Web Analytics Made Easy - Statcounter

پامپئو مدعی شد: همانگونه که قبلا گفتم پیام من به ملت ایران این است: آمریکا صدای شما را می‌شنود و در کنار شما ایستاده است. این حمایت در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.... تمرکز بر فشار حداکثری آمریکا برای انزوای دیپلماتیک ایران و فشارهای اقتصادی و بازدارندگی نظامی با هدف تغییر رفتار این نظام ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه آینده به عربستان سعودی سفر می‌کند و بخش عربی روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به همین بهانه گفت‌وگویی با وی انجام داده است.

اولین سوال این روزنامه این بود که پس از به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، گزینه‌های واشنگتن برای مقابله با «تهدیدهای مورد حمایت از ایران چه حزب‌الله لبنان و چه شبه نظامیان عراقی تابع ایران یا شبه نظامیان حوثی» چیست؟

مایک پامپئو در پاسخ گفت، این کشور هیچ تسامحی با «هجمه‌هایی که به آمریکایی‌ها آسیب وارد می‌کند» نخواهد داشت.

الشرق الاوسط در ادامه پرسید: طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته آمریکا به اعتراض‌های مخالف با دولت ایران بسیار اهتمام داشت آمریکا چگونه می‌تواند به ملت ایران کمک کند؟

پامپئو مدعی شد: همانگونه که قبلا گفتم پیام من به ملت ایران این است: آمریکا صدای شما را می‌شنود و در کنار شما ایستاده است. این حمایت در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.... تمرکز بر فشار حداکثری آمریکا برای انزوای دیپلماتیک ایران و فشارهای اقتصادی و بازدارندگی نظامی با هدف تغییر رفتار این نظام ادامه خواهد داشت. مسأله بستگی به ملت ایران برای مشخص کردن خط مشی آینده خودشان دارد، آمریکا ایستادن در کنار ملت ایران را ادامه خواهد داد و دعوت‌های خود برای تحقق عدالت و پاسخگویی را تکرار خواهد کرد.

این روزنامه سعودی سپس درباره اقدامات آمریکا در شورای امنیت برای تجدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر به پایان می‌رسد، پرسید. پامپئو پاسخ داد: آمریکا متعهد است که عدم قدرت ایران برای خرید و فروش اسلحه را تضمین کند. در آگوست گذشته در شورای امنیت در این باره، صحبت و بر اهمیت تجدید این تحریم‌ها تأکید کردیم.

وی ادامه داد: ما در صفحه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا ساعتی داریم که شمارش معکوس برای زمان در دسترس نظام ایران برای عقب‌نشینی را نشان می‌دهد و ایران (در صورت عقب‌نشینی) دیگر در معرض محدودیت یا آشوب نیست. آمریکا تلاش می‌کند قرارداد فراگیری با ایران امضا کند به شکلی که رفتار ثبات‌زای ایران، برنامه موشکی، حمایت از نواب تروریست و فعالیت‌های خبیث منطقه‌ای و نه فقط برنامه هسته‌ای را شامل شود. به بیان ساده، ایران باید مانند کشوری طبیعی رفتار کند و این درخواستی نیست که تحقق آن سخت باشد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت، عربستان سعودی در طول ۷۵ سال گذشته «شریکی قدرتمند» در تحقق اهداف مشترک در منطقه بود و این همکاری راهبردی ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس برچسب ها: امریکا ، ایران ، انتخابات ، انزوا ، عربستان سعودی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امریکا ایران انتخابات انزوا عربستان سعودی آمریکا برای انزوای هدف تغییر رفتار ادامه خواهد عربستان سعودی خارجه آمریکا ملت ایران نظام ادامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • کپا آریزابالاگا به چارچوب دروازه رئال مادرید برمی‌گردد
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم