Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)»، ۴۹۷ دانشگاه، پژوهشگاه، و موسسه آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۹۸- ۹۷، عضو سامانه همانندجوی این پژوهشگاه هستند.
۳۶۴ دانشگاه، حدود ۳۷ هزار پیشنهاده (پروپوزال) در این سامانه ثبت کردند؛ این در حالی است که در سال تحصیلی گذشته، ۳۳۹ دانشگاه بیش از ۵۵ هزار پارسا و حدود ۳۲ هزار پیشنهاده در این سامانه به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین برپایه گزارش عملکرد تبصره ۹ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در سال تحصیلی ذکر شده، وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری همچنان پیشتاز همانند جویی و ثبت پارسا است.
این تبصره تاکید کرده است: همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.
همانندجویی پارسا، پیشنهاده و مقاله در سامانه همانندجو با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن بیش از ۳۰۰ هزار پارسا و بیش از ۲۰۰ هزار مقاله در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR صورت می گیرد.
این سامانه با کاوش خودکار در این آثار، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.
در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸، حدود ۲۴ هزار استاد و بیش از ۴۵ هزار دانشجوی عضو این سامانه از ۴۹۷ دانشگاه و پژوهشگاه بیش از ۸۷ هزار درخواست همانند جویی داشتند.
تعداد دانشجویان عضو سامانه همانندجو در مقایسه با سال گذشته تحصیلی، ۳۶ درصد رشد داشت.
همچنین ثبت پارسا و پیشنهاده در سامانه ثبت به نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود. در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده‌ها و تمام‌متن آن‌ها را درون‌دهی و شناسه ره‌گیری دریافت می‌کنند.
پارسا نیز پس از درون‌دهی داده‌ها و بارگذاری فایل تمام‌متن و تأیید ایرانداک، آماده بررسی دانشگاه می شود و با پذیرش دانشگاه، فرآیند ثبت پارسا به پایان می‌رسد.
به گزارش ایرنا، ‌ مأموریت بنیادین ایرانداک بر پایه اساس‌نامه و برنامه استراتژیک آن، پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی، و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری است که در سازمانی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری و زیر نظر هیات امنا انجام می‌شود.
دستاورد این کار، انجام صدها طرح پژوهشی است که به شکل گزارش، کتاب، مقاله نشریه، مقاله همایش، سخنرانی، و میزگرد نیز ارائه می‌شوند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری پایان نامه دانشجویی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پایان نامه دانشجویی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری پایان نامه دانشجویی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران سال تحصیلی پایان نامه وزارت علوم ثبت پارسا تمام متن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد

خیرالله رهسپار فرد،رئیس پارک علم و فناوری استان قم امروز در آیین اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان قم در بخش‌های مختلفی درحال انجام وظیفه است.

وی اضافه کرد: ازجمله فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان قم می‌توان به فعالیت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه رویداد شتاب در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید آغاز شد، مطرح کرد: هدف نخست این رویداد تقویت ایده‌های دانش پایه است.

وی با بیان اینکه در این رویداد ارتباط پارک و دانشگاه‌ها تقویت شد، عنوان کرد: رکن اصلی و بازیگران اصلی این رویداد در آینده دانشجویان هستند درنتیجه افراد فعال‌تر جذب و حمایت می‌شوند تا با آموزش‌های لازم در ادامه خدمتی را ارائه دهند.

رهسپار فرد با اشاره به اینکه رویداد شتاب از آذرماه سال گذشته آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری رویداد ۱۳۸ ایده به دبیرخانه ارسال، ۱۵ ایده به مرحله نهایی و ۱۴ ایده مورد داوری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این ایده‌ها در حوزه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: فراخوان اولیه رویداد شتاب با موضوع صنایع خلاق و فناوری اطلاعات بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه دو کارگاه برای متقاضیان گذاشته شده است، یادآور شد: یک دوره آموزشی پیوسته به مدت سه روز نیز برای صاحبان ایده برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت اساتید دانشگاه و فعالین پارک برای داوری استفاده شده است، بیان کرد: افرادی که در مرحله داوری از امتیاز لازم برخوردار شوند به عنوان ایده‌های برگزیده شناخته شده و به صورت مستقیم می‌توانند وارد پارک شوند.

رهسپار فرد اظهار داشت: اگر دانشجوی ایده‌دار جذب شود می‌تواند تیم‌سازی را انجام داده و هدف اصلی که مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها است را محقق کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد