Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ضمن اشاره به وجود طرح‌های نوین حاضر در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اظهار کرد: در عرصه مد و لباس سعی می‌کنیم به پویایی فرهنگ پوشش اقوام و بافت‌های سنتی بپردازیم و ترکیبی از پوشش سنتی و مدرن به وجود آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به روند اجرای این جشنواره اشاره و بیان کرد: توجه به اهمیت فراوان لباس و پوشش به عنوان دومین نیاز اساسی انسان ما را بر آن داشت که نگاه ویژه‌ای بر مفهوم و محتوای لباس و پوشش قومیت‌های مختلف داشته باشیم؛ زیرا تنوع و تلون لباس آنها پیام آور نشاط و معرف فرهنگ‌های اصل کشور است.

شفاپور با بیان اینکه جشنواره امسال متنوع‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های پیش برگزار شد، افزود: در بخش عفاف و حجاب سعی بر جمع آوری بهترین طرح‌ها داشتیم زیرا طبق دستورات دین اسلام باید برای پوشش از بهترین رنگ‌ها استفاده کنیم و ما این موضوع را سر لوحه انتخاب قرار دادیم که خوشبختانه شاهد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان از این طرح‌ها بودیم.

وی گفت: سایر کشورها نیز استقبال خوبی از طرح‌های حاضر در جشنواره داشتند به عنوان مثال از هنر سوزن‌دوزی استان سیستان و بلوچستان استقبال چشمگیری صورت گرفت و ما نیز سعی بر حمایت از این هنر و معرفی آن به عنوان هنر اصیل ایرانی داشته‌ایم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هنر ایرانی اسلامی در عرصه بین‌المللی عنوان کرد و گفت: طی برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کشور هنرمندان می‌توانند با استفاده از این حمایت‌ها هنر ایرانی اسلامی را در عرصه بین‌المللی معرفی کنند و نشاط و پویایی را در لباس‌های ایرانی به نمایش بگذارند.

شفاپور با بیان اینکه جشنواره امسال در بخش بین‌الملل بسیار قوی و غنی بوده و پررنگ‌تر عمل کرده است، افزود: در این جشنواره بیش از 12کشور شامل بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هندوستان و اندونزی با ما همکاری داشتند و آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند علاوه بر این سفرای برخی کشورها نیز در بازدید از این نمایشگاه خواستار تعامل و همکاری در این زمینه بودند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در توضیح نحوه اطلاع رسانی برای شرکت در این جشنواره یادآور شد: در راستای اطلاع رسانی برای حضور علاقمندان از هفته اوّل آذر ماه فراخوانی در این زمینه اعلام شد که در این فراخوان تمام نکات لازم برای شرکت در جشنواره درج شده بود. محور فراخوان هم دو استان گلستان و خراسان شمالی بودند که به علت داشتن تنوع و تعدد رنگ و پوشش انتخاب شدند.

وی درباره نحوه داوری و گزینش طرح‌ها و مدل‌ها نیز گفت: در این زمینه تیم مجربی از افراد متخصص صنوف مختلف تولید کنندگان، خیاطان و طراحان حضور داشتند. همچنین سعی کردیم تلفیقی از تجربه و سواد آکادمیک را در این بخش از جشنواره مورد توجه قرار دهیم. در راستای جمع آوری آثار نیز 16 دبیرخانه غیرمتمرکز در سراسر کشور داریم که آثار استان‌ها و شهرستان‌ها در این دبیرخانه‌ها جمع آوری شده و در نهایت 7 هزار و 734 اثر به دست ما رسیده است.

شفاپوردر پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه فروش آثار نیز گفت: این جشنواره فقط به صورت نمایشگاهی فعالیت می‌کند اما زمینه‌ای هم فراهم شده که اگر طرحی برای تولید مورد پسند تولید کننده‌ای قرار گرفت شرایطی برای ارتباط آنها با طراحان آثار فراهم کنیم زیرا یکی از شعارهای ما اینست که حلقه واسط بین طراحان و تولیدکنندگان را پررنگ کنیم تا از این طریق بتوانیم طرح‌ها را وارد فضای کسب و کار کنیم و معتقدیم که این طرح‌ها مغفول مانده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در ادامه به لزوم حمایت‌ از تولیدکنندگان و طراحان داخلی اشاره کرد و افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس طبق قانون تشکیل و 8 دستگاه اجرایی و وزارتخانه ملزم به همکاری با این کارگروه شدند که در راستای اهداف این جشنواره زیرنظر این کارگروه همکاری کنند اما متاسفانه ارگان‌های مربوطه و رسانه‌ها همکاری‌های لازم را با جشنواره نداشتند.

وی به مهجور ماندن این جشنواره نوپا و جدید اشاره کرد و گفت: چنین رویداد ملی نیازمند نگاه ویژه‌ای است زیرا رسالت ما فرهنگ‌سازی و معرفی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است. هم اکنون نیز هدف ما از انتخاب آثار برگزیده معرفی فرهنگ ایرانی به دنیاست تا مردم جهان بدانند که ما دوستدار صلح هستیم.

براساس این گزارش، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از پنجشنبه 24 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران آغاز به کار کرده و تا 29 بهمن نیز در بوستان گفتگو دایر است؛ علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 20 از آثار و غرفه‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام/

336 / 336 جشنواره فجر مد و لباس سوزن دوزی مرضیه شفاپور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جشنواره فجر مد و لباس سوزن دوزی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور جشنواره بین المللی مد و لباس فجر ایرانی اسلامی جمع آوری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اردبیلی اظهارکرد: با پایان مهلت زمان شرکت در جشنواره قصه‎ گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» 583 اثر از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام وصول شد که 461 اثر واجد شرایط بود.از میان آثار دریافت شده،319 اثر  در قالب فایل صوتی، 118 اثر در قالب فیلم و 24اثر هم به صورت داستان مصور ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاست‎گذاری این جشنواره هم تصریح کرد: موفقیت جشنواره با همراهی مردمی ارتباط مستقیم دارد و این ارزش را می‌توان با تعداد آثار رسیده به جشنواره قضاوت کرد، با توجه به کوتاه بودن زمان ارسال آثار به جشنواره، تعداد آثار رسیده تحسین برانگیز بود.

وی ادامه داد: آنچه موجب می‌شود جشنواره‌ها موفق عمل کنند، هدف گذاری دقیق و شفاف طراحان آن است که مدیریت شهری توانسته با هدف گذاری و شناسایی نیاز جامعه در این مسیر گام موثری بردارد.

اردبیلی با تاکید بر این مهم که کیفیت آثار رسیده به جشنواره مهر تاییدی بر این گفته است، تداوم برگزاری این رویداد را در گرو برنامه ریزی دقیق دانست .

مشاور شهردار تهران در امور زنان وخانواده همچنین گفت: جشنواره‌ها برای تداوم، نیازمند ایجاد ارتباط موثر در بین تمامی بدنه اجرایی جشنواره و معرفی اندیشه ها و اهداف جشنواره به علاقه‌مندان و شرکت کنندگان هستند.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره «نون، قصه و نمک مادربزرگ» در واقع یک فرصت منحصر به فرد برای ارتباط با ریشه‌های فرهنگی و تقویت ارتباطات خانوادگی بود تا به عنوان یک پل ارتباطی بین نسل‌ها، روایت‌های قدیمی را به نسل امروز و فردا منتقل ‌کند.

اردبیلی در خصوص فعالیت های انجام شده در دبیرخانه جشنواره قصه گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ» به ارتباط مخاطبان در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: فعالیت اداره‏های امور زنان و خانواده مناطق شهرداری تهران در راستای معرفی جشنواره بسیار موثر بود و همکاری با دبیرخانه سبب شناخت بهتر این جشنواره در شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • مد خوب، مد بد!
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات