Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:21:32 GMT

المان مطالعه در شهر باغبادران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۱۷۰

المان مطالعه در شهر باغبادران رونمایی شد

نخستین المان مطالعه شهر باغبادران رونمایی شد.

حجت‌الله امینی باغبادرانی، شهردار باغبادران در آئین رونمایی از المان مطالعه در شهر باغبادران اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی ریشه در نظام خلقت داشته و نخستین سوره‌ای که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد نیز اهمیت خواندن و نوشتن تاکید داشته است، مطالعه کتاب باعث افزایش سطح دانایی شده و دانایی نیز توانایی را در انسان رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتقا سطح مهارت‌های زندگی، تقویت فرهنگ شهروندی و عمق‌بخشی به نگاه آینده‌سازان کشور به واسطه مطالعه کتاب رقم خواهد خورد از این رو همه باید دست در دست یکدیگر داده و برای گسترش فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن این مهم تلاش کنیم.

شهردار باغبادران با اشاره به سهم ناچیز خرید کتاب در سبد خانوارها، تصریح کرد: کتاب محرک توسعه و رشد جوامع مختلف به شمار می‌آید اما امروز تکنولوژی‌های جدی، فضای مجازی و… جای مطالعه را گرفته از طرفی برخی گرانی کتاب را یکی از عوامل کاهش فرهنگ مطالعه و حذف تدریجی آن از سبد فرهنگی خانوار می‌داند.

امینی ادامه داد: ممکن است وضعیت اقتصادی سبب شده مردم توجه ویژه‌ای به خرید کتاب نداشته باشند، اما مسئله مهم آن بوده که اگر مطالعه کتاب را به بهانه گرانی آن کنار بگذاریم قطعاً این حرکت برای ما و نسل‌های آینده گران‌تر تمام خواهد شد از این رو باید با استفاده از روش‌های مختلف به اشاعه فرهنگ مطالعه اهتمام داشته باشم.

وی با اشاره به نقش و کارکردهای مختلف نمادهای شهری، اضافه کرد: امروزه هویت شهرها با شتاب بسیار زیاد دستخوش تغییر بوده و بر همین اساس جایگاه المان‌ها و نمادها به عنوان عناصر هویت بخش در شهرها دو چندان شده است، زیرا فرهنگ و هویت جامعه را به نمایش می‌گذارند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه المان‌های شهری فرایند شکل‌گیری، تغییر و بازتولید هویت شهری را بر عهده دارند عنوان کرد: جای خالی المان‌های شهری در باغبادران احساس می‌شد و بر همین اساس مدیریت شهری باغبادران در دوره پنجم به سمت طراحی مبلمان شهری با تکیه بر داشته‌های فرهنگی شهر حرکت کرد و با پیکره تراشی درختان و دیوارنگاری در شهر قدم‌هایی در راستای هویت بخشی در شهر برداشته شد.

امینی با اشاره به نگاه مدیریت شهری باغبادران به استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی گفت: مدیریت شهری باغبادران بر این باور بوده که انتقال پیام‌های فرهنگی به شهروندان باید با توجه به خصیصه‌های فرهنگی و هویت بومی شهر باشد تا برای شهروندان قابل لمس بوده و ارتباط بصری بیشتری با آنان ایجاد کند و در این میان نیز از توانمندی هنرمندان شهر بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه در مکان‌یابی نصب المان‌های شهری باید به مباحثی از قبیل ایست‌ها و مکث‌ها، گذرها، آمد و شدهای جمعیتی توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در طراحی مبلمان شهری تطابق بین فرم و عملکرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده بر همین اساس المانی که تحت عنوان المان دانایی طراحی شده در پارک ساحلی شهر باغبادران و در مقابل کتابخانه عمومی شهر نصب شد تا در کنار ترویج فرهنگ مطالعه القا هویت شهری و تقویت حس مکان را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

کد خبر 410663

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری مطالعه باغبادران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت شهری باغبادران شهردار باغبادران المان های شهری شهر باغبادران المان مطالعه فرهنگ مطالعه بر همین اساس مطالعه کتاب المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: روز خلیج فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تاکید بر اهمیت روز ملی خلیج فارس، اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه را مثل روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان دانست و افزود: فتح خلیج فارس به دست دلاور مردان ایرانی در سال ۱۶۲۲ میلادی مثل فتح خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج فارس خانه ما است گفت: این روز نشانه حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان این منطقه، بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد.

دوستی گفت: روز ۱۰ اردیبهشت ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج فارس است بهانه‌ای است که فرهنگ و هنر غنی منطقه را معرفی کنیم و یاد و نام خلیج فارس را زنده نگه داریم.

کد خبر 6092095

دیگر خبرها

  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد