Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:23:44 GMT

هرکس بگوید برای خدمت به استقلال کمک کرده، دروغ گفته

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۸۸۰۴

هرکس بگوید برای خدمت به استقلال کمک کرده، دروغ گفته

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: اینکه کسی بگوید برای خدمت به مردم به استقلال کمک کرده، دروغ گفته است و مردم این چیزها را باور نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی درباره عدم سفر سعید رمضانی سرپرست تیم فوتبال استقلال به کویت و انتقاد او از شرایط مدیریتی باشگاه اظهار داشت: مشکل مدیریتی تنها در باشگاه استقلال وجود ندارد و در همه ارکان ورزش ایران دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر من، مدیریت ورزش ایران باید شخم زده شود. من یک سؤال دارم، آیا ورزش ایران در سال‌های اخیر دستاوردی داشته است؟ متأسفانه مدیران ما تخصصی نیستند و در جاهای مختلف نتیجه نگرفته‌اند و آنها را به ورزش می‌آورند. هر دولت نیز افراد خودش را به کار می‌گیرد.

از لُپ لپ سرمربی تیم ملی را انتخاب کردند!
وی افزود: استقلال جدا از مشکلات ورزش ایران نیست. وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و ... اوضاع خوبی دارند که استقلال داشته باشد؟ بهتر است خودمان را گول نزنیم، مدیریت ورزش ما غلط است. نمی‌خواهم تند صحبت کنم و توهین کرده باشم، اما برخی‌ها کیلویی مدرک گرفته‌اند و خودشان را دکتر معرفی کرده‌اند. اگر از این افراد بخواهید انگلیسی صحبت کنند، چهار کلمه بلد نیستند حرف بزنند. از نحوه قرارداد بستن با بازیکنان خارجی گرفته تا انتخاب سرمربی تیم ملی، نشانه‌های ضعف در مدیریت است. من با شخص کاری ندارم، اما نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال صدای همه را آورد. از ابتدا گفتند گزینه تیم ملی صد در صد ایرانی است، اما از لُپ لپ مربی خارجی در آوردند!

خارجی‌ها از شرایط فوتبال ایران سود می‌برند
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: از شرایط فوتبال ایران، تنها مربیان و بازیکنان خارجی سود می‌برند و فوتبال ایران سودی نمی‌برد. در سال‌های اخیر مربیان و بازیکنان خارجی زیادی آمده‌ و پول‌های خوبی گرفته‌اند. در المپیک چند مدال طلا کسب می‌کنیم؟ وقتی سه، چهار مدال بگیریم، خوشحال می‌شویم، اما اگر جای چین بودیم که بالای 100 مدال کسب می‌کند، چه کار می‌کردیم؟ وقتی بیشتر از 3،4 مدال طلا در المپیک کسب کنیم، می‌گوییم معجزه شده است. در صورتی که مدیریت غلط ورزش ما را به اینجا کشانده است. ناگفته نماند که تحریم و سیاست نیز روی ورزش ما تأثیر گذاشته و نمی‌توانیم بگوییم بی‌تأثیر بوده است.

استراماچونی تیم خوبی برای استقلال ساخت
قربانی درباره دیدار استقلال با الاهلی عربستان در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: تیم استقلال شکل گرفته است. از استراماچونی باید تشکر کرد که تیم خوبی ساخت. تیمی که وابسته به یکی دو نفر نیست. استقلالی که این همه مصدوم داشت و بازی سنگینی در دربی انجام داد، می‌توانست برابر الشرطه عراق هم به برتری دست پیدا کند، اما  خستگی و دیگر مسائل تأثیر خودش را گذاشت. یکی از بحث‌ها این است که همه عملکرد بازیکن را در زمین می‌بینند. اگر بازیکن عملکرد متوسط داشته باشد، سیبل می‌شود، اما هواداران بدانند وقتی بازیکن می‌بیند که باشگاهش شرایط خوب و سیستمی ندارد، روی او تأثیر می‌گذارد. شاید فرهاد مجیدی و همکارانش اجازه ندهند تمرکز بازیکن بهم بریزد، اما تا چه زمانی می‌توانند این کار را بکنند؟

هر کسی بگوید برای خدمت به مردم به استقلال کمک کرده، دروغ گفته است
وی در ادامه در خصوص اظهارات عبدالرضا موسوی عضو هیئت مدیره استقلال که گفته کمک‌های مالی او به باشگاه استقلال برای خدمت به مردم بوده است، گفت: امروز دورانی شده که همه دنبال منافع شخصی هستند. هر کسی بگوید برای خدمت به مردم به استقلال آمده، دروغ گفته است! در بوق و کرنا کردن و از خدمت صحبت کردن، دروغ است. من به این آقا (موسوی) احترام می‌گذارم، اما از اینکه از موقعیتی که داده‌اند، استفاده کند، درست نیست. کسی این جمله که به خاطر مردم آمده‌ام را باور نمی‌کند. اگر کمکی کرده‌اید، دیگر در بوق و کرنا کردن‌تان چیست؟

بیشتر بخوانید:

حسینی: برای بردن الاهلی به میدان می‌رویم

باشگاه استقلال نباید اجازه فضاسازی رسانه‌‌ای علیه مجیدی را بدهد
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به فضاسازی برخی‌ها علیه مجیدی برای به حاشیه بردن استقلال یادآور شد: برخی کارها درست نیست. خیلی‌ها از دوران بازیگری یکدیگر چیزهای مختلفی می‌دانند. باشگاه نباید اجازه دهد هر کسی به خودش اجازه دهد فضای رسانه‌ای علیه مجیدی یا استقلال ایجاد کند. مدیریت وقتی قوی نباشد، هر کسی به خودش اجازه هر کاری می‌دهد. وقتی اسم استقلال را در صفحات مجازی بزنید، 70،80 کانال منتسب به استقلال را پیدا می‌کنید. مدیریت باشگاه باید آنقدر قوی باشد که از آنها بپرسد به چه حقی اجازه داده‌اید به اسم استقلال کانال درست کنید؟

قربانی ادامه داد: اطلاع‌رسانی خوب است، اما در صفحات مجازی چقدر دروغ می‌بینید، چقدر حقیقت؟ نظارتی روی این صفحات وجود دارد؟ هر کسی حرف خودش را می‌زند تا دودش به چشم استقلال برود. قرار نیست هر کانالی حرف خودش را بزند و برای استقلال مشکل ایجاد کند.

عدم ارسال لیست آسیایی استقلال، جزو فجایع تاریخی باشگاه است
وی در خصوص اینکه موسوی به عدم انتخاب مدیرعامل باشگاه استقلال واکنش نشان داده و تهدید به استعفا از هیئت مدیره کرده است، گفت: استقلال در مقطعی زمان ما هم مدیرعامل نداشت. لیست آسیایی تیم هم ارسال نشد. شاید برخی‌ها بگویند دیگر این مسئله فراموش شد، اما جزو فجایع باشگاه استقلال است! بنابراین، در مدیریت فعلی استقلال، انتقاد جدیدی وارد نیست، چون استقلال هیچ وقت حال خوش مدیریتی نداشت.

قربانی عنوان کرد: با احترام به مدیران گذشته استقلال، خیلی‌ها با رابطه به استقلال آمدند و رفتند. هر روز می‌گویند استقلال 100 میلیارد بدهی دارد، چرا کسی تحقیق نمی‌کند که این بدهی برای دوران مدیریت چه کسی است؟ اگر مدیرعامل استقلال باشم و برای خوشحالی هواداران زلاتان ابراهیموویچ را بیاورم، اما نتوانم پولش را بدهم، مردم را فریب نداده‌ام؟ چرا مدیران جوابگو نیستند، چون دولت پشت آنها ایستاده و خودشان مدیران را انتخاب کرده‌اند. چرا کسی نمی‌پرسد که فلان بازیکن را که جذب کردید، پولش را از کجا آوردید؟ می‌گویند دولت هیچ پولی نمی‌تواند تیم‌های دولتی بدهد، اما کدام بخش خصوصی وارد شده و عاقبت به خیر شده که باور کنیم بودجه تیم‌های دولتی از بخش خصوصی است؟

علیه استراماچونی حرف زدم و خودم را خراب کردم
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به اظهاراتی که علیه استراماچونی انجام داد، گفت: زمانی درباره استراماچونی واقعیت‌هایی را گفتم و خودم را خراب کردم، اما حس کردم از مردم سوء استفاده می‌شود. خیلی‌ها گفتند غرض‌ورزی داشتی که انتقاد کردی، اما پس از رفتن استراماچونی در 10 پست مختلف پیشنهاد کار دادند که نیامدم. اگر آن صحبت‌ها را انجام نمی‌دادم، احساسم این بود که خیانت می‌کردم. استراماچونی خیلی زحمت کشید و تیم فعلی حاصل زحمات اوست، اما در برهه‌ای بر اساس سناریو از پیش تعیین شده، او و مدیریت باشگاه از احساسات هواداران سوء استفاده کردند. حرف‌های من برای خودم بد شد، اما پیش وجدانم راحت هستم. در مقطع فعلی اما، برخی‌ها فضای رسانه‌ای علیه مجیدی و استقلال ایجاد می‌کنند که شاید پشت پرده آنها، شیطنت برخی رسانه‌ها نیز وجود داشته باشد.

اختلاف رحمتی و حسینی در صفحات مجازی کار درستی نیست
قربانی در خصوص اختلاف بین مهدی رحمتی و سیدحسین حسینی در صفحات مجازی گفت: رحمتی و حسینی با هم دوست بودند، اما صفحه مجازی فضای خاله زنکی ایجاد کرده و باعث حرف و حدیث‌های مختلف می‌شود. در گذشته، افراد رودررو یا از طریق دوستان‌شان صحبت و موضوع را حل می‌کردند، اما الان هر کسی طرفداران خودش را دارد. حسینی بچه خیلی خوبی است و رحمتی نیز برای استقلال زحمت کشیده است. شاید یکسری اختلافات باشد، اما مطرح کردن اختلافات در صفحات مجازی کار درستی نیست. نباید حرمت‌ها از بین برود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا پیروز قربانی استقلال بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال استقلال کمک کرده باشگاه استقلال بازیکنان خارجی صفحات مجازی سرمربی تیم ملی دروغ گفته علیه مجیدی فوتبال ایران برای استقلال ورزش ایران ورزش ما خیلی ها برخی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه

به گزارش "ورزش سه"، علی خطیر به صورت ناگهانی و شبانه، از سمت خود در استقلال برکنار شد تا اتفاقی که از مدت ها پیش نیز قابل حدس بود، به وقوع بپیوندد. مدیرعامل آبی ها که از همان روزهای ابتدایی نشستن روی صندلی ریاست باشگاه با سرمربی تیم وارد چالش های شدید و بی پایان شده بود، با امضای سه عضو هیئت مدیره باشگاه، سمت مهمش را از دست داد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که پس از روی کار آمدن هلدینگ خلیج فارس و خریداری 85 درصد از سهام استقلال، شایعاتی پیرامون تغییرات مدیریتی در باشگاه به گوش می رسید ولی شاید اغلب علاقه مندان به فوتبال تصور می کردند که این اتفاقات در پایان فصل رخ دهد اما شب گذشته و به یکباره، خبر برکناری علی خطیر رسانه ای شد.

با کنار رفتن علی خطیر، هیئت مدیره استقلال در مقطع فعلی تصمیم گرفته است تا سکان مدیریت باشگاه را در اختیار فرشید سمیعی قرار دهد. نائب رئیس هیئت مدیره استقلال که از زمان مصطفی آجورلو و به عنوان مسئول حقوقی آبی ها وارد باشگاه شد و پس از آن نیز توانسته است که حضور خود در جمع مدیران باشگاه را حفظ کند.

خطیر که تیر ماه سال قبل به سمت مدیرعاملی باشگاه منصوب شد، اواسط اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد. چنانچه به 10 سال اخیر و تغییرات مدیریتی در باشگاه نگاهی بیندازیم، مشخص می شود که با چهارده بار جابجایی مدیرعاملان در استقلال، دوازده فرد مختلف روی صندلی ریاست باشگاه نشسته اند.

علی فتح الله زاده که از خرداد 89 به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شده بود، در اردیبهشت 1393 از این سمت کنار رفت. او با بیان اینکه خوشحال است فرد بزرگی مثل بهرام افشارزاده مدیرعامل این باشگاه شده است گفته بود: «نگران بودم که ایشان این سمت را قبول نکنند که خدا را شکر پذیرفتند و امیدوارم در کارشان موفق باشند.»

بهرام افشارزاده نیز دو سال و سه ماه صندلی ریاست استقلال را در اختیار داشت. در مرداد 1395 بود که او با حکم وزارت ورزش از سمتش برکنار شد. پس از او، رضا حسنی خو به این سمت منصوب شد که دوران مدیریت او فقط سه روز به طول انجامید و او با انتشار نامه ای، از قبول ریاست باشگاه خودداری کرد. حسنی خو دلیل تصمیمش را وجود افراد کارآمدتر برای این پست عنوان کرده بود.

در ادامه این رضا افتخاری بود که یک سال و یازده ماه به عنوان مدیرعامل استقلال مشغول فعالیت بود. پس از جنجال های پیرامون جدایی مامه تیام و سرور جپاروف، او هم مجبور به استعفا شد. افتخاری گفته بود: مشكل جسمی دلیل استعفای من نبود بلكه به دلیل نسبت دادن كم كاری مجبور به استعفا شدم.

پنجمین مدیرعامل استقلال از اردیبهشت 93 به بعد، امیرحسین فتحی بود. اخراج وینفرد شفر، نخستین تجربه مربیگری فرهاد مجیدی و آمدن و رفتن استراماچونی، همگی مهمترین رویدادها و اتفاقات دوران مدیریت او بود. 19 آذر ماه 98 مازیار ناظمی، سخنگوی وقت وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه آیا امیرحسین فتحی از مدیریت استقلال استعفا کرده، گفت: ایشان استعفای خود را اعلام کرده است.

پس از فتحی، صندلی ریاست باشگاه استقلال به یک چهره جنجالی رسید. اسماعیل خلیل زاده که عضو هیئت مدیره آبی ها بود، 15 ماه مدیرعامل باشگاه بود. مدیری که مأمور بازگشت استراماچونی به ایران شد ولی هرگز در این امر موفق نبود و در نهایت نیز فرهاد مجیدی را به عنوان جانشین سرمربی ایتالیایی معرفی کرد. خلیل زاده پس از جنجال های فراوان، مشکلات شخصی و برخی مسائل دیگر، از سمت خود استعفا داد.

هفتمین تغییر مدیریتی در استقلال، بازگشت یک چهره آشنا بود. علی فتح الله زاده که یکی از اعضای هیئت مدیره بود، جانشین خلیل زاده شد ولی پس از ابتلا به کرونا و بهانه هایی مبنی بر فراهم نبودن زمینه ها، یک ماه بعد از سمت خود کناره گیری کرد تا صندلی لرزان مدیریت به احمد سعادتمند برسد.

این مدیر پرحاشیه نیز که طرح های اقتصادی خبرسازی مانند پفک آبی را مطرح کرد، با فرهاد مجیدی وارد اختلافات جدی شد و پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی، از تلاش هایش برای بازگشت استراماچونی خبر داد اما عمر مدیریت او کم بود و خیلی زود با انتشار نامه ای از سوی هیئت مدیره باشگاه استقلال، از سمتش برکنار شد.

نهمین مدیر استقلال از اردیبهشت 93 به بعد، یک چهره جنجالی دیگر بود. احمد مددی که مخالفان زیادی میان هواداران داشت و رابطه اش با فرهاد مجیدی نیز شکراب شده بود، از سمت خود کناره گیری کرد. او در مهر ماه 99 آمد و پس از اعتراضات شدید به مدیریت، هواداران باشگاه استقلال در محل وزارت ورزش و جوانان تجمع کرده و خواستار برکناری احمدی از سمت مدیرعاملی استقلال شدند. پس از این تجمع، احمد مددی به ساختمان خیابان سئول رفت و جلسه‌ای را با معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار و ساعاتی پس از این نشست، مددی از سمت مدیرعاملی استقلال استعفا کرد.

پس از آن، صندلی ریاست استقلال به یک نام آشنا رسید. مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل آبی ها معرفی شد و این تیم توانست در نهایت قهرمان لیگ برتر شود. با جدایی مجیدی، مدیریت استقلال تصمیم گرفت تا ساپینتو را به عنوان جانشین سرمربی تیم قهرمان معرفی کند اما در نهایت نیز آجورلو در 23 مهر 1401 برکنار شد.

یکی از خبرگزاری های رسمی در آن زمان نوشت آجورلو به این دلیل از سمت خود در این باشگاه برکنار شده که همه تصمیمات را به صورت شخصی و بدون هماهنگی با هیئت مدیره باشگاه استقلال اتخاذ می‌کرد؛ اتفاقی که باعث دلخوری تعدادی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه شد و در نهایت هم برکناری آجورلو را به دنبال داشت.

یازدهمین تغییر مدیریتی، بازگشت چندباره یک چهره آشنا و امتحان پس داده بود که در نهایت و مطابق پیش بینی ها، خیلی زود از سمتش کنار رفت. علی فتح الله زاده که جانشین آجورلو شده بود، در طول 6 ماه حضور در باشگاه استقلال، در بخش درآمدزایی ناتوان بود و به دلیل عدم پرداخت مطالبات استراماچونی و حذف استقلال از لیگ قهرمانان، مجبور به استعفا شد.

دوازدهمین تغییر مدیریتی استقلال، آمدن حجت کریمی بود. او توانست با دریافت وام از بانک شهر، طلب استراماچونی را پرداخت کند اما جنجال ها و اختلافات میان او و ساپینتو، منجر به از دست رفتن قهرمانی در هر دو جام شد. پس از آن، کریمی با طی کردن یک بازه زمانی طولانی و فرسایشی، توانست مجوز حضور جواد نکونام در استقلال را دریافت کند اما بلندپروازی های او برای جذب علیرضا بیرانوند و شکست بزرگ نقل و انتقالاتی سبب شد تا او هم تن به استعفا بدهد.

و بالاخره سیزدهمین مدیر استقلال از اردیبهشت 93 تاکنون، علی خطیر بود که همه در جریان ریز و درشت اتفاقات رخ داده در دوره مدیریتی وی هستیم. حالا و در شرایطی که فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال منصوب شده که او چهاردهمین مدیر استقلال در 10 سال گذشته است. باید دید که آیا حکم موقت سمیعی قطعی خواهد شد یا اینکه نفر پانزدهم روی صندلی ریاست باشگاه خواهد نشست.

دیگر خبرها

  • چپ‌پاهای آماده در خدمت تیم مورایس! (عکس)
  • نکو ستاره‌ استقلال را سرحال می‌خواهد (عکس)
  • استقلالی ها جلوی جنجال رسانه ای خانه این بازیکن را گرفتند!
  • یامگا با چشم بانداژ و لب خندان در تمرین امروز استقلال
  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!
  • (عکس) حمایت بازیکن استقلال از زنان پرسپولیسی
  • حجازی سرپرست تیم استقلال شد
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال
  • واکنش نکیسا به شایعه تبانی ذوب آهن مقابل نساجی: مگر ربیعی دروغ گفته است؟