Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر خودسازی و توجه به اخلاق از سوی سخنوران، مداحان و شاعران، گفت: استفاده از مدح‌های نابجا و تعابیر سبک و بی‌مغز درباره اهل بیت(ع) می‌تواند از جمله آسیب‌های مداحی باشد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد،‌ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان،‌ در دیدار با شاعران و مداحان که شامگاه گذشته 26 بهمن‌ماه انجام شد، با بیان اینکه والدین جایگاه ویژه‌ای از نگاه قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند، اما حق مادر بیشتر است، اظهار کرد: برجسته‌ترین آیه‌ای که خداوند در حق اهل‌بیت(ع) نازل فرموده آیه 61 سوره آل عمران است که بخشی از آن به این موضوع اشاره دارد که همه خوبی‌ها در وجود حضرت زهرا(س) جمع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار مداح استفاده از هنر برای بیان حقیقت است؛ به نکاتی درباره ویژگی‌های سرایش شعر در مدح اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: منابعی که برای سرایش شعر از آنها استفاده می‌شود، بسیار مهم است و مطالب حتماً باید از منابع متقن استخراج شوند. شعر باید خوب و مفید باشد،‌ محکم و قوی باشد،‌ بیان منقبت اهل بیت(ع) باشد، اثرگذار باشد،‌ باعث افزایش ایمان شود، پرهیز از تقلید غلط، عدم استفاده از آهنگ‌های ناهنجار و نوآوری در آهنگ و شعر، ‌عدم تحریک عصبیت‌های قومی و مذهبی،‌ از جمله نکاتی است که باید در اشعار مدح اهل‌بیت(ع) رعایت شود.

موسوی‌فرد با تأکید بر خودسازی و توجه به اخلاق از سوی سخنور، مداح و شاعر، گفت: تزلزل اخلاقی اثر همه دعوت‌ها به خداوند و نیکی را از بین می‌برد. استفاده از مدح‌های نابجا و تعابیر سبک و بی‌مغز درباره اهل بیت(ع) می‌تواند از جمله آسیب‌های مداحی باشد. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟

بررسی گفت‌وگوهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دریافت خروجی آن معروف به «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورا ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «ابر کلمات» خروجی قابل تأملی از سخنان اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌کند که نشان می‌دهد هر کدام از اعضا روی چه موضوعات و نکاتی تمرکز داشته‌اند.

در ادامه خروجی گرافیکی که از ابر کلمات و کلید واژه‌های پرتکرار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یک سال اخیر داشتند را از نظر می‌گذارانید.

کد خبر 749076

دیگر خبرها

  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟