Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، نشست هم‌اندیشی فعالان و پژوهشگران اقتصادی با موضوع «تحلیلی بنیادین بر 5 حوزه کلیدی اقتصاد ایران و جهان در سال 1399» به همت گروه اقتصاد سفید برگزار خواهد شد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: در این همایش  یک‌روزه امین شاکری رئیس مجمع عالی کارآفرینان، دکتر علی سعدوندی مشاور بین‌المللی بانکداری و نایب‌رئیس اسبق سیتی‌بانک دوبی، سهیل نیکزاد هم‌بنیان‌گذار بنیاد ققنوس و پژوهشگر حوزه رمزارزهای دیجیتال، رضا خانکی مدیر صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه اینوتک آشنا و حسین زمانی درمزاری کارشناس و تحلیل‌گر بازار سرمایه سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محورهای این نشست بر پایه شعار 1 درجه تغییر در نگرش، 180 درجه تحول در اقتصاد شکل گرفته و عبارتند از: اهمیت توجه به مهارت‌آموزی‌های نوین و تاثیر آن بر کارآفرینی در اقتصاد، بررسی اقتصاد کلان ایران و جهان در سال‌های گذشته و ارائه چشم‌اندازی از تغییرات آن در سال‌های آتی، بررسی راهکارهای خلق تجارت‌های نوین، رمزارزهای اسلامی و اهمیت آن در ایجاد انسجام میان کشورهای اسلامی و راهکارهای بهره‌گیری از آنها در مقابله با تحریم‌های اقتصادی، اهمیت رشد استارت‌آپ‌ها برای اقتصاد ایران و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری از مرگ استارت‌آپ‌ها، اهمیت توجه به بازار سرمایه و تاثیر آن در ایجاد بسترهایی جهت ترغیب مردم به سمت سرمایه‌گذاری‌های نوین و گردش پول در صنایع و پروژه‌های زیرساختی در راستای رشد اقتصاد ملی.

گفتنی است که گروه اقتصاد سفید با هم‌بنیان‌گذاری خانه اقتصاد، مجمع عالی کارآفرینان و روزنامه جهان صنعت شکل گرفته است.

این نشست هم‌اندیشی روز سه‌شنبه 29 بهمن 1398 از ساعت 14 در سالن همایش‌های نهاد ریاست‌جمهوری واقع در خیابان فرشته برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این همایش می‌توانند با ایمیل دبیرخانه اقتصاد سفید به آدرس support@eghtesadesefid.com ارتباط برقرار کنند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HCN برچسب ها: همایش ، اقتصاد مقاومتی ، امین شاکری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: همایش اقتصاد مقاومتی اقتصاد ایران گروه اقتصاد اقتصاد سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان