Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به منظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت، سامانه جامع روابط کار استان همدان رونمایی و اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان همدان در نشست منطقه ای مدیران، روسا و کارشناسان حوزه روابط کار و تحلیلگران سیستم استانهای همدان،لرستان،کرمانشاه،کردستان وایلام که در استان همدان برگزار شد، گفت: به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت،سامانه جامع روابط کار رونمایی و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد توصیفیان گفت: این سامانه دارای سطوح کاربردی مختلف درحیطه خدمات سازمانی و نیازهای جامعه کار و تولید بوده و بالغ بر 30خدمت را شامل می شود به گونه ای که درمرحله اول در خدمت ثبت الکترونیکی دادخواست کار(شکایت الکترونیکی کارگراز کارفرما)و ثبت قراردادهای کارگران به اجرا درآمده است و بعد از راه اندازی این سامانه درکارگاههای بعدی همه قراردادهای کار در آن بارگذاری خواهد شد و همه دعاوی مربوط به کارگر و کارفرما و بسیاری از خدمات بیمه بیکاری،تایید صلاحیت شرکت های خدماتی،تایید صلاحیت مسئولین ایمنی وثبت درخواست برای مشاغل سخت وزیان آور،بررسی وتایید طرح های طبقه بندی مشاغل، بررسی و تایید آیین نامه های انضباط کارو...را شامل می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان کاهش سطح تردد ارباب رجوع وشرکای اجتماعی در اداره ها و ارائه خدمات به شکل سریع وشفاف را ازدیگر قابلیت های این سامانه بر شمرد و گفت: ارتقای کیفیت و تسریع در روند ارائه خدمات به کارگران وکارفرمایان استان ازطریق پرونده الکترونیکی هرفرد درسامانه جامع روابط کارصورت می گیرد.
توصیفیان در ادامه گفت: اجرایی شدن سامانه جامع روابط کار در راستای تحقق دولت الکترونیک بوده و حرکت ارزشمندی است که سرعت،دقت،امنیت،سلامت،شفافیت ونظارت را در حوزه روابط کار ارتقا می دهد و کارگران و کارفرمایان با راه اندازی این سامانه می‌توانند فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر بفرد خود اقدام نمایند چرا که ازاین پس تبادل اطلاعات و درخواست کارگران و کارفرمایان استان از طریق پرونده الکترونیکی هر فرد درسامانه جامع روابط کار صورت می گیرد.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان ضمن اشاره به سند راهبردی سه ساله استان و رویکرد برنامه محوری استاندار مبتنی براهداف برنامه ششم توسعه گفت: رویکرد مسئولین استان علاوه برحفظ استقلال و صیانت از نیروی کار و فرصت های شغلی موجود،ایجاد وتوسعه فرصت های شغلی جدید است واین مهم با همت جامعه کار و تولید و مردم پرتلاش و سختکوش استان و مسئولین درحال انجام است و خوشبختانه زیر ساخت ها وظرفیت های خوبی دراستان وجود دارد.استان همدان همانند یک کارگاه پر جنب وجوش که همه عواملش مشغول کار هستند درمسیر توسعه و پیشرفت است.
توصیفیان در پایان گفت: 17 هیات تشخیص و 4هیات حل اختلاف دراستان همدان وجود دارد که رسیدگی به دادخواست و خدمت رسانی به کارگران و کارفرمایان را انجام می دهند که در 10 ماهه سال 98 مجموعا تعداد 4220 دادخواست و همچنین درمدت فوق تعداد 1393 دادخواست تجدید نظر خواهی به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارائه و رسیدگی شده است.
.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی سامانه جامع روابط کار کارگران و کارفرمایان استان همدان راه اندازی کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالکریم مباشر جنت گفت: نزدیک به یک سال است مرکز آمار و فناو ری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به صورت شبانه روزی در حال تولید و طراحی سامانه جامع انتظامی هستند، این سامانه در بلند مدت امکان پاسخگویی به نیازمندی‌های حوزه سلامت الکترونیک کشور را در جهت احقاق حقوق جامعه پزشکی و مردم فراهم می‌کند.

وی افزود: تمامی فرآیندهای رسیدگی و دادرسی در معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به شکل جامع در قالب این سامانه انجام خواهد شد. بیماران پس از ثبت پرونده شکایت خودشان، کد منحصر به فردی را دریافت می‌کنند و روند پیشرفت طرح شکایت از طریق همین کد قابل پیگیری است همچنین افرادی که از آنها شکایت شده است می‌توانند وضعیت پرونده شأن را به صورت بر خط و در لحظه پیگیری کنند.

جنت با اشاره به حجم شکایت‌ها و پرونده‌های مورد بررسی کارشناسی و ارجاع شده در سازمان نظام پزشکی، گفت: با گسترش سامانه جامع انتظامی و قابلیت استفاده بر خط مراجعین در ۲۲۲ نظام پزشکی کشور شاهد نظارت عالی، وحدت رویه و دیتا بیس هایی خواهیم بود که می‌تواند در سیاست گذاری ها کمک کند. از طرفی می‌توانیم زحمات هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌های سراسر کشور را به صورت جامع رصد و ارزیابی کنیم و در جاهایی که نیاز به کمک بدنه کارشناسی در شهرهای مختلف است، از ظرفیت موجود به صورت بر خط استفاده کنیم.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نسخه اولیه سامانه جامع انتظامی قابلیت توسعه و اضافه شدن جزئیات بیشتری را دارد، درباره اینکه آیا کاربران در هنگام استفاده از این سامانه باید هزینه هم پرداخت کنند، اظهار داشت: خیر. هزینه‌ها طبق روال سابق ادامه دارد و هیچ هزینه اضافی تحمیل نخواهد شد بلکه این سامانه به دلیل کاهش رفت و آمد مراجعین برای کسب اطلاع از روند پرونده و نیز حذف یا کاهش فرایندهای کاغذی و سنتی منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد.

جنت با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های انتظامی در سازمان نظام پزشکی تنها شامل اعضای سازمان نیست و پرونده سایر حرف پزشکی نیز در سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای این افراد تسهیلاتی هم در نظر گرفته شده است. از طرفی دسترسی به احراز هویت افراد از طریق وب سرویس‌های مستقر در نهادهای حاکمیتی از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به طور کلی نهادهایی که برای احراز هویت افراد مانند پنجره هوشمند دولت الکترونیک تعریف شده است، در زیر ساخت‌های سامانه جامع انتظامی در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: تمامی نگهداری داده‌ها و سرورها به منظور حفظ امنیت داده‌ها توسط سازمان نظام پزشکی کشور انجام می‌شود، امیدواریم این سامانه در جهت کمک به مردم و جامعه پزشکی باشد.

کد خبر 6086730 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی