Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: با وجود اینکه برخی از واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان چند سال است که حق بیمه خود را نداده و یا در حد ناچیز پرداخت کرده‌اند، اما سازمان تمامی خدمات خود به آنها را ارائه می‌کند و نهایت همکاری را دارد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حوزه صنعت و تولید کشور به عنوان رکن اقتصاد ملی طی سال‌های گذشته با چالش‌های متعددی مواجه بوده، چالش‌هایی که هر کدام منجر به خسارات جدی به پیکره این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان اقتصادی در سال‌های گذشته مشکلات متعدد از نوسان نرخ ارز تا تورم و سودهای بالای بانکی در کنار اجرای ناقص هدفمندی یارانه‌ها بخش صنعت و تولید کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرد، مشکلاتی که منجر به از دست رفتن بخشی از اشتغال و تولید در این بخش مهم اقتصاد شده است.

این درحالی است که با توجه به تاکید فراوان مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید و رفع موانع تولید و همچنین حمایت از تولید ملی ضرورت حمایت از بخش خصوصی و تولید داخل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازمه آن تعامل بخش دولتی با بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی از تولید است.

استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور با برخورداری از صنایع مادرتخصصی فراوان به دنبال مشکلات ایجادشده برای بخش تولید، با چالش‌های فراوانی در سطح شرکت‌های بزرگ و مادرتخصصی خود رو به رو بوده است.

علاوه بر مشکلاتی که این شرکت‌ها از جمله هپکو و اذرآب در بحث نبود سفارش و امکان تولید و همچنین تعدیل نیرو به دنبال این وضعیت داشتند بحث‌های بیمه‌ای کارگران این شرکت‌ها و همچنین امور مربوط به تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هم از دیگر مواردی است که با توجه به وضعیت موجود برای این قشر دشوار بوده و آنها را با تنش‌هایی رو به رو کرده است.

پرداخت 5 هزار میلیارد از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی/تسویه بدهی شرکت‌های دارویی و پزشکیدر تامین اجتماعی استان کردستان چه می‌گذرد؟سرمایه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به چه میزان است؟

علی‌رغم چالش‌های موجود؛ حامی تولید و تولیدکنندگان هستیم

محمدرضا بیدهندی، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: در مورد شرکت‌های بزرگ نظیر هپکو و آذرآب، سازمان تامین اجتماعی نهایت همکاری را داشته، از جمله اینکه این شرکت‌ها به مدت چند سال است که حق بیمه خود را نداده و یا در حد بسیار ناچیز پرداخت کرده‌اند اما سازمان تمامی خدمات خود از جمله درمان، غرامت دستمزد، بازنشستگی و غیره را در این سال‌ها ارائه داده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از نظر مالی کاملا مستقل از بودجه‌های دولتی است و به طور خودگردان اداره می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: به عبارتی سیستم مالی آن مبتنی بر درآمد ـ هزینه است، یعنی باید برای انجام تعهدات مالی خود، منابع آن که عمدتا حق بیمه‌ها هستند محقق شوند.

بیدهندی بیان کرد: به تبع وضعیت اقتصادی کشور، امکان تحقق بخش زیادی از منابع مقدور نسیت و این امر سازمان تامین اجتماعی را نیز با چالش‌هایی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: از یک طرف تعهدات سازمان به ویژه در بخش پرداخت مستمری‌ها باید به روز باشد و از طرفی منابعی که باید این پرداخت‌ها از محل آن باشد محقق نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از این رو مطالبات سازمان در استان هم در حال افزایش است و وصول این مطالبات هم بنا به دلایل که مطرح شد دشوار است.

بیدهندی افزود: با وجود این شرایط، بنا به نام‌گذاری سال 98 به عنوان «سال رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری و در راستای نیل به سوی رونق تولید در کشور، تامین اجتماعی استان نیز با لحاظ شرایط مختلف و وقوف به شرایط شرکای مختلف اجتماعی، اقدامات گوناگونی برای تسهیل و رونق تولید در کشور و استان انجام داده است.

وی تصریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به صدور بخشنامه بخشودگی جرایم حق بیمه کارفرمایان با امکان تقسیط اصل بدهی، همیاری با صنایع بزرگ بحران‌دار استان در راستای تصمیمات ستاد تسهیل و فراهم ساختن شرایط قانونی مناسب برای کمک به کارفرمایان جهت انجام تعهدات قانونی خود اشاره کرد.

انتهای پیام/712/ز

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی سازمان تامین اجتماعی نهایت همکاری شرکت ها رونق تولید حق بیمه سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی