Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:05:08 GMT

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جایزه ادبی همدان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۷۷۴۳

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جایزه ادبی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جایزه ادبی استان که در شهرستان فامنین برگزار شد گفت: فرهنگ در تقسیم بندی نیاز‌های انسان به نیاز‌های معنوی مربوط می‌شود.

او اضافه کرد: برای دستیابی به توسعه در هر منطقه نیاز به توجه به مولفه‌های فرهنگی و هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم استان همدان در حوزه‌های مختلف شاهد توسعه و پیشرفت باشد، باید برای شاخص‌های فرهنگی‌و هنری برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

احسانی با تاکید بر اینکه همه شهرستان‌های استان با همه ویژگی‌های خاص خود و خرده فرهنگ ها، پتانسیل‌های فرهنگی و هنری قابل توجهی دارد بیان کرد: برای احصاء این شاخص‌ها به همکاری مسئولان و فرمانداران شهرستان‌ها نیاز داریم.

او با تاکید بر اینکه هدف ما توجه به رویکرد عدالت محوری است افزود: بر این اساس از مرکز استان تمرکززدایی شده و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به شهرستان‌ها واگذار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این دوره بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۳۳ اثر در بخش‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری جایزه ادبی ابراز کرد: زبان و ادبیات فارسی دارای فرهنگ و غنای قابل توجهی است و به عنوان یکی از مولفه‌های شاخص این سرزمین، در جهان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه ادبی فرهنگی و هنری شهرستان ها جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد

رمان «نقاب، رنگ آسمان» اثر باسم خندقجی نویسنده اسیر فلسطینی رای هیأت داوران جایزه بوکر عربی که در ابوظبی مستقر است را از آن خود کرد.

برادر خندقجی این جایزه را از طرف او دریافت کرد و در فضایی آمیخته از شادی و غم اشک ریخت و اشاره کرد که «نقابی به رنگ آسمان» نسبت به ۱۳۳ رمان دیگر بهتر بوده است.

این رمان توسط هیأت داوران به عنوان بهترین رمان عربی منتشر شده در دوره بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ شناخته شد.

نقاب موجود در عنوان رمان اشاره‌ای به «هویت آبی» است که نور، باستان‌شناس ساکن اردوگاهی در رام‌الله، در جیب یک کت قدیمی که صاحب آن اسرائیلی است، می‌یابد و بنابراین سفر روایی رمان آغاز می‌شود.

هیأت داوران این رمان را «چند لایه، با شخصیت سازی، آزمایش،  بازیابی تاریخ و حافظه مکان‌ها» توصیف کردند.

باسم خندقجی ۲۰ سال اسیر بوده و سه بار توسط اشغالگران به اتهام شرکت در عملیاتی که منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی شد به حبس ابد محکوم شده است.

خندقجی که در سال آخر تحصیل در دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دستگیر شده بود، علاوه بر مجموعه‌های شعر، چندین رمان از داخل زندان نیز منتشر کرد.

خندقجی از زمان زندانی شدنش در سال ۲۰۰۴ مجموعه‌های شعری از جمله آیین‌های اولین بار (۲۰۱۰) و شعر نفس‌های یک شب (۲۰۱۳) را سروده است؛ همچنین سه رمان: نرگس تنهایی (۲۰۱۷)، کسوف بدرالدین (۲۰۱۹) و نفس‌های یک زن فریب خورده (۲۰۲۰).

منبع: عربی ۲۱

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری