Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس و شماری از اعضای کنگره آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

اخبار بین الملل- مسایل امنیتی، روند صلح و دیدگاه رئیس جمهور در این خصوص، مبارزه افغانستان با گروه‌های تروریستی و مواد مخدر از جمله موضوعات مهم این دیدار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غنی در ابتدای این دیدار دیدگاه دولت افغانستان درباره صلح و حفاظت از دستاوردهای دو دهه گذشته را تشریح کرد.

وی در خصوص کاهش نیروهای آمریکایی و تاثیر آن بر وضعیت منطقه و افغانستان گفت: در حال حاضر 94 درصد عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی افغانستان انجام می‌شود و نظامیان ما این ظرفیت را دارند که از وطن و مردم خود دفاع کنند.

رئیس جمهور افغانستان در مورد روند صلح خاطر نشان کرد: باید فرصت‌ها و تهدیدات به صورت دقیق ارزیابی شود و حکومت افغانستان این اراده، تدبیر و توانایی را دارد که فرصت را به صلح پایدار در افغانستان تبدیل کند.

غنی در ادامه این دیدار تروریسم را خطر مشترک میان افغانستان و آمریکا دانست و گفت: ما هنوز هم در میان مدت و درازمدت با خطرات مشترک مواجه هستیم و باید با این تهدیدات به صورت مشترک مبارزه صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه طالبان در قاچاق مواد مخدر درگیر است، تاکید کرد: شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی از سوی پاکستان در خصوص مبارزه با تروریم نبوده ایم و پناهگاه‌های طالبان در این کشور مشکلی است که نیاز به آن رسیدگی شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مواد مخدر افغانستان تروریسم طالبان افغانستان تامین امنیت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست