Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@19:02:57 GMT

میکروب معده علائم بالینی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۶۶۹۹

آفتاب‌‌نیوز :

مریم سهیلی‌پور اظهار کرد: ترشحات مدفوع انسان نیز یکی دیگر از راه های انتقال میکروب معده است، به طوری که اگر آب یا محصولات کشاورزی به مدفوع انسان آلوده باشد، ممکن است باعث ابتلا فرد به این میکروب شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه افراد در کشورهای جهان سوم و خانواده‌های ضعیف و پرجمعیت معمولاً از کودکی به این میکروب مبتلا می‌شوند، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان به این میکروب مبتلا هستند و شایع‌ترین میکروب عفونی مزمن در کل دنیا میکروب معده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شنا کردن در آب‌های آلوده نیز در انتقال میکروب معده موثر است، افزود: آلودگی محیطی بیشتر در کودکان زیر ۹ سال اثرگذار است، از این‌رو شیوع میکروب معده افزایشی نداشته و برخلاف نظر بیشتر مردم، میکروب معده از طریق حیوانات منقل نمی شود، بلکه از طریق شخص به شخص منتقل می شود.

این متخصص داخلی تصریح کرد: میکروب معده عمدتاً بدون علائم است و ممکن است یک التهاب خفیف در معده ایجاد کند، اما مبتلایان به میکروب معده علائم بالینی ندارند.

سهیلی‌پور با بیان اینکه بوی بد دهان عمدتاً مربوط به میکروب معده نیست، خاطرنشان کرد: میکروب معده می‌تواند باعث زخم معده، زخم اثنی‌عشر و بروز سرطان‌ها شود، اما شیوع آن بالا نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میکروب میکروب معده میکروب معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی

نیروی انتظامی استان یزد یک قاچاقچی مواد مخدر را که ۴۱۷ گرم هروئین در معده خود جاساز کرده بود را دستگیر کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر، هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور «هرات به مروست» متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و سه کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به دستگیری دو  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری زوج سوداگر مرگ قاچاقچی سوخت نقره داغ شد نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در همدان

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟