Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران توضیح داد: در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم و مجلس نخستین نهاد تاسیس شده توسط جمهوری اسلامی بود و همزمان با چهل سالگی انقلاب، مجلس شورای اسلامی نیز به چهل سالگی رسید و جمعه این هفته، فصل جدید خود را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی با چالش‌های متعددی مواجه شده است؛ چالش نسبت به تاثیرگذاری و جایگاه واقعی مجلس شورای اسلامی، چالش کارامدی و عملکرد مجلس دهم، بویژه اکثریت اصلاح طلب و اعتدالی آن، چالش نسبت به عملکرد تایید صلاحیت‌ها و همچنین چالش کلی کشور در برخورد با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، موجب شده است تا فضای سردی بر انتخابات حاکم شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در همین جا از شهروندان تهرانی می خواهم با حضور فعال در پای صندوق‌های رای در جمعه، صدا و خواسته خود را به گوش همه برسانند.

وی همچنین فرارسیدن میلاد مسعود صدیقه طاهره، زهرای مرضیه و فرزند ایشان روح الله خمینی را گرامی داشت و گفت: حضور اجتماعی و تاثیرگذاری زن در جامعه، یکی از اهداف و کارکردهای مثبت اسلام در جامعه بود و نخستین زنان تاثیرگذار در اقتصاد و سیاست جامعه، خدیجه کبرا و دخترش فاطمه زهرا علیهما السلام است

 هاشمی ادامه داد: در جامعه ای که دختران را زنده به گور می کرد و به زنان به دیدگاه شرم و ننگ می نگریست، بعنوان منتقد پیشرو تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ظهور کردند و اثبات کردند که هیچ محدودیتی به فعالیت زنان قابل تحمیل نیست.

وی افزود: سهم پرسنل زن در مدیریت شهری تهران حدود یک پنجم و کمتر از نصف نسبت بانوان در دولت است و با وجود افزایش نسبت مدیریتی بانوان در این دوره مدیریت شهری هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: براساس بررسی های علمی، عملکرد زنان در دستگاه‌های اداری موجب افزایش نظم، کاهش رانت و فساد اداری و ایجاد رقابت حرفه ای می شود و باید ذهنیت جامعه را نسبت به باورهای خرافی، نادرست و جنسیت زده در مورد فعالیت حرفه ای بانوان اصلاح کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اجتماعی و اقتصادی جامعه جنسیت رئیس شورای شهر تهران مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر باید نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد، واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به نگرانی شهروندان نسبت به حضور سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در سطح مناطق حتی محلات مرکزی شهر اظهار کرد: سلامت و امنیت روانی جامعه با این شرایط به خطر افتاده است، در حالی که شهرداری براساس قانون شهرداری‌ها موظف به مبارزه با پرسه‌زدن حیوانات موزی در سطح شهر است.

وی افزود: نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد باید واکسینه و عقیم‌سازی آن‌ها اقدام شود، هرچند مدتی است نسبت به این امر بی توجهی صورت گرفته است.

کد خبر 750776

دیگر خبرها

  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد