدود 150 کیلومتر از این پروژه گازی باقی مانده است، اما در حال حاضر پیشرفت آن متوقف شده است. شرکت هایی که در ساخت این پروژه مشارکت داشتند از آن خارج می شوند چرا که نگران عواقب تحریم های آمریکا هستند. دولت آلمان هم از رویارویی آشکار با آمریکا در این باره اجتناب می کند و به جای آن بر رویکرد آشتی تاکید دارد.

دیدارهای فشرده دیپلماتیک ظریف در مونیخدیدار وزرای خارجه ایران و اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

"ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه در اوایل ژانویه در دیداری با صدر اعظم آلمان اعلام کرده بود که روسیه قطعا به طور مستقل و بدون مشارکت شرکای خارجی خود این پروژه را تکمیل خواهد کرد.

پوتین ابراز امیدواری کرد که این پروژه گازی تا پایان سال جاری میلادی و یا در سه ماهه ابتدایی سال آینده اتمام و به بهره برداری برسد.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می کند. واشنگتن این طور استدالال می کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می شود.

تحریم‌‌های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت‌هایی است که با کشتی‌های خود در لوله‌گذاری در دریای بالتیک فعالیت می‌کنند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت‌ها تحریم شده‌اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده‌های بانکی آنها در آمریکا ضبط می‌شوند.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده، زمان آغاز بهره‌برداری از این خط لوله سال 2020 و هزینه احداث آن 10 میلیارد یورو برآورد شده است.

خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا پروژه گازی نورد استریم 2 بین الملل شرکت هایی تحریم ها شرکت ها خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد