Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهی با بیان اینکه پایه و اساس تولید باید براساس فکر باشد، گفت: عالیت کارآفرینان بستر تقویت کار، تولید و اشتغال در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسد عبدالهی»  امروز(27 بهمن) در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان لرستان،  افزود: در استان لرستان  طی چهار دهه گذشته تغییرات اساسی به در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تغییرات مثبتی داشته ایم، اظهار داشت: طی چهار دهه گذشته در حوزه اقتصادی تغییرات اساسی به وجود آمده است

 

 

وی ادامه داد: استان لرستان در حوزه داروسازی هم در تولید داروی شیمیایی و هم گیاهی از قطب های دارو سازی کشور است.

 

عبدالهی بیان کرد: در حوزه کشاورزی هم استان لرستان در پرورش ماهی سرد آبی در کشور اول است.

 

وی افزود: در استان لرستان امروز دو برابر استان های شمالی ماهی های سردآبی تولید می شود.

 

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به تولید میوه در باغات استان لرستان، ادامه داد:در تولید انار مرغوب و انجیر سیاه استان لرستان از قطب های تولید کشور است.

 

وی با بیان اینکه  در حوزه های زیرساختی هم تغییرات مثبت زیادی در استان به وجود آمده است، اظهار کرد: تغییرات به وجود آمده پاسخگوی بخشی از نیازهای استان لرستان و رفع نیازها و مشکلات استان نیازمند تلاش بیشتر است.

 

عبدالهی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که هرگاه در حوزه اقتصادی تغییری به وجود می آید در نگرش افراد، راه رفتن و حتی نشستن افراد هم تغییر ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت فعالیت کارآفرینان در حوزه اشتغال، تولید و رشد و توسعه جامعه، افزود: باید کارآفرینان مورد تجلیل قرار گیرند.

 

عبدالهی بااشاره به اهمیت توجه به بسته بندی و توجه به تغییرات، اذعان داشت: بهره گیری از ظرفیت افراد توانمند دارای اندیشه، تعقل و تفکر برای برند سازی مهم و ضروری است.

 

وی با  بیان اینکه پایه و اساس تولید باید براساس فکر باشد، افزود: اگر از فکر استفاده کنیم، بزرگترین تحول را در جامعه ایجاد می کنیم، اما اگر تنها هیاهو باشد راه به جایی نخواهیم برد.

 

معاون اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه در استان لرستان تغییرات مثبت و خوبی ایجاد شده است، افزود: در استان لرستان واحد های صنعتی کوچک و بزرگ خوبی ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به کشت و صنعت خرم آباد، افزود: حدود دو هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بخشی از این زمین به گلخانه تبدیل شده است و در سال گذشته بالغ بر 10 هزار تن تنها گوجه تولید و صادر کرده است.

 

عبدالهی با بیان اینکه برخلاف ذهنین سنتی ما که تصور می کردیم زمین بیشتر و آب بیشتر بستر درآمد بیشتر است، افزود: هرکس فکر قوی داشته باشد حتی اگر زمین کمتری داشته باشد می تواند به اشتغال و درآمد مناسب دست یابد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به منابع استان به آینده لرستان خوش بین و امیدوارهستم، افزود: در سایه استعداد های خدادادی، محدودیت های که در سایر استان ها وجود دارد، در استان لرستان وجود ندارد.

 

عبدالهی ابراز کرد: استان لرستان بهترین شرایط آب و هوایی، بهترین آب، بهترین پوشش گیاهی، صادق ترین آدم ها را به عنوان سرمایه بزرگ کار و تلاش داریم.

 

وی با اشاره به اهمیت آموزش نیروهای انسانی، افزود: آموزش نیروی انسانی بستر تقویت فرهنگ کار و تلاش است.

 

معاون اقتصادی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اگر کسی تخصص داشته باشد و متکی به شیوه های علمی باشد هیچوقت شکست نمی خورد.

 

وی در ادامه جاذبه های گردشگری از توانمندی های استان دانست و افزود: جاذبه گردشگری استان از شاخص های رشد و توسعه است.

 

عبدالهی بیان کرد: تقویت امکانات وزیر ساخت ها بستر رشد و توسعه شاخص های گردشگری، تاریخی  و طبیعی است.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کارآفرینان  بستر تقویت کار، تولید و اشتغال در جامعه است.

 

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به اهمیت تلاش و مشارکت عمومی برای رفع مشکل بیکاری، افزود: دولت به تنهایی نمی تواند مشکل بیکاری را رفع کند و نیاز به مشارکت کارآفریناان است.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: رونق تولید کارآفرینان اشتغال معاون اقتصادی استاندار لرستان تولید و اشتغال در جامعه فعالیت کارآفرینان اشاره به اهمیت وجود آمده حوزه اقتصادی استان لرستان استان لرستان بستر تقویت کار رشد و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند